Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 4,9 azalırken, Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro ise Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre yüzde 14,2 arttı.
Türkiye İstatistik Kurumu, (TÜİK) Şubat ayı Perakende Satış Endekslerini açıkladı. Buna göre, Takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %4,9 azaldı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %8,2, otomotiv yakıtı satışları %1,7 azaldı.
Perakende satış hacmi bir önceki aya göre %0,8 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış sabit fiyatlarla perakende satış hacmi 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre %0,8 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %0,8, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %0,9, otomotiv yakıtı satışları %0,4 arttı.
Perakende ciro bir önceki yılın aynı ayına göre %14,2 arttı
Takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki yılın aynı ayına göre %14,2 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %18,3, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %12,5, otomotiv yakıtı satışları %12,5 arttı.
Perakende ciro bir önceki aya göre %1,5 arttı
Mevsim ve takvim etkilerinden arındırılmış cari fiyatlarla perakende ciro 2019 yılı Şubat ayında bir önceki aya göre %1,5 arttı. Aynı ayda gıda, içecek ve tütün satışları %1,1, gıda dışı satışlar (otomotiv yakıtı hariç) %1,2, otomotiv yakıtı satışları %2,9 arttı.