Öne Çıkanlar galatasaray Koronavirüs Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar Covid19 terörist rusya chp bugünün gündemi enflasyon gündem özeti AİLE cumhurbaşkanı erdoğan

Perakende Satış Hacmi Mart'ta Yüzde 2,1 Arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre, Mart ayında perakende satış hacmi bir önceki aya göre yüzde 2,1 arttı.

TÜİK, Mart ayına ilişkin perakende satış endekslerini açıkladı. Buna göre, mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 2,1 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar otomotiv yakıtı hariç yüzde 3,6, otomotiv yakıtı satışları yüzde 2,7 artarken, gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 1,2 azaldı.

Gıda dışı sektörlerin bir önceki aya göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 1,1, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 5,3, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,8, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 2,4 arttı.

PERAKENDE SATIŞ HACMİ BİR ÖNCEKİ YILIN AYNI AYINA GÖRE YÜZDE 0,4 AZALDI
Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 0,4 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 4,1, otomotiv yakıtı satışları yüzde 4,4 azalırken, gıda dışı satışlar otomotiv yakıtı hariç yüzde 3,7 arttı.
Gıda dışı sektörlerin bir önceki yılın aynı ayına göre değişimi incelendiğinde; bilgisayar, kitap ve iletişim aygıtları satışları yüzde 5,4, tekstil, giyim ve ayakkabı satışları yüzde 11,5, posta veya internet üzerinden satışlar yüzde 26,5 artarken, elektrikli eşya ve mobilya satışları yüzde 4,6, tıbbi ürünler ve kozmetik satışları yüzde 2,9 azaldı.

PERAKENDE CİRO BİR ÖNCEKİ AYA GÖRE YÜZDE 2 ARTTI
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı Mart ayında bir önceki aya göre yüzde 2 arttı. Aynı ayda gıda dışı satışlar otomotiv yakıtı hariç yüzde 4,4 artarken, otomotiv yakıtı satışları sabit kaldı, gıda, içecek ve tütün satışları ise yüzde 0,2 azaldı.

Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı Mart ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 13,9 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları yüzde 8,7, gıda dışı satışlar otomotiv yakıtı hariç yüzde 14,3, otomotiv yakıtı satışları yüzde 21,7 arttı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2017 yılı birinci çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 0,7 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende satış hacmi ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 2,2 azaldı. Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2017 yılı birinci çeyreğinde bir önceki çeyreğe göre yüzde 5,3 arttı. Takvim etkilerinden arındırılmış perakende ciro ise bir önceki yılın aynı çeyreğine göre yüzde 11,7 arttı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.