İran'a Plastik İhracatı 150 Milyon Dolara Yaklaştı

PAGDER Yönetim Kurulu Başkanı Reha Gür, Türkiye ile İran arasında güçlü bir plastik sektör dış ticareti olduğunu vurgularken, İran’ın en fazla plastik mamul ithal ettiğini ve en fazla hammadde ihraç ettiği ülkeler arasında Türkiye’nin ikinci sırada olduğunu hatırlattı. Gür, Türkiye’nin İran’a plastik mamul ihracatının yıllık 150 milyon dolara yaklaştığını da söyledi.

Plastik Sanayicileri Derneği’nin (PAGDER) Türkiye resmi temsilcisi olarak katılım düzenlediği İranplast 2016 fuarında etkin bir şekilde yer alan Türkiye plastik sektörü, güçlü işbirliklerinin kapılarını araladı. Ambargo sonrası hızla büyümesi beklenen İran plastik sektörünün en önemli iş platformlarından olan İranplast 2016’nın son günlerine yaklaşılırken önemli adımlar atıldı.

Fuarda İran’ın en önemli sivil toplum örgütlerinden biri olan APIC İran Petrokimya Endüstrisi Şirketleri Derneği ile toplantı gerçekleştiren ve fuara yönelik değerlendirmelerde bulunan PAGDER Yönetim Kurulu Başkanı Reha Gür, “İran hali hazırda Türkiye plastik sektörünün güçlü iş yaptığı önemli ülkelerden biri. Gelecek çok daha büyük fırsatlar sunuyor ancak İran firmalarının da hızla yatırım yaptığını unutmamalıyız” dedi.

Plastik Sanayicileri Derneği’nin (PAGDER) Türkiye resmi temsilcisi olarak katılım düzenlediği İranplast 2016 fuarının son günlerine girilirken Türkiye’den katılan alanının en başarılı ve önemli firmaları, markaları olumlu görüşmelerini, etkin tanıtımlarını sürdürüyor.

PAGDER organizasyonu ve İran’da bulunan distribütörleri aracılığıyla katılan 30’a yakın Türk firmasının yer aldığı fuarda, PAGDER’in öncü rol oynadığı İran pazarına yönelik olarak Türkiye plastik sektörünün iş imkanlarını geliştirme girişimleri olumlu sonuçlar vermeye başladı. Fuarın ilk gününden itibaren İranplast’ta ziyaretçi ve diğer katılımcı firmalarla iş imkanlarını görüşen Türkiye’nin güçlü plastik ve makine firmaları, somut satışlar-işbirlikleri yaptı.

-GELECEKTE POTANSİYEL REALİZE EDİLECEK-

Türkiye ile İran arasında güçlü bir plastik sektör dış ticareti olduğunu vurgulayan Reha Gür, İran’ın en fazla plastik mamul ithal ettiği ve en fazla hammadde ihraç ettiği ülkeler arasında Türkiye’nin ikinci sırada olduğunu hatırlattı. Gür, Türkiye’nin İran’a plastik mamul ihracatının yıllık 150 milyon dolara yaklaştığını vurguladı. Fuarın başarıyla sürüyor olmasından memnuniyet duyduğunu belirten Reha Gür, şu değerlendirmeyi yaptı:

“İran hali hazırda Türkiye plastik sektörünün güçlü iş yaptığı önemli ülkelerden biri. Gelecek çok daha büyük fırsatlar sunuyor, ancak İran firmalarının da hızla yatırım yaptığını unutmamalıyız. Başarılı bir fuar organizasyonu yaşıyoruz. Firmalarımız başarılı iş görüşmeleri yaptı ve somut sonuçlar elde etti. Gelecekte, çok büyük olduğunu gördüğümüz potansiyelin realize edilmesi, işe dönüştürülmesi için başarılı adımlar atıldı. Değerli katılımcılarımız, PAGDER’in öncü rolünden ve organizasyondan duydukları memnuniyeti de dile getirdiler. PAGDER’in İran ile ilişkilerin geliştirilmesi; Türkiye plastik sektörünün bu önemli platformda yer alarak daha fazla iş yapmasına, güçlü potansiyellerini ortaya koymalarına aracılık etmekten büyük mutluluk duyduk” dedi.

PAGDER organizasyonuyla İranplast’a katılan Türk firmaları şöyle oldu:

“İranplast 2016’ya İran’daki distribütörleri aracılığıyla katılanların yanı sıra PAGDER organizasyonu ile fuara katılan alanının en önemli diğer firmaları (Alfabetik sırayla) şöyle: Akdeniz Kimya, Apeks Makine, Beno Plastik, EBS Bağlantı Elemanları, Ege Proses, Ercan Premiks, İnpak Makine, Koç Elektromekanik, Kuatro Plastik, Mergen Makine, Mikrostar, Monomer Extruder Makine, Opkon Optik Elektronik, Ravago Petrokimya, RTC TEC, Sancar Kimya, Saraç Makine, Sarten Ambalaj, Sisan Plastik, Takımsan, Üstün İş Makine, Vatan Plastik.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.