Öne Çıkanlar Yapılandırma ekonomi çocuk tiyatrosu Hıristiyan Demokrat Lider: Hollanda Kraliçesi Arjantin pasaportunu Geri Vermeli Telegraph: Türk Askerleri El Baba Fırtına Gibi Girdi meclis tv glokom nedir aksigortanın karı ne adar chp parti meclisi Kurban Bayramında etleri nasıl muhafaza etmeliyiz Borusan Otomotiv Grubu turizmi canlandırmak için neler yapılmalı

Türkiye kuru kayısı ihracatından 298 milyon 7 bin dolar döviz kazandı

 

ANKARA(ANKA) -Kuru kayısı ihracatını stoktaki ürünler kurtardı. Türkiye, 1 Ağustos 2014 – 31 Temmuz 2015 tarihleri arasındaki 2014/15 sezonunda 8 bin 120 ton’luk kuru kayısı rekoltesine rağmen, 50 bin 782 ton kuru kayısı ihraç etti. İhracatçılar, 2014/15 sezonunda Türkiye’nin bir önceki sezondan kalan kuru kayısı stoklarını eritti ve 298 milyon 7 bin dolar dövizi Türkiye'ye kazandırdı. İhracatta, ilk üç ülke Fransa, İngiltere ve Almanya oldu..

Ege İhracatçı Birlikleri’nden yapılan açıklamaya göre, -Kuru kayısı ihracatını stoktaki ürünler kurtardı. Türkiye, 1 Ağustos 2014 – 31 Temmuz 2015 tarihleri arasındaki 2014/15 sezonunda 8 bin 120 ton’luk kuru kayısı rekoltesine rağmen, 50 bin 782 ton kuru kayısı ihraç etti. İhracatçılar, 2014/15 sezonunda Türkiye’nin bir önceki sezondan kalan kuru kayısı stoklarını eritti ve 298 milyon 7 bin dolar dövizi Türkiye'ye kazandırdı. İhracatta, ilk üç ülke Fransa, İngiltere ve Almanya oldu. İhracatta, ilk üç ülke Fransa, İngiltere ve Almanya oldu. Türkiye, tarihinin en düşük kuru kayısı rekoltesiyle girdiği 2014/15 sezonunda, 41 bin 731 ton bütün kuru kayısı, 3 bin 695 ton endüstriyel kuru kayısı ve 5 bin 356 ton kesilmiş kuru kayısı olmak üzere 50 bin 782 ton kuru kayısı ihraç etti. Türkiye’nin kuru kayısıda iç tüketimi ise 10 bin ton civarında tahmin ediliyor.

Türkiye, 2013/14 sezonunda 111 bin 537 ton kuru kayısı ihraç etmiş, buna karşılık 339 milyon 972 bin dolar döviz geliri elde etmişti. İngiltere, 55 milyon 564 bin dolarlık tutarla birinci ülke olurken, Almanya 33 milyon 72 bin dolarlık kuru kayısı ihracatı ile ikinci sırada yer almıştı. Fransa ise 27 milyon 422 bin dolarlık ihracatla üçüncü ülke olmuştu.

-Stoklar can simidi oldu-

8 bin 120 ton olarak açıklanan 2014/15 sezonu kuru kayısı rekoltesinin Türkiye’nin tarihindeki en düşük rekolte olduğunu belirten Türkiye Kuru Meyve İhracatçı Birlikleri Sektör Kurulu Başkanı Osman Öz, rekoltenin açıklanan rakamdan daha iyi gerçekleşmiş olmakla birlikte, geçen sezondan kalan 50-60 bin ton arası kuru kayısının sektörün can simidi olduğunu, bu sayede Türkiye’nin kuru kayısı ihracatını sürdürebildiğini ifade etti.

2015/16 sezonu kuru kayısı rekoltesinin 84 bin 500 ton olarak öngörüldüğüne işaret eden Öz, “Türkiye’nin elinde geçen sezondan kalan 5-6 bin ton civarında kuru kayısı stoku var. Geçen sezondan daha iyi ama yine de zor bir sezon olacak. Yeni rekolte ile birlikte 80 bin ton civarında bir ihracat hedefliyoruz” diye konuştu.

-Kayısının üretim merkezi Malatya, ihracat merkezi İzmir-

Kuru kayısı üretiminde Malatya merkez konumunda. 2015/16 sezonunda 84 bin 500 ton olarak öngörülen kuru kayısı rekoltesinin 69 bin ton’u Malatya’da üretilecek. Kuru kayısı ihracatında ise İzmir öne çıkıyor. 2014/15 sezonunda Türkiye’nin gerçekleştirdiği 298 milyon 7 bin 494 dolarlık kuru kayısı ihracatının yüzde 47’lik dilimini oluşturan 140 milyon 120 bin 243 dolarlık kuru kayısı ihracatını Ege Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği üyesi ihracatçılar yaptı.

Güneydoğu Anadolu Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği 77 milyon 968 bin 447 dolarlık kuru kayısı ihracatı kayda alırken, Akdeniz İhracatçı Birlikleri 60 milyon 483 bin dolar ile GAİB’i izledi. İstanbul Kuru Meyve ve Mamulleri İhracatçıları Birliği ise 41 milyon 732 bin dolarlık kuru kayısı ihracatı gerçekleştirdi. (ANKA)

(AR/ÖZK)

 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.