Öne Çıkanlar tesk genel başkanı bendevi palandöken palandöken galatasaray Renault Grubunun 2018 ilk çeyrek finansal sonuçları Irene Rosenfeld İnegöl Belediyesi Sabri Ülker Vakfı Gündemde Bugün11 Ağustos 2020 Salı 33lük Yüzdelik Dilimden Öğrenci Aldı ASELSAN MTAL ASELSAN Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi MHPli Adan: Türkiyenin Kendisinden Başka Güveneceği Kuvvet Yok

İstanbul İhracatçılarından İlk Yarıda 3 Milyar 600 Milyon Dolarlık İhracat

İstanbul İhracatçıları, tüm dünyayı etkisi altına alan koronavirüs salgınına rağmen ihracat artışını yılın ilk yarısında da sürdürdü. İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), yılın ilk yarısında (ocak-haziran), geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla, ihracatını yüzde 1.2 oranında arttırarak, bünyesinde bulunan yedi ihracatçı birliği ile toplamda 3 milyar 600 milyon dolar tutarında ihracat yaptı. İİB Koordinatör Başkanı Muhsin Çakıcı, “Salgın döneminde, bütün dünya pazarlarında gıdaya olan talebin arttığını gördük.  Bu da bizlere tarımın, üretmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Türkiye, bu zor dönemi başarı ile atlatmıştır. Bundan sonra katma değeri yüksek ürünler sunarak, dünya pazarlarındaki yerimizi daha da kuvvetlendirmemiz gerekiyor” dedi.

İstanbul İhracatçı Birlikleri (İİB), bünyesinde bulunan yedi ihracatçı birliği ile 2020 yılının ilk yarısında 3 milyar 600 milyon dolar tutarında ihracat yaparak, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla, yüzde 1.2 oranında ihracat artışı yakaladı. İİB, Genel Sekreterlikler bazında ihracatını en fazla arttıran üçüncü birlik oldu. İstanbul İhracatçıları, ilk yarıda 188 ülke pazarına ürün sattı ve ülke ihracatındaki payı 5.2 oldu.

İlk yarıda en çok ihracat Irak’a

İstanbul İhracatçı Birlikleri, yılın ilk yarısında, değer bazında en fazla ihracatı 270 milyon dolar ile Irak’a gerçekleştirdi. Irak’a en fazla kümes hayvanları, hayvansal mamuller, mobilya, kağıt ve orman  ürünleri satıldı. İİB, Irak’ın ardından değer bazında en fazla Almanya, Amerika Birleşik Devletleri, İtalya ve Birleşik Krallık’a ihracat yaptı. İİB tarafından yapılan ihracatta Almanya’ya fındık ve mamulleri ile hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri; ABD’ye hububat, bakliyat, yağlı tohumlar, mobilya, kağıt ürünleri, İtalya’ya fındık ve mamulleri, gemi ve yat; Birleşik Krallık’a ise mobilya, kağıt ve orman ürünleri ile hububat, bakliyat, yağlı tohumlar ve mamulleri ön plana çıktı.

İİB, Haziran’da ise yüzde 35.7 artışla, 578 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdi

İstanbul İhracatçı Birlikleri, Haziran ayında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 35.7 oranında artışla, 578 milyon doların üzerinde ihracat yaptı. Birlik, Haziran’da en fazla ihracatı Irak, ABD ve Almanya’ya gerçekleştirdi.

İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nden 950 milyon dolarlık ihracat

İstanbul Hububat, Bakliyat, Yağlı Tohumlar ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İHBİR), yılın ilk yarısında, yaklaşık 950 milyon dolarlık ihracat yaptı. Birlik, Haziran’da ise, bir önceki yılın aynı ayına göre, ihracatını yüzde 45 oranında arttırarak, 155 milyon doların üzerinde ihracat gerçekleştirdi.

