Öne Çıkanlar atatürk orman çiftliği arazisi Prof. Dr. Gülçin Kantarcı emitt kasımpaşa ing MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli ibrahim kalın hava nasıl olacak Ankarada 26 Aralıkta okullar tatil mi? istanbul metrobüs ücretleri hayvanlara eziyet edenlere ne kadar para cezası var yüksek disiplin kurulu

İnternet Erişimine Sahip Girişimlerin Oranı yüzde 94,9 Oldu

On ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin İnternete erişim oranı 2019 yılında %94,9 oldu. 

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK),  2019 yılı Girişimlerde Bilişim Teknolojileri Kullanım Araştırması verilerini açıkladı. Buna göre; 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin İnternete erişim oranı 2019 yılında %94,9 oldu. Bu oran 2018 yılında %95,3 idi. İnternete erişim oranı çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre incelendiğinde 10-49 çalışanı olan girişimlerde %94,1, 50-249 çalışanı olan girişimlerde %98,7 ve 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde ise %99,7 oldu. Bilgisayar kullanım oranı ise 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimler için 2019 yılında %96,7 iken 2018 yılında %97 idi.
 

Girişimlerin %93,3'ü sabit genişbant bağlantı kullandı
 

Girişimlerin %93,3'ü 2019 yılında İnternete erişimde sabit genişbant İnternet bağlantısı kullandı. Sabit genişbant İnternet erişimine sahip girişimlerin abone oldukları İnternet bağlantı hızları dikkate alındığında, %16,6'sının 10 Mbit/s hız altında, %62,4'ünün 10-99 Mbit/s hız aralığında ve %21'inin ise 100 Mbit/s ve üzeri hızda İnternet kullandığı tespit edildi.
 

Web sitesine sahip girişimlerin oranı %66,6 oldu
 

Girişimlerin web sitesine (sosyal medya hesapları da dahil) sahiplik oranı 2019 yılında %66,6 oldu. Bu oran, bir önceki yıl %66,1 idi. Web sitesi sahiplik oranı %90,4 ile en yüksek 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde iken, bunu %78,2 ile 50-249 çalışanı olan girişimler ve %63,9 ile 10-49 çalışanı olan girişimler takip etti.
 

Her iki girişimden biri sosyal medya uygulamalarını kullandı

 
On ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin %49,6'sı 2019 yılında sosyal medya uygulamalarını (sosyal ağlar, bloglar ve mikro bloglar, multimedya paylaşım siteleri,  wiki bazlı bilgi paylaşım siteleri gibi) kullandı. Bu oran 2017 yılında %45,7 idi. Sosyal ağlar, %94,6 ile sosyal medya uygulamalarını kullanan girişimlerin en çok tercih ettiği sosyal medya uygulaması oldu.

Girişimlerin %11,2'si e-satış yaptı 
 

Girişimlerin 2018 yılında e-satış yapma oranı 2017 yılına göre 1,4 puan artarak %11,2 oldu. E-satışlar; İnternet üzerinden (web siteleri, online mağazalar ve mobil uygulamalar) ve/veya Elektronik Veri Alışverişi (EDI) gibi platformlar üzerinden gerçekleştirilmektedir. Çalışan sayısı büyüklük gruplarına göre e-satış yapma oranı 10-49 çalışanı olan girişimlerde %10,5, 50-249 çalışanı olan girişimlerde %12,9 ve 250 ve üzeri çalışanı olan girişimlerde ise %24,4 oldu.

 
Girişimler kendi web sitesi ya da mobil uygulamasını daha çok tercih etti 

 

Web siteleri ya da mobil uygulamalar üzerinden sipariş alan girişimlerin %70,7'si kendi web sitesi ya da mobil uygulaması üzerinden satış yaparken, %62,3'ü farklı girişimlerin satış yapabildiği online mağazalar ve pazar yerleri üzerinden satış yaptı.

 
Girişimlerin %13,7'si bilişim uzmanı istihdam etti 

 

Araştırma sonuçlarına göre 2019 yılında 10 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin %13,7'si ana işi bilişim teknolojileri olan ve bilişim sistemleri ve uygulamalarının kurulması, işletilmesi ve geliştirilmesi süreçlerinde görev alan bilişim uzmanı istihdam etti. Bu oran 2018 yılında %11,6 idi. 

 

Çalışan sayısı 10-49 olan girişimlerin %10,1'i, 50-249 çalışanı olan girişimlerin %26,3'ü, 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin ise %64,8'i bilişim uzmanı istihdam etti.

 
Bilişim uzmanı alımında güçlükle karşılaşan girişimlerin oranı %47,3 oldu 

 

Girişimlerin %5,7'si 2018 yılında bilişim uzmanı aldı veya almayı denedi. Bu oran önceki yıl %5,2 idi. Bilişim uzmanı alan veya almayı deneyen girişimlerin %47,3'ü bilişim uzmanı alım sürecinde adayların çok az olması, adayın eğitim/öğretim yetersizliği, yüksek ücret talebi, iş tecrübesindeki yetersizlik vb. güçlükler ile karşılaştı. Bu oran 2017 yılında %37,9 idi.

 
Kurumsal Kaynak Planlaması yazılımı uygulamalarının kullanımı arttı 

 

Kurumsal Kaynak Planlaması (ERP) yazılımı uygulamalarının kullanımı, 2019 yılında 2017 yılına göre 6,6 puan artarak %20,5 oldu. Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) uygulaması ise girişimlerin %18,5'i tarafından kullanıldı. Çalışan sayısı büyüklük grubu dikkate alındığında ise ERP ve CRM uygulamaları 250 ve daha fazla çalışanı olan girişimlerin sırasıyla %68,3 ve %42,8'i tarafından kullanıldı. Bu oranlar 10-49 çalışanı olan girişimlerde %16,3 ve %16,5, 50-249 çalışanı olan girişimlerde ise %37,2 ve %26,2 oldu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.