Öne Çıkanlar deprem çukurova belediyesi recep tayyip erdoğan HAVA HAREKATI Hakkari başbakan binali yıldırım yapı kredi atatürk soner çetin operasyon azerbaycan Dünya Haberleri

Euler Hermes Ekonomik Görünüm Raporu: Türkiye otomotivde gözde ülke

-Euler Hermes Sonbahar Ekonomi tahmin raporu otomotiv endüstrisi üzerine yoğunlaştı. Raporda her bir ülke otomotiv piyasaları açısından ele alındı.

-EH’ten: Türkiye hala kanatları çıkan bir otomobil piyasası ve bu yıl yüzde 24 ve gelecek yıl yüzde 15 gibi etkileyici bir büyümeye koyuluyor. Ancak bu ileri dalgalanmayla bile hacim nüfusu 80 milyona yakın bir ülkede sadece 0.84 milyona gelecek.

ANKARA (ANKA) – Orhan Aysezen - Avrupa, İran’da Çin ve yerel fabrikalara terkettiği otomotiv piyasasında Türkiye sayesinde yeniden lider olabilir mi? Günün otomotiv sorusuna Euler Hermes bir raporla karşılık bulmaya çalıştı. Euler Hermes’e göre Türkiye yükselen piyasalar içinde otomotiv piyasası en canlı olması beklenen ülkelerden biri. Euler Hermes’e göre otomobil üreticilerinin dikkatini Suudi Arabistan ve Türkiye gibi yeni piyasalar çekiyor. Ancak EH, “Bazı ülkelerdeki eski deneyim, ekonomik ve siyasi risklerin işlere herhangi bir yerde tekere çomak sorabileceği konusunda acı bir hatırlatma olarak hizmet edebilir” denildi.

Euler Hermes Sonbahar Ekonomi Tahmin Raporu otomotiv endüstrisi üzerine yoğunlaştı. Raporda her bir ülke otomotiv piyasaları açısından ele alındı. “Yeni piyasalar” bölümünde bir dizi ekonomik ve siyasi krizin yükselen piyasalardaki otomotiv “El Dorado”su beklentilerini kırdığı belirtildi. 2015’te ruhsat alan otomobil oranının Brezilya’da yüzde 14 düşüp 2.4 milyon olduğu, bunun 2013’te ise 3 milyon olarak gerçekleştiği hatırlatıldı. Yeni otomobil ruhsatları Rusya’da yüzde 36 azalıp 1.6 milyona indi. Rakam iki yıl önce kaydedilenin yarısı oldu.

-TÜRKİYE OTOMOTİV ÜRETİCİLERİNİN UMUDU MU?-

Hindistan’da otomobil satışları bu yıl yüzde 6 arttı, ancak bu 2011 düzeylerinden inişi gösteriyor. Raporda, “Otomobil üreticilerinin dikkatini Suudi Arabistan ve Türkiye gibi yeni piyasalar çekiyor, ancak örneğin Tayland, Arjantin ve Venezuela gibi ülkelerdeki eski deneyim, ekonomik ve siyasi risklerin işlere herhangi bir yerde tekere çomak sorabileceği konusunda acı bir hatırlatma olarak hizmet edebilir” denildi.

Raporun “Hindistan ve Türkiye Hızlanıyor” başlıklı bölümü şöyle:

“Zorlu iki yıldan sonra Hindistan, 2016’da yüzde 6’ya, 2017’de de yüzde 7’ye gelmesini beklediğimiz bir büyümeyle kesin toparlanma yolunda. Ancak hacim hala oldukça düşük ve 2 milyon parça (Çin’in hacminin onda biri) ve marjinler düşük maliyetli otomobillerin hâkimiyetiyle bir hayli dar. Türkiye hala kanatları çıkan bir otomobil piyasası ve bu yıl yüzde 24 ve gelecek yıl yüzde 15 gibi etkileyici bir büyümeye koyuluyor. Ancak bu ileri dalgalanmayla bile hacim nüfusu 80 milyona yakın bir ülkede sadece 0.84 milyona gelecek. Avrupa’ya bir çıkış yolu olarak Türkiye aynı zamanda Renault, Toyota, Ford ve Hyundai-Kia için montaj hatlarının ev sahibi. Hâlihazırda bu fabrikalara ürettiği araçların yüzde 80’in başta Avrupa piyasaları olmak üzere ihraç ediyor.”

Raporda İran’ın da geçmişteki büyümesini yeniden yakalamak istediği belirilirken, “İran’da araba ruhsatları 2012’de uluslar arası ekonomik yaptırımların devreye girmesiyle burun üstü çakıldı ancak 2014’te 1.10 milyon araç ile yeniden yükseldi. İran hala Suudi Arabistan ve Türkiye’nin önünde bölgenin en büyük otomobil piyasası ki şimdi Çinli ve yerel otomobil fabrikaları önceki Avrupalı liderleri sollamış durumda. Bununla birlikte Avrupalılar şu anda, yaptırımların yılsonundaki planlanan kalkışı arifesinde İran piyasasından önemli bir payı yeniden ele geçirmeye hazırlanıyorlar” denildi.

Euler Hermes’in işaret ettiği İran’a piyasasına giriş potansiyeli Türkiye’de bulunuyor ancak bunun sadece güvenliğin tam sağlandığı bir coğrafyada, ekonomik ve siyasi istikrarla elde edilebileceği de görülebiliyor. (ANKA)

(ORH/OLÇ)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.