Öne Çıkanlar ısm sarılık rusya kar Flamenko Derya Alabora tbmm afad turizmi canlandırmak için neler yapılmalı janet yellen boru hattı SINAV HAFTASI NE YAPMALIYIZ

Kasım Ayında AVM'lerde Cirolar Yüzde 6,9 Arttı

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research Company tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçlarına göre, ciro endeksi yüzde 6,9 artış gösterdi. En yüksek artış yüzde 24 ile ayakkabı-çanta kategorisinde olurken, teknoloji ürünlerinde artış yüzde 1’de kaldı.

Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği ile Akademetre Research Company tarafından ortaklaşa oluşturulan AVM Endeksi’nin Kasım ayı sonuçlarına göre, ciro endeksi yüzde 6,9 artış gösterdi. En yüksek artış yüzde 24 ile ayakkabı-çanta kategorisinde olurken, teknoloji ürünlerinde artış yüzde 1’de kaldı.
Alışveriş Merkezleri ve Yatırımcıları Derneği (AYD) ve Akademetre tarafından 2010 yılından bu yana her ay düzenli olarak yayımlanan AVM Endeksi verilere göre ciro endeksi, Kasım ayı itibarıyla geçtiğimiz yılın aynı dönemi ile enflasyondan arındırılmadan karşılaştırıldığında yüzde 6,9’luk artışla 202 puana ulaştı.

AVM’lerde metrekare olarak kiralanabilir alan başına düşen cirolar, Kasım 2016 döneminde İstanbul’da 869 TL, Anadolu’da 703 TL olarak gerçekleşti. Türkiye geneli metrekare verimliliği aynı dönemde 770 TL’ye yükseldi.

En Büyük Ciro Artışı Ayakkabıda

Geçtiğimiz yılın aynı ayı ile karşılaştırıldığında 2016 Kasım döneminde endeks yüzde 7’lik artış gösterdi. Kategoriler bazında en yüksek ciro artışı ise ayakkabı-çanta kategorisinde yüzde 24’lük artış olarak gerçekleşti. Aynı dönemde, giyim kategori ciroları yüzde 14, yiyecek ciroları yüzde 10, hipermarket ciroları yüzde 7 ve teknoloji kategori ciroları yüzde 1 artış kaydederken AVM’lerdeki diğer alanlar kategorisinde ise yüzde 2’lik düşüş yaşandı.
Kasım 2016 verileri bir önceki dönemin aynı ayı ile karşılaştırıldığında ziyaret sayısı endeksinde yüzde 4,7’lik azalma görüldü.

“Sevindirici Bir İvme”

AVM Endeksi sonuçlarını değerlendiren AYD Başkanı Hulusi Belgü, “Endeksimiz Eylül ayından beri yeniden artışa geçti. Bu hem AVM’lerimiz hem de perakende markalarımız için oldukça sevindirici bir ivme. Ekim ayındaki yüzde 1’lik artış sonrası Kasım ayındaki yüzde 6,9 artış Aralık ayında ciroların daha da artacağına işaret ediyor. Kategori bazlı artışlara baktığımızda ise son dönemlerde harcamaların giyim, ayakkabı, hipermarket gibi zorunlu harcama kalemlerinde yoğunlaştığını görüyoruz” şeklinde konuştu.

“Bu Zor Zamanları Aşmak İçin İşbirliği Şart”

Tüketici güven endeksinde yaşanan düşüşlerle birlikte bu veriler değerlendirildiğinde zorunlu harcamaların öncelik halinde geldiğini vurgulayan Belgü, şu değerlendirmede bulundu:
“Tüketicinin bazı harcama kalemlerinde öteleme yapmayı tercih ettiğini söyleyebiliriz. Ayrıca kozmetik mağazalarının da yer aldığı diğer kategorisinde devam eden düşüş, bu kategoride kredi kartı taksitlerinin Eylül ayı itibariyle kaldırılması dolayısıyla yaşanan olumsuz etkilerin sürdüğünü gösteriyor. Gerek ülke olarak yaşadığımız üzücü olaylar, gerekse döviz kurundaki ani artışlar dolayısıyla zor günlerden geçiyoruz ve ekonomimiz de bundan etkileniyor. AVM’ler açısından baktığımızda perakendeci, AVM ve kamu otoriteleri olarak hep birlikte bu zor günleri atlatmak adına işbirliği içinde çalışmaya devam etmek zorundayız.”
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.