Türkiye İnovasyon Haftası’nın İlk Gününe 17 Bin Kişi Katıldı

 İstanbul Kongre Merkezi’nde beşincisi düzenlenen Türkiye İnovasyon Haftası’nın ilk gününde 17 bin kişi katıldı.

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçıları Meclisi’nin (TİM) sürdürülebilir kalkınma yolunda yenilikçi çalışmaları desteklemek amacıyla düzenlediği 5. Türkiye İnovasyon Haftası İstanbul Kongre Merkezi’nde başladı. TİM’in ev sahipliğinde Arçelik, TEB, Türk Hava Yolları, Sabancı Holding, Çalık Holding ve Turkcell sponsorluğunda düzenlenen, ekonomiden bilime, spordan sinemaya birçok konunun ele alınacağı etkinlik, üç gün boyunca 10 farklı ülkeden fark yaratan profesyonelleri, sanayicileri, akademisyenleri ve öğrencileri buluşturdu.

 Büyükekşi: “Bir Türk Firması Duygu Odaklı Mobil Yazılım Geliştirdi, Bu Örnekler Çoğalmalı”

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçıları Meclisi’nin (TIM) düzenlediği 10 farklı ülkeden inovasyon gurusunu buluşturan Türkiye Inovasyon Haftası’nın açılış gününe 17 bin kişi katıldı.

TIM Başkanı Mehmet Büyükekşi, rekabetin her gün daha çetin hale geldiği dünyada Türkiye’yi sadece inovasyonun öne geçireceğini vurgulayarak “Bir Türk firması Duygu odaklı mobil uygulama yazılım projesi gerçekleştirdi. Bu program, paylaştıkları duygulara göre benzer mekanlarda insanları bir araya getiriyor. Böyle güzel örneklerin artmasını istiyoruz” açıklamasında bulundu.

Tel Aviv Üniversitesi Girişimcilik Merkezi kurucusu Oren Simanian “Inovasyon için Türkiye’de essiz olan özelliği bulun. Turizm, medikal sektöründe doğal kaynaklarınıza bakın. İsrail’de çöl olduğu için güneş paneli, su olmadığı için tarıma çözümler bulduk. Sizi essiz ve farklı kılan elementi ortaya çıkarmanız lazım. Böylelikle yabancı sermayeyi ve ilgiyi üzerinize çekersiniz” ifadelerini kullandı.

Ekonomi Bakanlığı koordinatörlüğünde Türkiye İhracatçıları Meclisi’nin (TIM) sürdürülebilir kalkınma yolunda yenilikçi çalışmaları desteklemek amacıyla düzenlediği 5. Türkiye Inovasyon Haftası ikinci günü İstanbul Kongre Merkezi’nde başladı. TIM’in ev sahipliğinde Arçelik, Çalık Holding, Sabancı Holding, Turkcell, Türkiye Ekonomi Bankası ve Türk Hava Yolları sponsorluğunda dün 17 bin kişiyi ağırlayan etkinlikte, ekonomiden bilime, spordan sinemaya birçok konu ele alınıyor.

Dünyanın 10 farklı ülkesinden fark yaratan profesyonelleri, sanayicileri, akademisyenleri ve öğrencileri buluşturmayı sürdüren Türkiye Inovasyon Haftası’na ikinci gününe TIM Başkanı Mehmet Büyükekşi’nin ev sahipliğinde Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak ve ihracat dünyasının isimleri katıldı.
Açılış konuşmasını yapan TIM Başkanı Mehmet Büyükekşi, beş yıldan bu yana düzenledikleri etkinlikte sanayi ile akademiyi, yaratıcılıkla tutkuyu, tecrübeyle vizyonu bir araya getirdiklerini ve dünyaca ünlü inovasyon gurularını ağırladıklarını belirterek “2012’de ilkini düzenlediğimizde etkinliğimize 15 bin kisi katılmıştı. Inovasyona ilginin yarattığı küçük dalgalar artık bir kasırgaya dönüştü. Ve geçtiğimiz yılki etkinliğimize tam 50 bin kişi katildi. Dün de yaklaşık 17 bin kişilik katılımla, Türkiye Inovasyon Haftası’nın ilk gününü tamamladık” açıklamasında bulundu.

