Öne Çıkanlar azerbaycan Kent diyarbakır pkk Ayyuka eNBE akbank bugünün gündemi cumhurbaşkanı erdoğan türkiye istanbul çin

Havayolu Şirketleri ‘Hava  Kargodaki’ Toparlanmaya Umutla Bakıyor

THY dahil 290 havayolu şirketini çatısı altında toplayan Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), hava kargonun 2019 seviyelerine kıyasla düşük kalsa da toparlanma eğilimimin Eylül ayında da güç kazanmaya devam ettiğini açıkladı. Ağustos ayına kıyasla Eyül ayında hava kargo talebi artış gösterdi. 

 IATA verileri hava kargo talebinin Eylül ayında ton kilometre cinsinden (CTK) geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 8 aşağıda gerçekleştiğini, uluslararası kargoda ise bu oranın yüzde 9.9 olduğunu gösteriyor. Hava kargo Eylül ayında ise Ağustos ayına kıyasla yıllık bazda yüzde 12.1 ve aylık bazda da yüzde 3.7 iyileşme kaydetti. 

Kapasite yetersiz

 IATA, hava kargoda talep yüksek olsa da taşıma kapasitesinde önemli bir düşüş olduğunu, ton kilometre cinsinden hava kargoda küresel kapasitenin Eylül ayında yüzde 25.2 azaldığını, uluslararası operasyonlarda ise bu düşüşün yüzde 28 olduğunu duyurdu. Bu rakamlarla hava kargo kapasitesindeki düşüşün talepteki gerilemeye kıyasla yaklaşık üç kat daha fazla olduğu gözleniyor. 

"Uluslararası yolcu talebinde pazarın yüzde 90'ı kaybolmuş durumda"

 IATA Başkanı Alexandre de Juniac, yolcu talebindeki büyük düşüşe kıyasla hava kargodaki gelişmelerin olumlu seyir izlediğini belirterek;  "Hava kargo hacimleri 2019'un altında olsa da yolcu talebinde gözlenen büyük zorlukların yanında çok farklı bir grafik izliyor. Hava kargoda işin yüzde 92'sini koruyoruz. Fakat uluslararası yolcu talebinde pazarın yüzde 90'ı kaybolmuş durumda. Olumlu göstergeler hava kargo talebindeki iyileşmenin devam edeceğini gösteriyor. Kuzey Amerika ve Afrika merkezli hava kargo şirketleri 2019 yılına kıyasla talepte yeni kazanımlar elde ettiler. Ancak hava kargo kapasitesindeki sorunlar kendini hissettiriyor. COVİD-19'daki yeni dalganın etkisi yolcu talebi tarafında yansımasını gösterecek ve hava yolu şirketlerinin de bu yönde yeni planlamalar yapacağı anlaşılıyor. Bu da en çok ihtiyaç duyulan bir zamanda hava kargo kapasitesinde yeni düşüşler olacak anlamına geliyor "dedi. 

Kuzey Amerika ve Afrika bölgesi daha hızlı toparlandı 

Bölgesel bazda bakıldığında Kuzey Amerika ve Afrikalı hava yolu şirketlerinin yıllık bazda iyileşme kaydettiği, diğer bölgelerin negatif kaldığı görülüyor.

Bölgesel bazda Eylül ayında hava kargo talebi Asya - Pasifik pazarında geçen yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 14.6 daha aşağıda gerçekleşti. Ağustos ayında düşüş yüzde 16.4 idi. Asya-Kuzey Amerika ile Asya-Afrika rotalarında 2019'da çok güçlü olan talep üzerindeki baskı devam ediyor. Hava yolu şirketleri birçok yeni rotalar eklese de uluslararası kargo kapasitesi bu bölgede yüzde 32 düşüş gösterdi. 

Kuzey Amerikalı taşıyıcılar ise hava kargoda kriz öncesi seviyeleri yakaladılar. Uluslararası talep 2019'un aynı dönemine kıyasla yüzde 1.5 artış kaydetti. En güçlü talep Asya - Kuzey Amerika rotasında oldu. 

Avrupa pazarında kargo talebi negatif 

Avrupa merkezli taşıyıcılar ise 2019 yılına kıyasla bu Eylül'de hava kargo talebinde yüzde 15..7 düşüşle karşılaştı. Ekonomilerde yaşanan hafif toparlanmalara ve ihracat artışlarına rağmen Avrupa 'da hava kargo negatif kalmaya devam ediyor. Uluslararası kargo kapasitesi de bu kapsamda yüzde 32.8 azaldı. 

Güney Amerika bölgesinde talep yüzde 22.2 aşağıda  

Öte yandan Ortadoğu bölgesinde hava kargo talebi Eylül' de yüzde 2.5 düşse de, Ağustostaki yüzde 6.7'lik düşüşe kıyasla daha küçük oranlı bir azalış oldu. 

Bölgesel bazda en büyük düşüş yüzde 22.2 ile Güney Amerikalı taşıyıcılarda meydana geldi. Afrika hava kargoda Eylül ayı verileriyle yüzde 9.7'lik talep artışı sağladı

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.