Öne Çıkanlar 21 Kasım 2017 Gündem Özeti Seda Sayanın Seviyorum şarkısı Kayserispor Haberleri serhat önder nereliydi İBBden Bıçaklı Şoför Açıklaması 13 temmuz gündem özeti Belçikada türk çadırı Sponsorluk Anlaşması Bayram Tatiline Araçla Çıkacaklara Tavsiye mesleki yeterlilik kursları düzce il başkanına kılıçdaroğlu geçmiş olsun ziyaretinde bulundumu 9 Şubat Dünya Sigarayı Bırakma Günü

İhracatçılardan Hem Büyümeye Hem İstihdama Katkı

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TIM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, “İlk 6 ayda yüzde 8,2 artan ihracatımız, yarıyıl büyümemize 2 puan katkı verdi. 3. Çeyrek büyümemiz ihracatımızın katkılarıyla yüzde 7’ler seviyesinde gerçekleşecek” dedi.

Türkiye İhracatçılar Meclisi (TIM), İhracatçı Eğilim Araştırması 2017 2. Çeyrek Gerçekleşme ve 3. Çeyrek Beklentilerini açıkladı. Araştırma sonuçlarını açıklayan TIM Başkanı Mehmet Büyükekşi, “ilk 6 ayda yüzde 8,2 artan ihracatımız, yarıyıl büyümemize 2 puan katkı verdi. 3. Çeyrek büyümemiz ihracatımızın katkılarıyla yüzde 7’ler seviyesinde gerçekleşecek” diye konuştu. Araştırmaya katılan 50’nin üzerinde çalışana sahip firmaların yüzde 54’ünün 2. çeyrekte istihdamlarını artırdıklarını ifade eden Büyükekşi, “Atılım yılı ilan ettiğimiz 2017 yılının kalanında da İhracatımızdaki artış istihdam verilerine olumlu yansımayı sürdürecek” dedi.
 
Küresel gelişmelerin ihracata etkisini sorduklarını aktaran Büyükekşi, “En önemli sorun siber saldırılar. Bu durum sadece firmalarımızın kendi sistemlerini etkilemedi. Ayni zamanda tedarikçisi oldukları büyük ölçekli Avrupa ve ABD firmaları bu saldırılardan çok ciddi anlamda etkilendi. Bu da firmalarımızın ihracatlarında yavaşlamaya sebep oldu” şeklinde konuştu.
 
Yeni Pazarlara Girme Oranı Artıyor
 
Bir önceki çeyrekteki araştırmaya katılan firmaların yüzde 51’inin yeni bir pazara girmediği cevabini verdiğini hatırlatan Büyükekşi. “Bu çeyrekte bu oran yüzde 43’e geriledi. Firmalarımızın yüzde 57’si daha önce ihracat yapmadıkları pazarlara girerek ihraç pazarlarını çeşitlendirdi” dedi. TIM olarak firmaların yeni pazarlara girmelerine destek olmak açısından “İhracat Pusulası” adıyla Güney Kore, Gana ve Rusya pazarlarıyla ilgili toplantılar yaptıklarını söyleyen Büyükekşi, bir sonraki etkinliğin Irak ile ilgili olacağını ve tüm ihracatçı firmaları bu toplantılara davet ettiğini söyledi.
 
Hedef Ülke Rusya
 
Araştırmada firmaların hedeflediği ülkelere bakıldığında, ihracatçıların ticaret heyetlerinde yer alarak en çok girmek istedikleri pazarların sırasıyla Rusya, Katar ve Almanya olduğunu söyleyen Büyükekşi, “Rusya, düzelen ikili ilişkilerimiz sonrası yeniden ihracatçılarımızın radarına girmiş durumda. İlk 8 aylık verilere baktığımızda da bu toparlanmayı görebiliyoruz. Ocak – Ağustos döneminde ihracatımız Rusya’ya yüzde 52,6 artış kaydetti. Şimdiden tüm firmalarımızı Kasım ayında Rusya’ya düzenleyeceğimiz ticaret heyetimize davet etmek istiyorum” dedi.
 
Başlıca Sorunlar Arasında Siber Saldırılar Var
 
Araştırmaya katılan firmaların küresel gelişmelerdeki başlıca sorunları da aktaran Büyükekşi, “En önemli sorun siber saldırlar. Bu durum sadece firmalarımızın kendi sistemlerini etkilemedi. Ayni zamanda tedarikçisi oldukları büyük ölçekli Avrupa ve ABD firmaları bu saldırılardan çok ciddi anlamda etkilendi. Bu da firmalarımızın ihracatlarında yavaşlamaya sebep oldu” dedi. İhracata olumsuz etki eden diğer gelişmeler ise, Trump’ın başkan seçilmesi, Katar krizi ve Brexit süreci.
 
Yıl Sonu Dolar Kuru Beklentisi 3,67
 

Eylül ve yıl sonu itibariyle ihracatçıların kur, enflasyon ve büyüme beklentilerini açıklayan Büyükekşi, şunları söyledi: “Dolar kuru beklentisi Eylül sonu için 3,54, yıl sonu için 3,67, Euro için ise sırasıyla 4,13 ve 4,25 seviyeleri bekleniyor. Diğer taraftan, büyümeye baktığımızda firmaların 3. Çeyrek beklentisi 6,5 ve yıl geneli büyüme beklentisi yüzde 5,2.bTIM olarak biz de yüzde 5’in üzerinde büyümeyi öngörüyoruz.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.