Öne Çıkanlar AİLE Covid19 CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut gündem özeti cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan Ticaret Bakanı Ruhsar Pekcan Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Kuşadası Belediyesi chp niğde milletvekili ömer fethi gürer çiftçi çukurova belediye başkanı soner çetin soner çetin

25. Yılında Mavi 'Çok Olmaya' Devam Ediyor

Perakende sektörünün önemli oyuncusu Mavi’nin CEO’su Cüneyt Yavuz,2015 yılını başarılı sonuçlarla tamamladıklarını ve yüzde 30 büyümeyle 1.2 milyar TL ciro gerçekleştirdiklerini belirterek “ Hedefimiz yıllık ciromuzu önümüzdeki dönemde 1 milyar doların üzerine çıkarmaktır.Üç yönlü büyüme stratejimizle her yıl 1 milyon yeni müşteri kazanmayı öngörüyoruz.Müşterisini en iyi tanıyan şirket olmaktan da övünüyoruz”dedi.

Mavi’nin 25.yılı dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen ve şirketin 2015 yılı sonuçlarını ve gelecek hedeflerini değerlendiren Cüneyt Yavuz , bu yıl Türkiye’de 45 yeni mağaza açmayı planladıklarını,Balkanlar ve yakın coğrafyalarda da büyümeye devam edeceklerini söyledi.  Yavuz 2016 hedefleriyle ilgili olarak da “1.5 milyar TL ciroya, 8 milyon satış adedine ulaşmak ve Türkiye’nin en büyük ilk 100 şirket arasında olmayı hedefliyoruz.Mağaza sayımızı da 440’a çıkartma hedefindeyiz”dedi.

 

-“ JEAN PAZARINDA DÜNYANIN İLK BEŞ MARKASINDAN BİRİ OLMAK GURUR VERİCİ”-

Cüneyt Yavuz, Mavi’nin 25.yılında  dünya premium jean pazarının ilk beş markası arasında yer almasından gurur duyduklarını belirterek “Kurulduğumuz günden bu yana 70 milyon adet jean satışı gerçekleştirdik. Bu, dünyaya Türkiye nüfusu kadar jean giydirdiğimiz anlamına geliyor. Saatte 1.000 adet jean satabilen bir marka olarak, 2016’da hedefimiz Türkiye ve dünya dahil toplam 8 milyon jean satmaktır” diye konuştuk.

25.yılında Mavi’nin denim odaklı bir marka olarak yoluna devam ettiğini belirten Yavuz” Bugün Mavi 50 ülkede satılıyor.Toplam 5 bin satış noktamız var.Toplam mağaza sayımız ise 385’e, çalışan sayımız da 3 bine ulaştı. Her bir saatte tüm dünyada  bin adet Mavi ürünü satılıyor.Ciromuzun yüzde 50’sini denim ürünler, yüzde 50’sini denim dışı ürünler oluşturuyor.Premium  jean pazarında  yüzde 18 pazar payı ile açık ara lideriz”diye konuştu.

 

-MAVİ MAĞAZALARINA HAFTADA 20 YENİ JEAN MODELİ GİRİYOR

Cüneyt Yavuz, “Mavi mağazalarına her hafta 20 yeni jean modeli giriyor. Jean dünyasında böyle bir hız daha önce görülmedi. Bu hıza ulaşabilmek için tasarım, sipariş, üretim takvimi ve operasyonda radikal değişimler yaptık. İnovatif, sürekli ve hızla yeni ürün geliştirebilen bu yapı için 25 yıl çalıştık” dedi.

Cüneyt Yavuz 2015’i 1,2 milyar TL ciroyla kapatan Mavi’nin  2008’den bu yana perakendede yıllık bazda yüzde 30 oranında büyüme kaydettiğini vurgulayarak , 20 milyonun üzerinde trafiği ve  yüzde 2 ciro payıyla Mavi.com’un en büyük satış noktası olma yolunda hızla ilerlediğini söyledi.

 

-YURTDIŞINDA 10 YENİ MAĞAZA-

Mavi’nin ABD ve Kanada’da büyümeye devam ettiğini vurgulayan Cüneyt Yavuz, 2016 yılında,KuzeyAfrika’ya da yöneleceklerini, Fas pazarına girmeyi planladıklarını belirterek” Bu yıl yurtdışında 10 veya daha fazla mağaza açmak istiyoruz.Fas’ın yanı sıra Romanya,Hırvatistan,Sırbistan’a açılmayı planlıyoruz. Türkiye’nin pazar yapısına çok benzer bulduğumuz ve AVM’lerin yaygın olduğu Rusya’da da 20’ye yakın mağaza açma hedefimiz vardı. Ancak mevcut gelişmeler nedeniyle bu kararı şimdilik askıya almış durumdayız”diye konuştu.

 

-“MAVİ, HER YIL 1 MİLYON YENİ MÜŞTERİ KAZANIYOR”-

Cüneyt Yavuz, beş milyon Kartuş üyesiyle müşterisini en iyi tanıyan marka olan Mavi’nin en büyük gücünün gençlerle kurulan iletişim olduğunu vurguladı. Yavuz, Mavi’nin 20 yaş üstü gençlerde olduğu gibi, 20 yaş altı gençlerde de Türkiye’nin en hızlı büyüyen markası olduklarına işaret ederek “ Yeni dünyanın iletişim tarzıyla her platformda Denim Jenerasyonu’yla birlikte hareket etmek bizi güncel tutuyor. Bugüne kadar gençler hangi ünlüye ilgi duyuyorsa, onlarla karşılarına çıktık. Artık gençleri, kendi celebrity’lerini yaratmaları için teşvik ediyoruz. Bu amaçla tasarlanan ‘ilovemavi’ platformunda, binlerce kişi Mavi’nin gönüllü yüzü oldu” diye konuştu.

 

-25. YILA ÖZEL JEAN KOLEKSİYONU: FEATHER-

Yavuz, 25. yılda kadınlara özel tasarladıkları premium jean hakkında da bilgi verdi: “Mavi’nin yeni icadı diyebileceğim kadar yüksek performanslı, zamanın ruhunu tam anlamıyla yansıtan, bütün dünyadaki rakiplerimizi kıskandıracak, benzersiz bir ürün geliyor, adı Feather. Adı gibi süper hafif, konforlu, serin hissettiren sadece Mavi’ye özel bir kumaş teknolojisi geliştirildi. Yine sadece Mavi’ye özel Akdeniz mavisi tonlarıyla buluşturuldu.”

-YÜZDE YÜZ YERLİ ÜRETİM-

Türkiye’nin şu anda denim kumaşı ve blue jean üretiminde; Ar-Ge yatırımları, inovasyon ve teknoloji geliştirme konusunda dünyada rakipsiz konuma yükseldiğine dikkat çeken Yavuz, Mavi’de jean üretiminin yüzde 100 Türk üreticilerle gerçekleştirildiğini ve üretimi Çerkezköy’den, Bartın’a, Kayseri’den İnegöl, Mardin ve Malatya’ya kadar tüm Türkiye’ye yaydıklarını dile getirdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.