Öne Çıkanlar tesk genel başkanı bendevi palandöken palandöken galatasaray Renault Grubunun 2018 ilk çeyrek finansal sonuçları Irene Rosenfeld İnegöl Belediyesi Sabri Ülker Vakfı Gündemde Bugün11 Ağustos 2020 Salı 33lük Yüzdelik Dilimden Öğrenci Aldı ASELSAN MTAL ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi MHPli Adan: Türkiyenin Kendisinden Başka Güveneceği Kuvvet Yok

IATA: "Uçaklarda Fosil Yakıttan Sürdürülebilirlik Yakıta Geçiş Için COVID Sonrası Büyük Bir Fırsat Olabilir"

Uçaklarda fosil yakıtsız uçuş için önemli bir adım atılıyor. 2050 yılında havacılıkta karbon emisyonlarını 2005 seviyesine indirmeyi hedefleyen IATA’ya  göre sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) mevcut jet yakıtlarına göre emisyonları yüzde 80’e kadar azaltabilme potansiyeli taşıyor. En yakın hedef 2025'e kadar sürdürülebilir uçak yakıt üretimini artırmak. 

THY ve Pegasus dahil dünyada toplam 290 havayolunu çatısı altında toplayan ve sivil hava trafiğinin yüzde 82’sini temsil eden Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği (IATA), havacılık endüstrisinin emisyonlarını azaltma yönündeki hedeflerine olan bağlılığını vurgularken,  Uluslararası Enerji Ajansı'na  (IEA), sürdürülebilir uçak yakıtı (SAF) yatırımlarına öncelik verilmesi için paydaşları harekete geçirme çağrısında bulundu.  2050 yılında havacılıkta karbon emisyonlarını 2005 seviyesine indirmeyi hedefleyen IATA’ya  göre sürdürülebilir havacılık yakıtı mevcut jet yakıtlarına göre emisyonları yüzde 80’e kadar azaltabilme potansiyeli taşıyor. 
IATA'nın çağrısı, düşük karbonlu bir geleceğe doğru atılacak adımları tartışmak için bir araya gelecek olan IEA Temiz Enerjiye Geçişi Zirvesi'nin arifesinde geldi.  Uluslararası Enerji Ajansı, hükümet ve akaryakıt sektöründeki paydaşlarıyla SAF üretimini teşvik etmek konusunda güçlü bir otorite olarak konumlanmış durumda bulunuyor


2050 HEDEFLERİ İÇİN MEVCUT ÜRETİM SEVİYESİ ÇOK DÜŞÜK 

Sürdürülebilir hava yakıtında  mevcut  üretim oranları dikkate alındığında IATA’nın 2050 hedeflerine ulaşması için bu rakamın çok düşük olduğunu belirten IATA  şu noktalara dikkat çekiyor. 
-SAF, geleneksel jet yakıtı ile karşılaştırıldığında CO2 yaşam döngüsü emisyonlarını yüzde  80'e kadar azaltabilir
-SAF, yiyecek veya su ile rekabet etmeyen veya biyolojik çeşitliliğe zarar vermeyen sürdürülebilir yakıt kaynakları kullanılarak elde ediliyor.
-Havayollarının kapsamlı testleri ve yatırımları nedeniyle SAF, güvenli, sürdürülebilir ve kullanıma hazır olarak sertifike edilmiş durumdadır
- Mevcut durumda 250.000'den fazla uçuş SAF karışımı yakıtlarla gerçekleşiyor.


SÜRDÜRÜLEBİLİR ENERJYE GEÇİŞ İÇİN  İDEAL İDEAL BİR FIRSAT 

Bu konuda bir değerlendirmede bulunan IATA Başkanı Alexandre de Juniac “ “Hükümetler COVID-19 dolayısıyla ekonomik toparlanma yatırımları için  muazzam miktarda bir kaynak ayırmış durumdalar. Bu para, havacılık endüstrisinin sürdürülebilir enerjiye  geçişi için de güçlü bir neden ve fırsat yaratmış durumda. Bu enerji geçişini başarmak için hükümetler, finans camiası ve ister büyük ister küçük olsun tüm yakıt üreticileri, uygun fiyatlı sürdürülebilir havacılık yakıtı üretimini hızla artırma hedefi konusunda ortak birçalışma içine girmeliler “dedi.


SAF ÜRETİMİ YILLIK 7 MİLYAR LİTREYE ÇIKARASA REKABETÇİ OLUR

Mevcut SAF üretiminin yıllık 50 milyon litre olduğunu tahmin eden IATA’ya göre üretim ölçeğinin SAF maliyetlerinin jet yakıtı ile rekabet edebilecek seviyelere düştüğü bir noktaya  ulaşabilmesi için, üretimin 7 milyar litreye veya 2019 tüketiminin % 2'sine ulaşması gerekiyor.


2025’E KADAR ÜRETİM ARTARSA 

IATA Başkanı değerlendirmesinde , “Ne kadar çok havayolu şirketi  SAF yakıtı kullanmak istese de mevcut üretim ölçeği fiyatları rekabetçi kılacak düzeyin çok altında bulunuyor”görüşünü dile getirerek “ Havacılık endüstrisi kaybetmeye devam ederken ve borç seviyeleri de yükselirken  yakıtta doğru fiyat noktasına ulaşmak daha hayati önem taşıyor.  Ancak hükümetler zaman olarak bu eşsiz fırsatı  SAF üretimini destekleyen güvenli bir mali ve düzenleyici çerçeve  oluşturabilmek için kullanabilirlerse ve  teşvik fonlarının doğrudan SAF üretimine tahsisi sağlanabilirse 2025'te yüzde  2’lik bu rekabetçi noktaya ulaşmak mümkün olacaktır. Böylece uçuşlar daha yeşil hale gelirken, yeni istihdam yaratılacak ve ekonomik toparlanma sürecine de güç verilecektir “dedi. 


“SAF BİZİM EN BÜYÜK FIRSATIMIZ,BERABER ÇALIŞMAYA HAZIRIZ”

IATA dahil tüm sivil havacılık topluluğunun sürdürülebilir havacılık yakıtını kullanarak emisyonları azaltmak konusunda IEA,hükümetler ve petrol şirketleriyle beraber çalışmaya hazır olduğunu belirten IATA Başkanı de Juniac, “SAF bizim en büyük emisyon azaltma fırsatımız. Bu fırsatı birlikte ileriye taşımak için tam doğru zamandayız. Böylece birlikte, fosil yakıtsız uçuş yolunda büyük karbon azaltımlarını gerçekleştirebiliriz” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.