Öne Çıkanlar almanya başbakanı angela merkel binali yıldırım mhp gündem Koronavirüsten hayatını kaybedenlerin sayısı Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel Vekiller Yemin Edecek Yetenek Parayı Yendi CPAP Banu Zorlu 2 Ocak Gündemi Deniz Salman

Henkel'in İlk Çeyrek Sonuçları Pandemi Etkisi Altında

Henkel oldukça zorlu piyasa şartlarında güçlü bir ilk çeyrek satış performansı ortaya koydu. Henkel’in iş performansı 2020 mali yılının ilk çeyreğinde COVID-19 salgınından etkilendi. Grup genelinde satışlar nominal olarak yüzde -0,8 oranında azalarak 4,9 milyar Euro seviyesinde gerçekleşti. COVID-19 salgınının etkilerine karşın satışlar, organik olarak geçen yılın aynı çeyreğine ait seviyenin sadece hafif bir oranda altında, yüzde -0,9 oranında bir azalma göstererek gerçekleşti. 

Henkel, COVID-19 salgını sürecinde çalışanların sağlık ve güvenliğine odaklandı

Henkel ilk çeyrekte, zorlu bir piyasa oratmında güçlü bir satış performansı orataya koydu. Yapıştırıcı Teknolojileri, büyük ölçüde otomotiv sektöründen gelen talebin kayda değer şekilde azalmasından etkilendi. Beauty Care satışları da bir yıllık dönemde azalma gösterdi. Kuaför salonlarının birçok ülkede zorunlu olarak kapatılmış olmasından dolayı Professional İş Biriminde de düşüş gerçekleşti. Buna karşılık Markalı Tüketici Ürünleri alanındaki organik satış büyümesi geçen yılın aynı çeyreğine kıyasla aynı seviyede gerçekleşti. Çamaşır ve Ev Bakım’da ise güçlü bir organik satış büyümesi gözlendi. 
 
Çamaşır ve Ev Bakım Satış Performansı

Çamaşır ve Ev Bakım İş Biriminde satışlar 2020’nin ilk çeyreğinde nominal olarak yüzde 5,3 oranında artış göstererek, geçen yılın aynı çeyreğindeki 1 milyar 667 milyon Euro’nun ardından, 1 milyar 755 milyon Euro olarak gerçekleşti. Yüzde 5,5 oranındaki güçlü organik satış büyümesi hacim odaklı idi. Döviz kurlarının etkileri, satışları yüzde -0,2 oranında düşürdü. Satın alma ve elden çıkarmaların satış performansı üzerinde genel anlamda nötr bir etkisi oldu. Çamaşır Bakımı İş Biriminde, büyük ölçüde inovasyona yönelik aktif tutumumun bir sonucu olarak satışlarda çift haneli yüzde oranlarında artış sağlayan Henkel’in öncül markası Persil sayesinde, güçlü bir organik satış büyümesi yaşandı. Şirketin Kuzey Amerika’daki en büyük markası All da benzer şekilde çok güçlü bir performans ortaya koydu. Ev Bakım iş alanındaki organik büyüme ise, büyük oranda Pril, Bref ve Somat marka ailelerinde yaşanan çift haneli artışın bir sonucu olarak, aynı şekilde çift haneli yüzde oranlarında gerçekleşti.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.