Öne Çıkanlar ido ekonomi ham petrol kord bezi Finansal Hizmetler Güven Endeksi seferisar mhp kadın kolları yht chp Positive Avrasya Tüneli Açılıyor arjantin milli takım forması

2018’de 4.3 Milyar Yolcu Uçacak, Havayolları Yolcu Başına 8.9 Dolar Kazanacak

Türk Hava Yolları (THY) dahil dünyanın önde gelen 275 havayolu şirketini çatısı altında toplayan ve küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA hava yolu şirketlerinin 2017 yılına kıyasla yaklaşık 7 milyar dolarlık bir artışla 2018 yılında 38.4 milyar dolar net kar rakamına ulaşacağını öngörüyor. Buna göre havayolu şirketleri 2018 yılında yüzde 4.7 net kar marjını yakalayacak ve yüzde 9.4’lük artışla toplam 824 milyar dolar gelir elde edecek. IATA Başkanı Alexandre de Juniac “Tüm havacılık endüstrisi için 38.4 milyar dolarlık rekor bir karlılık öngörsek de tek bir şirketin Apple’ın 2016 yılı net kar rakamının 10 milyar dolar olduğunu vurgulamak isterim. Ortalamada havayolu şirketleri yolcu başına 9 dolardan daha az bir kar elde edebiliyor ve sektör olarak yüzde 4.7’lik net karına ancak ulaşabiliyoruz”dedi.

İsviçre’nin Cenevre şehrinde havacılık sektörü medyasının katılımıyla düzenlenen yıllık küresel basın toplantısında konuşan IATA Başkanı Alexandre de Juniac “ Dünyada tüm hava yolları olarak bu yıl 4 milyar insanı güvenli bir şekilde uçurmuş olacağız ve havayoluyla 60 milyon ton kargoyu güvenli bir şekilde taşıyacağız.Küresel ekonomi için çok kritik bir iş yaptığımıza inanıyorum.Uluslararası çapta ticarete konu olan malların üçte biri havayoluyla taşınıyor.Ve yolcu toplamında da 750 milyar dolarlık bir seyahat harcaması gerçekleşiyor.Havacılık hesap edilenin çok ötesinde muazzam bir değer yarattığı için ben havacılığı kavram olarak özgürlük işi olarak tanımlıyorum” dedi.

GÜNDE 100 BİN GÜVENLİ UÇUŞ

Güvenli ve emniyetli bir şekilde yolcu taşımanın havacılığın birinci önceliği olduğunu vurgulayan de Juniac “ Havayolu ile seyahat hem kısa hem de uzun mesafelere gitmenin en güvenilir yolu olmaya devam ediyor. Havayolu şirketleri her gün 100 binin üzerinde uçuşu güvenli bir şekilde gerçekleştiriyor”diye konuştu.

“TALEP GÜÇLÜ,İYİ ZAMANLAR İÇİNDEYİZ”

Güçlü talebin yanı sıra verimlilik ve azalan faiz yükünün havayollarının net karlılığını artırmaya yardım edeceğini ve bu olumlu tablonun artan maliyetlere rağmen gerçekleşeceğini vurgulayan de Juniac şunları söyledi:“Küresel hava taşımacılığı için iyi zamanların içinden geçiyoruz.Güvenli uçuş performansı çok güçlü.Hava yoluyla seyahat eden yolcu sayısı her zamankinken çok daha fazla artıyor.Hava kargoya olan talep geçen on yıllık dönemin en üst noktasında.Yaratılan istihdam artışta.Her gün yeni rotalar açlılıyor.Hava yolu şirketleri giderek sürdürülebilir karlılık düzeylerini yakalıyor.Tüm bu iyi gelişmelere rağmen önümüzde zor bir iş duruyor.Akaryakıt maliyetleri yanı sıra hava yolları için işgücü ve altyapı maliyetleri de artıyor”.

