Öne Çıkanlar ankara Engin Fırat ıpf Hakurk Zeytinburnu İlçe Emniyet Müdürü Erdem Torlak Menopoz Döneminde Light Süt İçerek Kalsiyum İhtiyacınızı Karşılayın Kerem Kaval gebelik şansı artıyor 1 Nisan Sabahı Anadoluya Güneş İzmirden Doğacak Estecenter Plastik Cerrahi Merkezi Estetik Cerrahi Uzmanı Op. Dr. Veli Arslan chp gelişmeleri 30 temmuz 2016 gündem özeti

Mobil sektörde en fazla şikayet faturalardan

ANKARA(ANKA) -Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na (BTK), vatandaşlar tarafından Nisan-Mayıs-Haziran aylarında 21 binden fazla tüketici şikayette bulunuldu. BTK, 2015 Yılı İkinci Çeyrek Pazar Verileri Raporuna göre mobil sektörde en fazla şikayet faturalardan geldi.

BTK Başkanı Ömer Fatih Sayan, “Düzenleyici Kurum olarak en fazla önem verdiğimiz konuların başında tüketicinin refahının artırılması gelmektedir. Bu açıdan tüketicilerin görüşleri ve şikayetlerinin sürekli takip edilmesi, haberleşme sektöründeki sorunları görebilmemiz açısından büyük önem arz etmektedir” dedi.

2015 yılı ikinci çeyreği itibarı ile BTK’ya iletilen yaklaşık 21 bin şikayetin yüzde 50’si mobil sektörle ilgili olmakla birlikte, şikayetler ‘bir milyon abone başına düşen tüketici şikayeti’ sayısı açısından incelendiğinde, İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmetine yönelik 746, Uydu Platform Hizmetine yönelik 491, mobil hizmetlere yönelik 150, Sabit Telefon Hizmetine yönelik 138 ve Kablo TV hizmetine yönelik 59 şikayet iletildi.

BTK’nın internet sitesinde yayınlanan raporda 21 binden fazla şikayetin sektörel olarak dağılımına göre yüzde 50’sinin GSM hizmetleri ile ilgili olduğu açıklandı. Şikayetlerin yüzde 32’sinin internet servis sağlayıcıları, yüzde 10’nun uydu platformları, yüzde 8’nin sabit telefon hizmetleri ve yüzde 0.1’nin ise kablo-TV hizmetleri ile ilgili olduğu açıklandı.

BTK’nın raporuna göre mobil sektörde en fazla şikayet faturalara ilişkin olup, 2015 yılı ikinci çeyreği itibari ile toplam şikayetin yüzde 24’ü faturalardan kaynaklandığı açıklandı. İnternet Servis Sağlayıcılığı hizmetinde en fazla şikayet fatura, aboneliğin feshi ve bağlantı sorunlarına ilişkin olduğu açıklanırken, sabit telefon hizmetinde en fazla şikayetin ise  bağlantı sorununa  ilişkin olup, 2015 yılı ikinci çeyreği itibarı ile bu hususa ilişkin şikayetler toplam  şikayetlerin yaklaşık yüzde 26’sını oluşturdu. (ANKA)

(HND/OLÇ)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.