Öne Çıkanlar HTC10 tbmm ölümlü dünya Zuhal Yalçın maden kazası Dr. Anita Herczegh Vikingur turizmi canlandırmak için neler yapılmalı kpss sınavı ne zamana ertelendi binali yıldırım istanbul mitingi 3. toplantı Hıristiyan Demokrat Lider: Hollanda Kraliçesi Arjantin pasaportunu Geri Vermeli

Fibabanka 2018’de Tabana Yayılarak Büyüyecek

Fibabanka Genel Müdürü Ömer Mert, 2018 yılının büyüme hedeflerini tabana yayılarak gerçekleştirmek için şube dışı kanalların daha çok önem kazandığını, mevcut şubelerde derinleşme sağlandığı ve bireysel bankacılığa odaklanacakları bir dönem olacağını söyledi.

Fibabanka Genel Müdür Ömer Mert düzenlediği basın toplantısında, 2017 yılı sektör payı binde 7 civarında olan Fibabanka’nın 2018 yılında da dengeli ve kontrollü bir şekilde büyümesine devam edeceğini belirtti. Mert, “Fibabanka 2017’de büyümesini ağırlıklı tüzel müşterilere sunulan ürünlerde gerçekleştirdi. 2018’de ise Fibabanka olarak tabana yayılma hedefi doğrultusunda bireysel müşteri adedimizi yüzde 50 oranında artırmayı hedefliyoruz. 2018’de tüzel müşterilerde özellikle sağlık, eğitim ve ihracat sektörlerine odaklanacağız” dedi.

“TABANA YAYILARAK KREDİLİ MÜŞTERİ SAYISI ÜÇ KAT ARTTI”

Tabana yayılma hedefleri doğrultusunda ilk adımlar atıldığını ve şube dışı kanallara yatırım yapılmaya başlandığını kaydeden Mert, “Bu kanallardan (SMS, web, bayi vb) kredi kullanımı konusunda önemli yol katederek, kredili müşteri sayısını bir önceki yılsonuna göre yaklaşık 3 kat arttırdık” diye konuştu.

Genel Müdür Mert, “Bugün 21 ilde 80 şube ile bireysel, kurumsal, ticari, KOBİ, tarım ve özel bankacılık alanlarında hizmet veren Fibabanka, Eylül 2017 verilerine göre, 7 yeni şube açarak ve 200 yeni çalışan istihdam ederek 2017 yılında Türkiye’nin özel sermayeli mevduat bankaları arasında en fazla şube açan ve en fazla personel artışı sağlayan banka oldu” dedi.

“HER YIL YÜZDE 40 BÜYÜDÜK”

Fibabanka’nın Fiba Holding bünyesinde faaliyete geçtiği günden beri çalışmalarını başarılı bir şekilde devam ettirdiğini söyleyen Genel Müdür Mert, “2012’den bu yana her yıl yaklaşık yüzde 40 oranında büyüme sağladık. Henüz kesinleşmemiş finansal sonuçlara göre, 2017 yılında aktif büyüklüğümüzü bir önceki yıla oranla yüzde 30 civarında artırarak yaklaşık 20 milyar TL’ye ulaştırdık. Özkaynak kârlılığımız ise yüzde 11.8 civarında gerçekleşti” dedi.

İKİ EKSENLİ DİJİTALLEŞME       

Fibabanka’nın önümüzdeki dönem yol haritasının merkezinde dijitalleşmenin bulunduğunu belirten Ömer Mert, iki eksenli olarak gördükleri dijitalleşmenin ilk ekseninde internet bankacılığı ve mobil bankacılık gibi şube dışı kanallarını geliştirmeye odaklanacaklarını söyledi. Mert, Fibabanka’nın 2017 yılında internet bankacılığı müşteri sayısının yüzde 82, mobil bankacılık müşteri sayısının da yüzde 164 oranında arttığını kaydetti. Mert, ikinci eksende ise banka içi tüm operasyonel süreçlerini de dijitalleştirerek 360 derece dönüşüm sağlamayı hedeflediklerini belirterek, “Fibabanka dijitalleşen dünyada ürün süreçlerinde yer alan basılı dokümantasyonu minimize etmek amacıyla müşterilerinden dijital onay alabilmeye yönelik çalışmalarını sürdürüyor” dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.