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği’nden 830 milyon dolarlık ihracat

İstanbul Mobilya, Kağıt ve Orman Ürünleri İhracatçıları Birliği, yılın ilk altı ayında toplamda yaklaşık 830 milyon dolar tutarında ihracat yaptı. Birlik, Haziran’da ise ihracatını, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 36.3 oranında arttırarak, 154 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi.

Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatları Birliği’nden yüzde 1.9’luk ihracat artışı

Gemi, Yat ve Hizmetleri İhracatçıları Birliği (GYHİB), yılın ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1.9 oranında ihracat artışı sağlayarak, yaklaşık 500.5 milyon dolarlık ihracat yaptı. Birliğin Haziran’da yaptığı ihracat ise 88.3 milyon doların üzerinde oldu. GYHİB, geçtiğimiz yılın aynı dönemine göre, ihracatında yaklaşık yüzde 58.8 oranında artış sağladı.

Fındık ve Mamulleri sektörü, Türkiye’nin en çok ihracat artışı gösteren sektörü oldu

Fındık ve Mamulleri sektörü, 2020'nin ilk altı ayında Türkiye’nin en çok ihracat artışı gösteren sektörü oldu. İstanbul Fındık ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (İFMİB), yılın ilk yarısında, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 20.4 oranında artış ile yaklaşık 355 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi. Birlik, Haziran ayında ise, bir önceki yılın aynı ayına kıyasla, yüzde 32.3 oranında ihracat artışı yakalayarak, 33.5 milyon dolar tutarında ihracat yaptı.

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği’nden 350 milyon dolarlık ihracat

İstanbul Su Ürünleri ve Hayvansal Mamuller İhracatçıları Birliği (İSHİB), yılın ilk yarısında yaklaşık 350 milyon dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi. Birlik, Haziran’da geçtiğimiz yılın aynı ayına göre, ihracatını yüzde 14.6 oranında arttırarak, yaklaşık 55 milyon dolarlık ihracat yaptı.

İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği’nden yüzde 17.6 oranında ihracat artışı

İstanbul Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği, yılın ilk yarısında, geçtiğimiz yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 17.6 oranında artış ile yaklaşık 180 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi. Birlik, Haziran ayında ise, bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 51.6 oranında artışla, 34 milyon doların üzerinde ihracat yaptı.

İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği’nden 79 milyon dolarlık ihracat

İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği (KUMİB), 2020’nin ilk yarısında, yaklaşık 79 milyon dolarlık ihracat gerçekleştirdi.  Birlik, Haziran’da bir önceki yılın aynı ayına kıyasla yüzde 19.5 oranında artışla, 10.5 milyon dolar tutarında ihracat yaptı.

İstanbul İhracatçı Birlikleri Koordinatör Başkanı Muhsin Çakıcı, “Tüm dünya ekonomisini etkisi altına alan salgın dönemine rağmen ihracatımızda, bir önceki yılın aynı dönemine kıyasla yüzde 1.2 oranında artış yaşandı. Bu bir başarıdır. Yeni normale geçtiğimiz haziran ayında ise ihracatımız toparlanmaya başladı ve büyük artışlar yaşadık.  Salgın döneminde, bütün dünya pazarlarında gıdaya olan talebin arttığını gördük.  Bu da bizlere tarımın, üretmenin ne kadar önemli olduğunu bir kez daha hatırlattı. Türkiye, bu zor dönemi başarı ile atlatmıştır. Bundan sonra katma değeri yüksek ürünler sunarak, dünya pazarlarındaki yerimizi daha da kuvvetlendirmemiz gerekiyor. İstanbul ihracatçıları olarak, salgın döneminde dijital pazarlama yöntemlerine yoğunlaştık. Sanal alım heyetleri, dijital platformlar üzerinden eğitimler düzenledik. UR-Ge çalışmalarımız da kesintisiz devam etti. Özellikle e-ihracat konusunda üyelerimizi bilgilendirmeye devam ediyoruz. Yılı, ihracat artışı ile kapatacağımızı öngörüyoruz” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.