Öne Çıkanlar tesk genel başkanı bendevi palandöken kılıçdaroğlu palandöken fetö şehit adana tesk yunanistan tüik Pandemi Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel Akşener

Bakan Avcı: Mesleki Eğitime Ayrılan Pay Arttı

Millî Eğitim Bakanı Nabi Avcı, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında MEB’e tahsis edilen toplam bütçenin çok daha fazlasını bu yıl meslekî eğitime ayırdıklarını ifade ederek, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında MEB´e 7 milyar 300 milyon lira ayrılırken, bu yıl meslekî ve teknik eğitime 8 milyar 300 milyon lira kaynak ayrıldığını belirtti.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Ankara Sanayi Odası (ASO) Meslekî ve Teknik Anadolu Lisesi´nde gerçekleştirilen 2015-2016 eğitim öğretim yılı ikinci dönem açılış törenine katıldı.

Tören öncesi öğrencilerin yaptığı bilim projelerini inceleyen Avcı'ya, proje hazırlayan öğrencilerden biri kendi yaptığı saati hediye etti.

Bakan Avcı, törende yaptığı konuşmada, açılışı bir meslekî ve teknik Anadolu lisesinde gerçekleştirdiklerini ifade eden Avcı, bu okulu meslekî ve teknik eğitime verilen önceliği vurgulamak, sektörün, sanayi ve ticaret odalarının konuya gösterdiği yakın ilgiden dolayı teşekkür etmek için seçtiklerini söyledi. Avcı, ASO Başkanı Nurettin Özdebir’e ve yetkililere teşekkür ederek, ASO´nun bir anaokulu ve yüksekokulunu da eğitime kazandırdığını belirtti.

 

MESLEKÎ VE TEKNİK EĞİTİME 8 MİLYAR 300 MİLYON LİRA KAYNAK

Bakan Avcı, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında MEB’e tahsis edilen toplam bütçenin çok daha fazlasını bu yıl meslekî eğitime ayırdıklarını ifade ederek, 2002-2003 eğitim-öğretim yılında MEB´e 7 milyar 300 milyon lira, bu yıl ise meslekî ve teknik eğitime 8 milyar 300 milyon kaynak ayrıldığını açıkladı.

Organize sanayi bölgelerinde bugün itibarıyla 34'ü resmi 23'ü özel olmak üzere 57 meslekî ve teknik Anadolu lisesinde yaklaşık 40 bin öğrencinin eğitim aldığını belirten Avcı, bu okullardaki öğrencilere her yıl MEB´in teşvik verdiğini hatırlattı. Avcı, sözlerini şöyle sürdürdü:

“İnşallah, çok kısa zamanda gerçekleştireceğimiz bir yasal düzenlemeyle sadece organize sanayi bölgelerinde ve odalarda, tüzel kişilikler tarafından açılan okullara değil aynı zamanda dışarıda, gerçek kişiler tarafından açılacak meslekî ve teknik lise ve okullara da bu desteği sağlamanın yolunu açmış olacağız. Türkiye meslekî ve teknik eğitimde gerçekten sessiz devrim yaşıyor ve bu okul, bu sessiz devrimin en güzel örneklerinden biri... Toplumca ve eğitim camiası olarak meslekî ve teknik eğitim aldığımız mesafeyi küçümsemeden daha çok yapacaklarımızın olduğu bilinciyle bu konulara hepimizin el birliğiyle öncelik vermesi gerekiyor.”

Bu okulda ders zilinin çalmadığını, öğrencilerin ders programlarını öğretmenleriyle yaptığını ve öğrencilerin ihtiyaçlarının karşılanması için bir sandık bulunduğunu ifade eden Avcı, öğrencilerin sandıktan ihtiyaç duydukları zaman para aldıklarını ve ellerine geçince de geri koyduklarını anlattı. Avcı, konuşmaların ardından öğrencilere, temsili olarak eğitim-öğretim yılının ikinci yarısının ilk ders zilini çaldırdı. Öğrencilerin zili yavaş çalması üzerine Avcı, zili eline aldı ve “Böyle çalarsanız kimse derse girmez. Hayırlı, uğurlu olsun” diyerek kendisi çaldı. Bakan Avcı öğrencilere kitap hediye etti.

“MESLEKÎ TEKNİK ELEMANI ‘ARA’ DEĞİL, ‘ANA’ ELEMANDIR”

Tören sonrasında sınıfları ve atölyeleri gezerken torna atölyesindeki öğrencilerle sohbet eden Avcı, demir parçaların nasıl işlendiğine ilişkin bilgi aldı. Bakan Avcı, artık ara eleman kavramını kullanmadıklarını, meslekî ve teknik liselerde yetişen öğrencilerin nitelikli ve ana elemanlar olduğunu belirtti. Müfredatın, teknolojik ve bilimsel gelişmeleri takip etmesi gerektiğine dikkati çeken Avcı, bu değişimi yakalamak için çalıştıklarını söyledi. Bakan Avcı, başka bir atölyede de CNC tezgahını çalıştıran düğmeye bastı. Okulda İngilizce ders yapılan bir sınıfı da ziyaret eden Avcı, öğretmene “U sınıf” düzenine geçilmesini önerdi. Avcı, kolu kırık bir öğrencinin alçısına da imza attı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.