Öne Çıkanlar bursa finans ekonomi Alerji Testleri ikamet 98 Arttı Avrupa Yakası 7 Aralık Gündemi 28 Kasım Gündemi Hangi mesleklerin emeklilik gün sayılarında sınırılama getirildi Büyülü Ses Rachel Platten Hülya Ersezgin Resim Sergisi HGC Art Gallery Bodrumda Açıldı

Kaan Terzioğlu: Turkcell Olarak Üç Yıllık Hedefe İki Yılda Ulaştık

Turkcell Genel Müdürü Kaan Terzioğlu, Turkcell’in 2017’de yüzde 23.4 gelir büyümesi, yüzde 35 FAVÖK artışı ve yüzde 52 net kâr artışı sağladığını, şirket için üç yıl için belirledikleri hedefe de iki yılda ulaştıklarını açıkladı.

Genel Müdür Terzioğlu, düzenlediği yıllık değerlendirme toplantısında, yüzde 23.4 gelir artışıyla 2017’de son 10 yılın en yüksek büyüme oranını yakaladıklarını, yıllık cironun da 17.6 milyar TL olarak gerçekleştiğini söyledi. Terzioğlu, FAVÖK marjının yıldan yıla 3 puan artışla son 9 yılın en yüksek oranı olan yüzde 35.3 düzeyine çıktığını belirterek, “Vergi uzlaşısı karşılığı hariç tutulduğunda net kâr ise yüzde 52 artışla 2 milyar 479 milyon TL oldu” dedi.

ABONE SAYISI 1.5 MİLYON ARTTI

Turkcell’in 2017’de 1.5 milyon yeni müşteriyi aboneleri arasına eklediğini ve Türkiye’de abone sayısının 36.7 milyona ulaştığını kaydeden Kaan Terzioğlu, “Mobil müşterilerin yüzde 56’sı ise en az bir Turkcell dijital servisini kullanır hale geldi. Bu sonuçlar kapsamında Turkcell, 15 Şubat sonuçlarına göre, dünyada piyasa değeri sıralamasında ilk 100’de yer alan Telekom operatörleri arasında gelirlerini en yüksek oranda artıran şirket oldu” dedi.

“ÜÇ YILLIK HEDEFE İKİ YILDA ULAŞTIK”

Şirketin 2017 finansal sonuçlarını açıklayan Turkcell Gelen Müdürü Terzioğlu şunları söyledi:

 “2018 yılı için hedeflediğimiz pazar liderliğine bir yıl önce ulaşmanın gururunu yaşıyoruz. Data ve dijital servisler üzerine kurduğumuz iş modelimiz, bizi telekomünikasyon sektörünün en yüksek cirosuna ulaştırdı. Müşterilerimizin teveccühü sayesinde 2017’de, grup olarak yıllık yüzde 23.4 büyüme ile son 10 yılın en yüksek büyüme oranını kaydettik. Vergi uzlaşısı karşılığı hariç tutulduğunda net kârımız yüzde 52 artışla 2 milyar 479 milyon TL oldu. FAVÖK marjı son 9 yılın en yüksek oranı olan yüzde 35 olarak gerçekleşti. Böylece hem gelir büyümesinde hem de operasyonel kârlılıkta, yıl içinde iki kez yukarı yönde güncellediğimiz hedefleri de aşan sonuçları gerçekleştirmiş olduk. Bu güçlü finansal ve operasyonel sonuçlarımızla hisse performansımızı da tarihi zirvelere taşıdık.”

32.3 MİLYAR TL TOPLAM YATIRIM

Kaan Terzioğlu, Turkcell’in 2017 yıl sonu itibarıyla son üç yıllık faaliyetleri neticesinde, 10.4 milyar TL yatırım, 5.7 milyar TL lisans ve 16.2 milyar TL vergi ve yasal yükümlülük olmak üzere Türkiye’ye toplam katkısının 32.3 milyar TL’yi bulduğunu belirtti.

Terzioğlu, Turkcell’in 2017 yılında dağıtılan 3 milyar TL ile beraber, temettü politikasına paralel olarak 2010 yılından bu yana elde edilen net kârının yüzde 54’ünü hissedarlarına dağıttığını ve son 3 yılda dağıttığı temettünün 7 milyar TL’yi bulduğunu, 2017 yılı için dağıtılması teklif edilen temettü miktarının ise 1 milyar 240 milyon TL olduğunu söyledi.

Terzioğlu, Turkcell’in 15 Şubat itibarıyla sonuç açıklayan piyasa değerine göre dünyadaki ilk 100 operatör sıralamasında, en hızlı büyüyen şirket olarak yer aldığını hatırlattı.

2018 HEDEFİ YÜZDE 13-15 BÜYÜME

Terzioğlu 2018 hedeflerine ilişkin de şu bilgileri verdi:

“2017’de oluşturduğumuz sağlam temel ve stratejimiz doğrultusunda, 2018’de de güçlü performansımızı sürdürerek grup gelirlerimizin yüzde 13-15 artmasını, konsolide FAVÖK marjının yüzde 33-35 gerçekleşmesini öngörüyoruz. Dijital birikimimizi dünya pazarlarına açmaya odaklanıyoruz. Küresel servisler sunan dijital operatör duruşumuzu güçlendirecek işlere imza atmaya yönelik var gücümüzle çalışmaya devam ediyoruz.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.