UZUN DÖNEMLİ SORUNLAR

Konuşmasında havacılık endüstrisinin uzun dönemli sorunlarına da değinen de Juniac şöyle devam etti:“Havacılık sektörünün uzun dönemli sorunları da önemli.Ki bu sorunların çoğunun çözümü de hükümetlerin elinde.Havacılık bir özgürlük işi ve kalkınmanın, ekonomik büyümenin katalizörü durumunda.Hava yolları olarak tüm potansiyelimizi kullanabilir hale getirmek için hükümetler güvenlik konusunda küresel standartları uygulamalı,vergilendirmede makul bir düzeyi bulmalı,regülasyonda daha akıllı çözümlere gitmeli ve artan yolcu talebini dikkate alarak maliyet etkin altyapı yatırımlarını gerçekleştirmeli.Havacılık olarak 2.7 milyon kişiye doğrudan iş yaratıyoruz ve yüzde 3.5 ‘lik küresel ekonomik büyüme için önemli bir destek sağlıyoruz. Modern hayatın vazgeçilmezi olan havayolu ile seyahatin temellerini güçlendirmek için endüstri olarak hükümetlere yakın içbirliğine her zaman hazırız”.

YOLCU VE KARGO GELİRLERİ ARTACAK

IATA yıllık basın toplantısında verilen bilgiye göre 2017’ye kıyasla yolcu sayısı yaklaşım 300 milyonluk artışla 2018’de 4.3 milyar kişiye ulaşacak.Yolcu başına gelir rakamıyla ölçülen yolcu trafiği (RPK) gelecek yıl 2017’ye kıyasla biraz düşüş göstermekle beraber yüzde 6 düzeyinde artış kaydedecek.Yolcu gelirleri i2017’deki 532 milyar dolarlık düzeyinden yüzde 9.2 artışla 581 milyar dolara ulaşacak.Kargo işi de 2018’de yüzde 4.5 büyüyerek 60 milyar dolara yaklaşacak. Hava kargo yoluyla taşınan yüklerin toplam ekonomik değerinin 2018 yılında 6.2 trilyon doları aşması bekleniyor.

PETROL FİYATI YÜKSELİYOR,MALİYETLER ARTIYOR

IATA verilerine göre havacılık sektörünün 2018 yılında iş gücü maliyeti yanı sıra en büyük maliyet kalemlerinden biri yakıt giderleri olacak. Petrol fiyatlarının yükselişe geçerek yeniden 60 dolara ulaşması öngörülürken, 2017’de yüzde 18.8 olan yakıt maliyeti yüzde 20.5’e çıkacak. İşgücü maliyetleri ise en hızlı artan maliyet kalemi olarak 2018 yılında yüzde 30.9’luk oranla en büyük maliyet unsuru olmayı sürdürecek.Yapılan hesaplamalara göre tüm hava yolu şirketleri ortalaması olarak bir hava yolu çalışanına sağlanan brüt katma değer de 109 bin dolarla tüm sektörler ortalaması bazında en yüksek düzeyde olacak.

KUZEY AMERİKA HAVA YOLLARI KARIN YARISINI ELDE EDECEK

Bölgesel olarak IATA verilerine göre Kuzey Amerika bölgesinde faaliyet gösteren hava yolu şirketleri 2018 yılında da sektörün yarattığın karın yaklaşık yarısını elde edecek.Geçen üç yılda sektör karlılığının yarısından fazlasını oluşturan Kuzey Amerika bölgesi hava yollarının 2018’de 16.4 milyar dolarlık biş kar sağlaması bekleniyor. Çin’deki hava yolu şirketlerinin de içinde yer aldığı Asya-Pasifik bölgesi için 2018 yılında 9 milyar dolarlık bir kar öngörüsü bulunuyor.Avrupa’daki havayollarının ise 2018 kar öngörüsü 2017 yılına kıyasla 2 milyar dolara yakın bir artış kaydederek 11.5 milyar dolar düzeyinde olacak. IATA’ya göre Avrupalı hava yolu şirketleri 2018 yılında güçlü ekonomiler ve artan koltuk kapasiteleri ve kargo işindeki olumlu gelişmeler sayesinde iyi bir dönem geçirecek.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.