Türk Firması Duygu Odaklı Mobil Yazılım Geliştirdi

Türkiye’nin 2023 hedefine ulaşmanın yolunun katma değer ve inovasyondan geçtiğine işaret eden Büyükekşi, şunları söyledi:
“Katma değer artışının kilit noktası olan inovasyon, sadece şirketler için değil ülke stratejisi boyutunda da önem kazandı. Rekabet her geçen gün daha da çetin hale geliyor. Inovasyon bizi bu yarışta öne geçirecek en önemli faktör. Bugün bir güneş gözlüğü 50 dolara satılırken, Google’in sanal gerçeklik gözlüğü Google Glass, 1.500 dolardan ön sipariş alıyor. Bu noktada biz de yılmadan çalışmaya devam etmeli ve geleceğin teknolojilerini yaratacak bilinç ve birikime erişmeliyiz. Türkiye’yi ancak bu şekilde geleceğe taşıyabilir ve inovasyon alanında önde gelen ülkelerden birisi yapabiliriz.
Hz. Mevlana, ‘Ayni dili konuşan insanlar değil, ayni duyguları paylasan insanlar anlaşırlar’ demiş. Yani her mekânın bir ruhu olduğu gibi her ruhun da içinde bulunmaktan tatmin olduğu bir mekan vardır. Mekan vekildir, duygu ise asildir. Bu anlayışla firmalarımızdan bir tanesi Duygu odaklı mobil uygulama yazılım projesi gerçekleştirdi. Bu program, paylaştıkları duygulara göre benzer mekanlarda insanları bir araya getiriyor. İşte böyle güzel örneklerin sayısının artmasını istiyoruz.”

“Türkiye’de Essiz Olan Özelliği Bulun Ve Ortaya Çıkarın”

Tel Aviv Üniversitesi Girişimcilik Merkezi kurucusu Oren Simanian “Inovasyon için Akademi, Hükümet ve Özel Sektörün Is birliği” konferansında inovasyon için Türkiye’nin essiz olan özelliğinin bulup ortaya çıkarılması tavsiyesinde bulundu. Simanian, “Şans, fırsat karşınıza çıkınca hazırlıklı olmakla ilgilidir. Girişimci olmak için cesur olun. Türkiye’de essiz olan özelliği bulun. Bu çok önemli. Doğal kaynağınız nedir? Turizm, medikal sektörü olabilir. Örneğin Israil’de çok fazla doğal kaynak yok. Çöl olduğu için güneş paneli, su olmadığı için tarım için çözümler kurduk. İhtiyaç, bütün icatların annesidir. Sizi essiz ve farklı kılan elementi ortaya çıkarmanız lazım. Her ekosistemin kendine ait bir markası olması lazım. Böylelikle yabancı sermayeyi ve ilgiyi üzerinize çekersiniz” şeklinde konuştu.

Dünya nüfusunun 2050 yılında 10 ila 11 milyar olacağına işaret eden Simanian, “Gelecekte en büyük sorun ne su ne de gıda olacak. Sorun işsizlik olacak. En zor şey sabah uyanmak ve hiçbir sey yapmamak, aynaya bakıp ben issizim demek olacak. Artmakta olan rekabet konusunda Hükümet ve özel sektörün bir arada çalışması ve insan kaynakları faktörünü dogru yönetmesi gerekiyor” dedi.

Etkinlikte TIM ve Uludağ Otomotiv Endüstrisi İhracatçıları Birliği (OIB) is birliğinde düzenlenen Shell Eco-Marathon Yarışması’nın ödülleri de verildi. En az enerji tüketimi yapan araçları tasarlayan öğrencilere sekiz kategoride dağıtılan ödülleri Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Berat Albayrak, TIM Başkanı Mehmet Büyükekşi ve OIB Başkan Yardımcısı Ömer Burhanoğlu ve Shell Türkiye Başkanı Ahmet Erdem verdi.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.