Öne Çıkanlar deprem Kuşadası Belediyesi kuşadası erdoğan Hakkari çukurova belediyesi HAVA HAREKATI recep tayyip erdoğan atatürk kızılay operasyon chp haberleri

Dericilerin hedefi İran'a 100 milyon dolar ihracat

İSTANBUL (ANKA)- Dericiler ambargosuz İran için hazırlık yapıyor.İstanbul Deri ve Deri Mamülleri İhracatçılar Birliği'nin (İDMİB) önümüzdeki aylarda bir ticaret heyeti ile İran’daki deri ve deri mamulleri ticareti için görüşmeler yapacağı duyuruldu.Türk deri sektörü bu yılın ilk altı ayında 10 milyon doları bulan ihracatı yıl sonuna kadar 30 milyon dolara ulaştırmayı hedefliyor. Ambargonun kalkması ve uluslararası ticaret kurallarının işlemeye başlamasından sonraki dönem olarak 2016’daki ihracat hedefi ise 100 milyon dolar olarak belirlendi.

İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, İran’a yapılan deri ve deri malulleri ihracatında 2014’ün ilk altı ayına göre bu yıl yüzde  146.7 artış olduğuna dikkat çekti. Şenocak artışın nedenini şöyle açıkladı:

“Geçen yılın ilk altı ayında İran’a 4 milyon 360 bin dolarlık ihracat yaptık. Bu yılın ilk altı ayında ise bu rakam 10 milyon 757 bin dolara ulaştı. 1 Ocak 2015’de yürürlüğe gerin Tercihli Ticaret Anlaşması ile iki ülke arasındaki ticarette gelişme yaşandı. İran, deri ve deri mamullerine yüzde 75’e varan büyük gümrük vergileri uyguluyor. Bu anlaşma ile deri sektörü için bir gümrük indirimi uygulanmamasına rağmen ülkelerin birbirine ticari yakınlaşması sonucu yüzde  146.7’lik artışı gerçekleştirdik. Ambargonun kalkması ile ihracatımızın hızla artacağını görüyoruz.”

-2016 HEDEFİ 100 MİLYON DOLAR-

Mustafa Şenocak, 2015 yılı sonunda İran’a 30 milyon dolarlık deri ve deri mamulü ihracatı gerçekleştirmeyi hedeflediklerini belirterek şöyle devam etti:

“Ambargosuz döneme hazırlanıyoruz. Önümüzdeki aylarda İran’a ticaret heyeti göndereceğiz. Ülkedeki deri ve deri mamullerini yani saraciyeden ayakkabıya kadar bütün ürünlere olan ihtiyaçlarını, üretimlerini yerinde göreceğiz. Fuarlara katılım için harekete geçtik. Komşu olarak mesafe avantajımız yanında kültürel yakınlığımız da var. İran’da açılan Türk markalarının mağazaları var. Dolayısıyla hızla yol almak için harekete geçtik. Rusya’daki ihracat kaybımızı kapatacak düzeyde olmasa da İran bizim için gelecekte önemli pazarlarımızdan olacaktır. Gümrük vergilerinin yüzde 75’lerden daha aşağı çekileceğini düşünüyoruz. Gümrük vergilerinin azaltılması durumunda daha hızlı bir ticaret oluşacağını 2016’da 100 milyon dolarlık ihracat yapabileceğimizi öngörüyoruz.”
Türkiye’nin İran’a deri ürünü olarak sattığı ürünlerin başında ayakkabı geliyor. 2015 yılının ilk altı ayındaki 10 milyon 757 bin dolarlık ihracatın 6 milyon 134 bin dolarlık kısmı ayakkabı sektörüne ait. İhracatın 4 milyon 277 bin dolarlık bölüm ise saraciye ürünlerinden oluşuyor.

-İRAN'IN İTHALATI BEŞE KATLANDI-

İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, İran’ın yüksek gümrük vergisi uygulamasında kendi üreticilerini koruma amacının ön planda olduğunu hatırlatarak bu konuda şu değerlendirmeyi yaptı: “İran’ın ayakkabı sanayisi var. Ancak yüksek gümrük duvarları nedeniyle korunan ayakkabı sanayisi geri kalmış. Yeni modeller ve modern üretim yapılmıyor. Dolayısıyla İran’ın 80 milyonu aşan ve nüfusun yüzde 65’ini oluşturan 15-54 yaş aralığındaki yüksek orandaki tüketici kitlesinin ihtiyacını
karşılayamaz hale geldiler. Türk deri sektörü olarak 2015 in ilk altı ayında bir önceki yıla göre İran’a ayakkabı ihracatımızda yüzde 131, saraciyede yüzde 887 artış sağladık. Sadece bizden değil dünyanın farklı ülkelerinden de İran’ın ithalatı son 5 yılda katlanarak arttı. İranlıların ürettiği malzeme ve ürünler yeterli ve kaliteli olmadığı
için ithalata yöneldiler.”Verilen bilgiye göre, İran, 1,1 milyar dolarlık deri ve deri mamulleri ithalatıyla 2014’de dünyada 42’inci sırada yer alıyor.  Bir önceki yıla göre rakamlar yüzde 133 oranında artışı ortaya koyuyor. İran, ayakkabı ithalatında ise dünyada 41’inci sırada bulunuyor. İran’ın 2014 yılında ayakkabı ithalatı 494 milyon
dolar. (ANKA)
(NÇ/ÖZK)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.