Öne Çıkanlar TÜÇOV Oyun Gönüllüleri Türkiye Çocuk Oyunları Vakfı Karabiber çayının faydaları Robin Van Persie Mehmet Nane Okullar Hayat Olsun Projesi Antoine Griezmann

Bu haber kez okundu.

Çin'in Sanayi Karı Ağustos'ta Yüzde 19,5 Artış Gösterdi

Çin Ulusal İstatistik Bürosu'ndan bugün açıklanan resmi verilere göre, Çin'in Ağustos'a ait sanayi karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,5 artarak, 534 milyar 800 milyon yuana (80 milyar 300 milyon ABD Doları) ulaştı.

Çin Ulusal İstatistik Bürosu'nun, yıllık geliri 20 milyon yuandan fazla olan Çinli şirketler baz alınarak hesaplanan verilere göre Ağustos'a ait sanayi karı geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,5 artmış oldu.

Temmuz ayında bu alandaki artış ise yüzde 11 olarak görülmüştü. Bununla birlikte, yılın ilk sekiz ayında Çin'in sanayi karı, yüzde 8,4 arttı. Bu oran, geçen yıl Ocak-Temmuz döneminde yüzde 6,9'luk artış seviyesindeydi.

Çin İstatistik Bürosu İstatik Uzmanı He Ping, Ağustos'ta görülen büyüme hızının bu yıl kaydedilen en yüksek oran olduğunu, bu durumun geçen yıla göre artan fiyatlar ve satışlar, imal edilen ürünlerin fiyatlarındaki iyileşme ve düşük işletme giderlerinden kaynaklandığını dile getirdi.

Bu yılın Ocak-Ağustos döneminde 41 sanayi sektöründen 33'ü kazançlarında artış rapor etti. Bilgisayar, telekomünikasyon dâhil ileri teknoloji sektörlerinin karı, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 19,8 büyüdü.

Öte yandan, elektrik, enerji üretimi, petrol ve gaz alanlarında elde edilen karda düşüş görüldü. Yabancı yatırımlı şirketler ilk sekiz ayda yüzde 10 kar artışı görürken, kamu iktisadi kuruluşlarının karı yüzde 2,1 düştü.

He Ping, olumlu verilere rağmen durulan iç ve dış talep nedeniyle sanayi işletmelerinin geleceği konusunda uyarıda bulunarak, geleneksel endüstrilerin, özellikle kapasite fazlası ile mücadele edenlerin halen bazı zorluklarla yüz yüze geldiğini hatırlattı

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.