Öne Çıkanlar mecliste terör toplantısı riyad 2017 yılına ait su ürünleri verileri örgüt Honda Gold Wing tavuk eti üretiminde ab üyelerini geçtik yapı kayıt belgesi bedellerinin son ödeme tarihi akdeniz anemisi nedir çukurovada narenciye ağacı dikmeyene ruhsat verilmiyor türk telekom Odeabank Yönetim Kurulu Başkanı Samir Hanna Zeytin Dalı Harekatında Etkisiz Hale Getirilen Terörist 3 Bin 347 Oldu

AB’ye göre Türkiye’de hâlihazırda girişimcilik eğitimi için bir ulusal strateji bulunmuyor. Girişimcilik eğitimi okullarda daha geniş bir dizi strateji içinde veriliyor. Seçmeli dersler olarak verilen girişimcilik eğitimi yanında Türkiye’de genç istihdamı içinde “kendi işini kuran gençlerin oranı” AB ortalamasından daha yüksek ve yüzde 9.8 düzeyinde bulunuyor.

-25-29 YAŞ GRUBUNDA AB’DEN DAHA GİRİŞİMCİYİZ-

AB Komisyonu’nun “Avrupa’da Okulda Girişimcilik Eğitimi” raporu yayınlandı. Rapora göre Türkiye’de çalışan genç nüfus içinde “kendi işini kuran” genç oranı; 20-24 yaş arası yüzde 4.8; ancak 25-29 yaş arası yüzde 9.8 oldu. Türkiye bu ikinci kategoride oranla yüzde 8.3 olan AB ortalamasını geçti.

Gençler arasında kendi kendini istihdam eden gençlerin en az olduğu ülke Estonya (yüzde 1.5) ve İrlanda (yüzde 1.7) oldu. Diğer uçta ise kendi işini kuran gençlerin yüzde 13.7’ye ulaştığı İtalya, yüzde 11.3 ile Yunanistan ve yüzde 11.2 ile Romanya geliyor.

25-29 yaş arası gençlerde kendi işini kuran gençlerin oranı en düşük Danimarka (yüzde 3.9) ve Norveç’te bulunuyor (yüzde 4). İtalya yüzde 16.2, Yunanistan yüzde 16.1 ile en yüksek oranlara sahip bulunuyor. İtalya ve Yunanistan’ın bu sonucu diğer istihdam koşullarının kısıtlı olduğu zor ekonomik döneme bağlanıyor.

Kendi kendini istihdamın yüksek olduğu sektörün ise “sahte kendi kendini istihdamı” gündeme getiren inşaat sektöründe daha yüksek olduğu belirtiliyor.

-GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİNE KATILANLARIN SAYISI AZ-

Okulda girişimcilikle ilgili bir eğitime katılıp katılmama konusunda yapılan bir ankete göre ise Türkiye’de katılımcıların yüzde 21’in bu soruya “evet” dedi. Türkiye bu sonuçla 31 Avrupa ülkesi arasında Norveç ile birlikte sondan beşinci oldu. Eğitime katılma konusunda AB ortalaması yüzde 23 oldu. En yüksek Finlandiya’da okulda girişimcilik dersi görenlerin oranı yüzde 39.

-“TÜRKİYE’DE GİRİŞİMCİLİK EĞİTİMİ ULUSAL STRATEJİSİ YOK”-

Rapora göre Türkiye’de hâlihazırda girişimcilik eğitimi için bir ulusal strateji bulunmuyor. Girişimcilik eğitimi okullarda daha geniş bir dizi strateji içinde veriliyor. Milli Eğitim Bakanlığı 2010-2014 Stratejik planı okullarda girişimcilik eğitimine en fazla eğilen plan.

2009 Hayat Boyu Öğrenim Stratejisi, girişimcilik kültürünün önemine ve anahtar yeterliliğin kazandırılmasına vurgu yapıyor, bunun içinde girişkenlik ve girişimcilik ruhunun verilmesi bulunuyor.

Türkiye’de girişimcilik eğitiminin ana hedefi, liseden başlayıp faaliyetler organize etmek suretiyle girişimciliğin daha geniş bir toplum kesimine yayılması ve hayat boyu öğretim yoluyla desteklenmesi olarak tanımlandı. Girişimcilik eğitiminde derslere başarılı girişimcilerin de girmesi sağlanıyor.

Türkiye’de girişimcilik eğitimi lisenin üst sınıflarında ve okul bazlı Temel Mesleki Eğitim ve Öğretim’de bir saatlik seçmeli ders olarak yapılıyor. Öğrenim yöntemi hem liseler ve mesleki eğitim okulları için merkezi olarak belirleniyor.

Türkiye’de girişimcilik eğitimi ile öğrencilerin, girişimcilikle ilgili temel kavramları kullanması, iş fikirlerini oluşturması ve geliştirmesi, bir işe başlamak için gerekli belgeleri hazırlayabilmeleri, mesleklerin özellikleri ve iş kapsamı temelinde profesyonel yeterlilik ve kapasiteleri geliştirmesi isteniyor.

Müfredat, girişimciliğin sosyal ve ekonomik hayattaki önemini, bir girişimcinin sahip olması gereken özellikleri gösteriyor ve bir insanın kendi işini yürütmesinin avantaj ve dezavantajlarına vurgu yapıyor.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.