Öne Çıkanlar bursa bask KatkaNagyova finans mustafa destici Ayfer Yılmaz 17 Ocak 2018 Gündemi Atatürk Anıt Meydanı 58 Terörist Etkisiz Hale Getirildi enkaz filmi ne zaman vizyona giriyor altın küre enflasyon yüzde 5

Palandöken, “Yöresel Ürünlerin Tanıtımında  Stant Kirası Alınmamalı”

Yüksek stant kiraları yüzünden ülke genelindeki yöresel ürünlerin yeterince tanıtım imkanı bulamadığını belirten TESK Genel Başkanı Bendevi Palandöken, “Yöresel ürünlerin tanıtımı için düzenlenen etkinliklerde esnaftan alınan stant kiraları kaldırılmalı. Aksi takdirde hasılatını çıkaramayan esnaf, tanıtım günlerine gidemiyor. Yöresel ürünler yeterince tanıtılamadığı için iç ve dış pazarda satış yapılamıyor. Esnaf ve sanatkara yerel yönetimler destek vermeli ki yöresel ürünlerimiz daha çok tanıtılıp dünyaya açılabilsin. Bunun için de ilgili bakanlıklar yöresel ürün üreticilerini mutlaka desteklemeli” dedi.


“ESNAF, KİRALAR YÜZÜNDEN HASILATI ÇIKARAMIYOR”


Hemşeri dernekleri tarafından büyükşehirlerde düzenlenen yöresel ürünlerin tanıtım günlerinde esnaftan yüksek oranlarda stand ücretlerinin talep edilmesinin doğru olmadığını söyleyen Palandöken, “Özellikle İstanbul, Ankara, İzmir ve Antalya gibi büyükşehirlerde organize edilen yöresel ürünlerin tanıtım günlerinde, Türkiye’nin çeşitli yerlerinden gelen esnafımız iki üç günlüğüne kiraladığı stantlara yüksek meblağlar ödüyor. Zaten şehir dışına çıkarak masrafa giren esnaf ve sanatkar, stant kirasını çıkarmak için ürünlerin fiyatını artırmak zorunda kalıyor. Ancak ürünlerin fiyatı artınca vatandaş talep göstermiyor ve bu kez ürünler elde kalıyor. Vatandaş yöresel ürünü tanıyamıyor, esnaf da satış yapamıyor. Esnaf kâr edemeyince bir sonraki etkinliğe katılamıyor ve tanıtım eksik kalıyor” diye konuştu.


“HER BÖLGENİN FARKLI BİR YÖRESEL ÜRÜNÜ VAR”


Ülkemizin her bölgesinin farklı yöresel ürünleri olduğunu anlatan Palandöken, “Türkiye, coğrafi özellikleri bakımından çeşitlilik gösterdiği için her bölgenin kültürü ve yöresel ürünleri farklılık gösteriyor. Rize’nin çayı, Isparta’nın gülü, Malatya’nın kayısısı, İzmir’in üzümü, Gümüşhane’nin pestili, Trabzon’un tereyağı gibi birçok yöresel ürün, Türkiye için büyük bir zenginlik kaynağı. Bu ürünlerimizin hem ülke içinde hem de ülke dışında tanıtımı çok önemli. Büyük şehirlerde yaşayan vatandaşlar, köylerine bile gidecek vakit bulamazken yöresel ürünleri maalesef tanıyamıyor. Bu yöresel ürünlerin tanıtımı için özellikle belediyeler ile diğer kamu kurumları tarafından tahsis edilen yerlerde hemşeri dernekleri tarafından düzenlenen organizasyonlar çok etkili bir yöntem. Esnafımız bu tür tanıtım günlerinde kazandığı müşterilerine daha sonra sürekli satış yapabiliyor. Türkiye’nin her yerinden sipariş alıp, kargoyla ürünlerini gönderebiliyor. Ancak yöresel ürünlerin tanıtım için organize edilen yerlerde esnaf ve sanatkarın açtığı stantların kiraları düşürülmeli. Esnaf kâr edebilmeli ki bir sonraki sene de tanıtımlar devam etsin. Yöresel ürünlerimizin hem iç pazarda hem de dış pazarda tanınıp satılabilmesi ve ülke ekonomisine katkı sağlaması için gerekirse bu tanıtımlarda stand ücreti alınmamalı” şeklinde konuştu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.