Öne Çıkanlar Afrin İyi Parti ak parti sözcüsü ömer çelik çin ak parti İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener Akşener Hakkari AİLE kosgeb pkk Argylle: Gizli Casus

Bilim İnsanları Tüberküloza Dirençli Hayvan Klonladı

Sığır tüberkülozuna karşı bilim insanları, büyükbaş hayvanın genetiğini değiştirerek, direnci artırılmış hayvan klonladı.

Çin'in Şaanşi eyaletindeki Northwest Üniversitesi Veterinerlik Fakültesinde görevli bir grup araştırmacılar Büyükbaş hayvanların genetik kodunu değiştirmek için genom düzenleme aracı kullanarak enfeksiyonla savaşmış bir geni değiştirdi. Sığır tüberkülozuna karşı direnci artırılan klonlanmış büyükbaş hayvan çalışmasında doğan 20 buzağıdan 11'i, 3 aydan uzun süre hayatta kaldı. "Genome Biology" dergisinde yayımlanana araştırma sonucuna göre, tüberküloz direnci testleri klonlanmış hayvanlardan alınan kan örnekleriyle yapıldı. Sığır tüberkülozu, Afrika ve Asya ülkelerinin yanı sıra İngiltere'deki sürüler için de risk teşkil ediyor.