Öne Çıkanlar örgüt fahrettin yahşi gülben ergen tsk odtü evrim eylemi CHP Kampta toplanıyor sırrı süreyya önder atalay demirci tutuklandımı istanbulda haziran 2016 da en fazla artan ürün fatih uysal Gündemde Bugün-30 Haziran 2019 Pazar Hatayspor Haberleri

Günlük Temassız Ödeme Adedi 1 Milyona Ulaştı

Temassız ödemeye ilgi günden güne artıyor. Bankalararası Kart Merkezi verilerine göre temassız ödeme adedi geçen yılın aynı dönemine kıyasla 2 katına çıkarken, şubat ayında günlük yaklaşık 1 milyon adet temassız işlem gerçekleşti. Temassız ödemelerin en çok market ve yemek sektörlerinde tercih edildiği görülürken, diğer sektörlerde de yaygınlaşmayı sürdürdüğü açıklandı.  

Her 2 ödeme noktasından 1'inde temassız ödeme mümkün

Kolay, hızlı ve güvenli ödeme imkânı sağlayan temassız teknolojisi sayesinde bugün 90 TL altındaki işlemlerde şifre girmeden ve vakit kaybetmeden ödeme yapılabilirken, Bankalararası Kart Merkezi (BKM) şubat ayı verilerine göre temassız dönüşümle beraber bugün kredi kartlarının yüzde 48'inin, banka kartlarının yüzde 18'inin, ödeme noktalarında ise terminallerin yüzde 55'inin yani yarısından fazlasının temassız teknolojisiyle uyumlu olduğu görülüyor. Hem kart tarafında hem de kart kabul noktasında temassız yaygınlığı hızla artmaya devam ediyor.


Temassız ödemeler en çok market ve yemek sektörlerinde tercih ediliyor

Temassız işlemlerde şifresiz işlem limitinin 2018 yılı mart ayında 50 TL'den 90 TL'ye çıkarılmasıyla beraber küçük ölçekli harcamalarda kullanılan temassız ödeme özelliğinin artık perakende, akaryakıt ve ulaşım gibi sektörlerde de tüketicilere kolaylık sağladığı ve yaygınlaştığı görülüyor. Kullanıcıların en fazla market ve yemek sektörlerinde temassız ödemeyi tercih ettiği gözlemlenirken; çeşitli gıda, taşımacılık-ulaşım ve akaryakıt sektörleri temassız ödemenin en fazla tercih edildiği diğer sektörler olarak ön plana çıkıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.