1995 yılında Çin’deki faaliyetlerine başlayan Carrefour, bu ülkedeki varlığının yüzde 80’ini Suning.com’a satacağını açıkladı. 1.4 milyar euroyu nakit olarak Carrefour’a ödeyecek olan Suning.com, 700’den fazla kentte 8 bin 881 depo ve mağazayla geniş bir satış ağına sahip…
Çin’in lider perakendecilerinden Suning.com, 23 Haziran Pazar günü Carrefour’un Çin’deki varlığının yüzde 80’ini üzerine almak üzere anlaştı. Carrefour Grubu işlerin yüzde 20 hissesini kendinde tutacak ve Çin Carrefour denetleme kurulundaki yedi sandalyeden ikisini de muhafaza edecek.
Nakit ödemeyle yapılacak ve Carrefour China’ya 1,4 milyar euro (takriben 1,59 milyar dolar) üzerinden değer biçilerek gerçekleşecek olan satış sürecinin, mevzuata ilişkin onaylar hariç 2019 sonunda sona ermesi bekleniyor.
Çin’deki faaliyetlerine 1995 yılında başlayan Carrefour, bu ülkede 210 hipermarket ve 24 tane de temel ihtiyaç maddelerinin satıldığı daha küçük boyutta markete sahip. 2018 yılında 3,6 milyar euroluk net satış yapan Carrefour, faiz, vergi ve amortisman öncesi 66 milyon Euro gelir elde etmişti.
Suning.com 700’den fazla kentte 8 bin 881 depo/mağaza ağına sahip ve Çin’in üçüncü büyük B2C (Business to consumer- doğrudan son alıcıdan tüketiciye) e-ticaret platformudur.