Çinli Bilim İnsanları Güneşten 70 Kat Büyük Kara Delik Keşfetti

Çinli bilim insanları bugüne dek görülmemiş bir büyüklükte yıldız kara delik keşfetti. Keşfedilen yıldız kara deliğin kütlesi güneş kütlesinden tam 70 kat büyük.

Çin liderliğindeki bir araştırma ekibi, bilim insanlarını bu kara deliklerin nasıl oluştuğunu yeniden incelemeye zorlayan dünyadan yaklaşık 14 bin ışık yılı uzakta bir yıldız kara deliği keşfetti.

Samanyolu galaksisinin 100 milyon yıldız kara delik içerdiği tahmin ediliyor. Şimdiye kadar bilim insanları galaksideki tek bir yıldız kara deliğinin kütlesinin, güneşin 20 katından daha fazla olmayacağını tahmin ediyordu. Ancak keşfedilen yeni yıldız kara delik, güneş kütlesinden tam 70 kat daha büyük.

Çin Bilimler Akademisi Ulusal Astronomik Gözlemevi’nden (NAOC) Liu Jifeng başkanlığındaki ekip, güneşten 70 kat daha büyük bir kütleye sahip olan kara deliği tespit etti. Araştırmacılar, ‘canavar kara deliğe’ LB-1 adını verdi. Liu, “Günümüzdeki yıldız modellerinin çoğuna göre, bu tür kütleli kara deliklerin galaksimizde olmaması gerekirdi” dedi. Keşif Nature dergisinin son sayısında dünyaya duyuruldu.