Öne Çıkanlar ankara izmir Uluslararası Yatırımcı Eğitimi Forumu Antrofotos kayalığına dikilen Yunan bayrağı batıkent halkevi Marmaris Belediyesi Temizlik İşleri Müdürü Suzan Zift 360 VR cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan metin gündoğdu Mayıs 2019 işsizlik oranı Edirne Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü Engin Fırat

Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 1.3 arttı

ANKARA(ANKA) - Perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 1.3 artarken, bir önceki yılın aynı ayına göre, yüzde 7.1 artış gösterdi. Perakende ciro ise bir önceki aya göre, yüzde 1.6, bir önceki yılın aynı ayına göre, 8.5 arttı.

TÜİK tarafından açıklanan verilere göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 1.3 arttı. Aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1.2 azalırken, otomotiv yakıtı hariç, gıda dışı satışlar yüzde 2 ve otomotiv yakıtı satışları yüzde 2.6 arttı.

TÜİK verilerine göre, gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 4.3 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 0.6 arttı. Tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 1.0 artarken, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları ise yüzde 2.1 arttı. Posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 0.9 azaldı.

-PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE YÜZDE 7.1 ARTTI-

Verilere göre, takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2015 yılı Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 7.1 arttı. Aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları otomotiv yakıtı hariç yüzde 2.9, gıda dışı satışlar yüzde 3.8, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde17.8 arttı. Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde, bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 6.3 arttı, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 4.8 azaldı. Tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 10.4 arttı, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 13.6 arttı, posta veya internet üzerinden satışlar ise yüzde 12.4 arttı.

-PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 1.6 ARTTI-

Verilere göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Temmuz ayında bir önceki aya göre yüzde 1.6 arttı. Aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 0.3 azalırken, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 2.8, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 1.6 arttı.

-PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE YÜZDE 8.5 ARTTI-Verilere göre, takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2015 yılı Temmuz ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 8.5 artarken aynı ayda, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 10.4, otomotiv yakıtı hariç gıda dışı satışlar yüzde 10, otomotiv yakıtı satışları ise yüzde 3.7 arttı.(ANKA)

(TB/OLÇ)

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.