Öne Çıkanlar ekonomi Amer Sports yd-üfe Milka Türkiye Petrolleri altın madalya türkiyede kaç ekmek satılıyor dünyanın en uzun cam köprüsü nerede 26 nisan gündemi dün kaç terörist ele geçirildi istanbul hava durumu PFDK cezaları

Tüketici Güven Endeksi Mayıs'ta Arttı

Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre Tüketici Güven Endeksi Mayıs 2016 döneminde yüzde 0,4 arttı.

Türkiye İstatistik Kurumu ve Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası işbirliği ile yürütülen tüketici eğilim anketi sonuçlarından hesaplanan Tüketici Güven Endeksi açıklandı. Buna göre, tüketici güven endeksi, Mayıs ayında bir önceki aya göre yüzde 0,4 oranında arttı; Nisan ayında 68,46 olan endeks Mayıs ayında 68,75 oldu.

-HANENİN MADDİ DURUM BEKLENTİSİ AYNI DÜZEYDE KALDI-

Hanenin maddi durum beklentisi endeksi Nisan ayında 89,97 iken Mayıs ayında 89,94 oldu. Bu durum, gelecek 12 aylık dönemde hanenin maddi durumunda bir önceki aya göre önemli bir değişiklik beklenmemesinden kaynaklandı.

-GENEL EKONOMİK DURUM BEKLENTİSİ YÜZDE 3 ARTTI-

Nisan ayında 91,02 olan genel ekonomik durum beklentisi endeksi yüzde 3 oranında artarak, Mayıs ayında 93,71 oldu. Bu artış, gelecek 12 aylık dönemde genel ekonomik durumun daha iyi olacağı yönünde beklentisi olan tüketicilerin sayısının bir önceki aya göre arttığını gösterdi.

-İŞSİZ SAYISINDAKİ DÜŞÜŞ BEKLENTİSİ AZALDI-

İşsiz sayısı beklentisi endeksi bir önceki aya göre yüzde 0,1 oranında azalarak, Mayıs ayında 69,01 değerine düştü. Bu düşüş, gelecek 12 aylık dönemde işsiz sayısında azalış bekleyenlerin azalmasından kaynaklandı.

-TASARRUF ETME İHTİMALİ YÜZDE 5,9 AZALDI-

Tasarruf etme ihtimali endeksi yüzde 5,9 oranında azaldı. Nisan ayında 23,75 olan endeks, Mayıs ayında 22,35 değerine düştü. Bu azalış, tüketicilerin gelecek 12 aylık dönemde tasarruf etme ihtimallerinin bir önceki aya göre azaldığını gösterdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.