Öne Çıkanlar alacak verecek meselesi mhp rus savaş uçağının cumhurbaşkanı Anadolu Sağlık Merkezi Beslenme ve Diyet Uzmanı Ulaş Özdemir Akdeniz Foku Zeytinburnu İlçe Emniyet Müdürü Erdem Torlak CHP Antalya Milletvekili Deniz Baykal moskova Edirne Gümrük Muhafaza Kaçakçılık ve İstihbarat Müdürlüğü Hakan Sökmen petkimde boşalan yönetim kurulu üyeliklerine kimler getirildi

“Türkiye Hava Yolları Pazarında Dünyanın En Büyük 10 Pazarından Biri Olacak”

THY dahil toplam 285 havayolu şirketini çatısı altında toplayan ve küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü temsil eden IATA gelecek 20 yılda Türkiye’yi yıllık yolcu sayısı artışı bakımından en hızlı büyüyecek beş ülke arasında gösterdi.Öngörü gerçekleşirse Türkiye yolcu sayısında en büyük 10 pazardan biri olacak.

Dünya havacılığının önde gelen kuruluşlarından Uluslararası Hava Taşımacılığı Birliği IATA, 2036 yılına gelindiğinde havayoluyla seyahat eden yolcu sayısının yıllık bazda nerdeyse bugünkü dünya nüfusunun üzerinde bir sayıya, 7.8 milyar kişiye ulaşacağını öngördü. IATA hesaplamalarına göre bugün yaklaşık 3.5 milyar kişi düzeyinde bulunan yolcu sayısı 2036 yılına kadar yaklaşık iki kat düzeyinde artış göstermiş olacak.

THY dahil toplam 285 havayolu şirketini çatısı altında toplayan ve küresel hava trafiğinin yüzde 83’ünü temsil eden IATA gelecek 20 yılda Türkiye’yi de yıllık yolcu sayısı artışı bakımından en hızlı büyüyecek beş ülke arasında gösterdi. Buna göre Çin 921 milyonluk ilave artışla toplam 1.5 milyar yolcu sayısıyla dünyada en çok yolcu sayısına sahip ülke olurken,Çin’i 1.1 milyar yolcu ile ABD ve 478 milyon yolcu ile de Hindistan izleyecek. Türkiye ise 2036 yılına kadar toplam yolcu pazarına 119 milyon yeni yolcu ekleyerek yılda 196 milyon yolcu taşır hale gelecek. IATA öngörüleri gerçekleşirse bu rakamlarla Türkiye tarihinde ilk kez toplam yolcu sayısı itibariyle dünyanın en büyük 10 pazarından biri olacak.

IATA Başkanı Alexandre de Juniac rapor sonuçlarını değerlendirirken tüm göstergelerin hava yolu ile seyahate artan talebe işaret ettiğini belirterek “ Dünya gelecek 20 yılda toplam yolcu sayısının iki katına çıkışına kendini hazırlamak durumunda. Bu refah ve inovasyon için fantastik bir haber olduğu kadar, havayolu ile seyahate artan bu önemli talebi başarılı bir şekilde karşılama konusunda hem hükümetler hem de havacılık endüstrisi için büyük bir meydan okuma olacak” dedi.

“TİCARETTE KORUMACILIK KALKMALI,VİZE KOLAYLAŞTIRILMALI”

IATA bu öngörülerin gerçekleşmesini ticarette sınırların ve engellerin kaldırılmasına, vize kolaylıklarının sağlanmasına, uçuşla ilgili prosedürlerinin verimli ve hızlı hale getirilmesine ve altyapı yatırımlarının iyileştirilmesine bağlı bir süreç olarak değerlendirirken, “Eğer uluslararası ticarette korumacılık artarsa ve seyahat kısıtlamaları konursa havacılıktan beklenen fayda da düşecek, büyüme hızı beklenenden daha az artış gösterecek ve her yıl 1.1 milyar daha az yolcu taşınacak” görüşü ifade edildi. Raporda mevcut terminallerin,pistlerin, bagaj işleme ve yolcu kabul süreçlerinin,güvenlik prosedürlerinin, yer hizmetlerinin artan yolcu talebi karşısında baskı altında kalacağı görüşü ifade edilirken, yenilikçi teknolojilerin tüm bu aktivitelere uyarlanması gereğine vurgu yapıldı. Ayrıca hava trafiği yönetim sistemlerinin de kalkış ve inişlerde yaşanan rötarları azaltacak,maliyetleri ve emisyonları düşürecek şekilde reform ihtiyacı içinde olduğu hatırlatıldı.

