Öne Çıkanlar ortaokul Estetik Gündemde Bugün-17 Temmuz 2019 Çarşamba 2016 ihraç 2019 nisan ayı işsizlik rakamları aort damarı nasıl yırtılır 20. Uluslararası İş Forumu Kongresi yağmurdan kapanan yollar ameliyat olmadan yüz gençleşir mi bugünün gündem özeti belçika - Türkiye

Çin’de Cüzdan Tarih Olacak, Yüz Tanıma ile Ödeme Başladı

Çin’in teknoloji merkezi olan Shenzhen ve Doğu sahilindeki Jinan kenti, metro bileti yerine yüz tanıma sistemini denemeye başladı. Ülkede yüz tanıma ile ödeme kabul eden noktaların sayısı hızla artıyor. WeChat Pay ve Alipay’in uygulamaya koyduğu yüz tanıma sistemine Çin’deki Carrefour mağazaları KFC restoranları da dahil oldu… 

Çin’de yüz tanıma yöntemi ile ödeme yapma dönemi başladı. İki yıllık ilk deneme süresinden sonra birçok mağaza zinciri artık WeChat Pay ve Alipay’in uygulamaya koyduğu yüz tanıma yöntemi ile ödeme dönemi başladı. Bu zincire Çin’deki Carrefour mağazaları da katıldı.

Carrefour, Çin’deki süpermarketlerini yüz tanıma yöntemiyle ödeme yapmayısağlayacak sistemlerle donattı. Küçücük kameraların altındaki ekran dahaönce kaydını yaptırmış müşteriyi tanıyor ve ödeme miktarını yazıyor. Müşteri bir de telefon numarasının son dört rakamını yazarak ödeme işleminitamamlıyor.

İlk testlerin yapılmasından iki yıl sonra yüz tanıyarak ödeme sistemi çokyaygınlaşmaya başlıyor. Örneğin Beijing’de 300 Wedome fırını, KFC restoranları, Alibaba’nın Hema mağazaları gibi çok sayıda perakende zincirinu sistemle donanmış halde. Carrefour, iki ila üç yıl içinde ödemelerinyüzde 20’sinin bu yolla gerçekleşeceğini tahmin ediyor.

Aslında bu ödeme sisteminin Çin’de şimdiden sıradanlaştığı söylenebilir.Banka işlemleri, korunaklı sitelere girişler, hatta otele kayıt işlemleri hep böyle yapılmaya başlandı.

Öte yandan son aylarda, Çin’in teknoloji merkezi olan Shenzhen ve Doğu sahilindeki Jinan kenti, metro bileti yerine yüz tanıma sistemini denemeye başladılar bile...
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.