“DAHA KOMPLEK PROSEDÜRLER, DAHA BÜYÜK HAVAALANLARI ÇÖZÜM DEĞİL”

IATA Başkanı Juniac “ Artan yolcu talebi mevcut altyapı için de büyük bir meydan okuma olacak. Çözüm daha kompleks süreçlerde, daha daha büyük havaalanları inşa etmekte yatmıyor. Yeni teknolojilerin gücünün tüm havacılık süreçlerine etkin bir şekilde uyarlanması ve verimliliğin artışı çözüm arayışında önemli. Havacılık sektörünün tüm paydaşlarıyla birlikte sürdürülebilir büyümenin devamı için iyi bir yol bulacağına inanıyorum” dedi.

BÜYÜME DÜNYANIN DOĞUSUNDAN GELİYOR, ÇİN EN BÜYÜK PAZAR OLUYOR

IATA öngörüleri artan yeni yolcu talebinin en büyük itici gücünün Asya-Pasifik bölgesi olacağını gösteriyor. Bu bölgeye veya bu bölgeden yapılacak uluslararası uçuşlar ile yurtiçi uçuşlar dahil Asya-Pasifik bölgesi pazara dahil olacak yeni yolcu sayısının yarısından fazlasını tek başına gerçekleştirecek. Bu gelişmeyle Çin yaklaşık 2022’ler civarında dünyanın en büyük pazarı ünvanını ABD’nin elinden alacak.

Öte yandan Birleşik Krallık havacılıkta dünyanın üçüncü en büyük pazar olma konumunu 2025 yılında Hindistan’a kaptıracak ve 2030 yılında da Endonezya’nın dördüncü sıraya yükselmesi ile birlikte beşinci sıraya düşecek. IATA raporunun ortaya çıkardığı bir başka çarpıcı veriye göre ise Tayland ve Türkiye toplam yolcu pazarında dünyanın en büyük 10 pazarı arasına girecek, Fransa 11’inci sıraya ve İtalya da 12’inci sıraya düşecek.

ASYA-PASİFİK BÖLGESİ 3.5 MİLYAR YOLCUYA ÇIKACAK

IATA öngörülerine göre bölgeler arasında en büyük yolcu artışını Asya-Pasifik bölgesi yağacak. Bu bölgedeki yolcu trafiği 2036 yılına gelindiğinde yıllık bazda 2.1 ekstra yolcu artışı sağlayarak toplam 3.5 milyar yolcuya ulaşacak. Kuzey Amerika bölgesinde ise yıllık büyüme yüzde 2.3 olacak ve 2036 yılında yolcu sayısı 452 milyon ilave yolcu artışı ile 1.2 milyar yolcuya yükselecek. Avrupa bölgesinin yıllık yolcu artışı ise yüzde 2.3 olarak hesaplanırken, 2036 yılına gelindiğinde yıllık yolcu sayısı 550 milyon kişi eklenerek toplamda 1.5 milyar yolcuya çıkacak. Ortadoğu bölgesi yıllık bazda yüzde 5 gibi güçlü bir artış kaydederken, toplam tyolcu sayısı 2036’da 517 milyon yolcuya ulaşacak. Güney Amerika pazarı ise yüzde 4.2’lik büyümeyle toplam 757 milyon yolcuya hizmet verecek. Afrika kıtasının toplam pazardaki yolcu sayısı ise yüzde 5.9’luk büyüme tahminine karşın 400 milyon kişiyle sınırla kalacak.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.