Öne Çıkanlar nef hangi takıma sponsor oldu ameliyat olmadan yüz gençleşir mi pegasustan yolculara müjde protesto Akın öztürk tutuklandı mı cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan gündem özeti şehit kardeşine iş imkanı tse 23nisan anadolu akhisar Belediyespor

Mavi, 2019’un İlk Çeyreğinde Gelirlerini % 21 Artırarak Büyümesini Sürdürdü

Türkiye’nin öncü jean ve hazır giyim markası Mavi, 1 Şubat – 30 Nisan dönemini kapsayan 2019 yılının ilk çeyreğine ait finansal sonuçlarını açıkladı. Türkiye’de ve uluslararası pazarlarda büyüme trendini sürdüren şirketin konsolide gelirleri geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 21 artarak 648 milyon TL’ye ulaştı, net kârı ise 15 milyon TL (TFRS16 etkisiyle 10 milyon TL) oldu. 

Mavi’nin yurtdışında yüzde 32 büyüme sağladığı ilk çeyrekte yurtdışı e-ticaret gelirleri ise yüzde 132 arttı

İlk çeyrekte zorlu koşullara rağmen 2019’da hedefleri doğrultusunda büyüme kaydettiklerini ve sağlam bilanço yapısını koruduklarını belirten Mavi CEO’su Cüneyt Yavuz, şu değerlendirmede bulundu:

“Mavi, 2019’un ilk çeyreğinde de güçlü marka konumlaması ve müşteri odaklı faaliyetleriyle istikrarlı gelişimini sürdürdü. Türkiye’de gerçekleştirdiğimiz yüzde 19’luk büyümenin yanı sıra uluslararası pazarlarda yüzde 32’lik gelir artışını yakalamak performansımızı olumlu etkiledi. Bu seneki önceliklerimizin başında e-ticaret satışlarımızı yükseltmek geliyordu. Tüm ülkelerin bu kanalda hedefinin üzerinde bir büyüme gerçekleştirmesiyle, ilk çeyrekte konsolide

e-ticaret gelirimiz  yüzde 114 artarken, yurtdışındaki e-ticaret büyümesi ise yüzde 132 oldu.  Hem mavi.com hem de tüm online iş ortaklarıyla yakaladığımız performanstan memnunuz. Bu kanalın satışlarımız içindeki payı ilk üç ayda  yüzde 8,4’e ulaştı.”

Türkiye’nin jean deyince akla ilk gelen markası olan Mavi’nin, dünyanın önde gelen premium jean markaları arasında yer  aldığını belirten Cüneyt Yavuz, “Doğru ürün, doğru fiyat, yüksek kalite ve müşteri odaklı stratejimizle büyümeye devam ediyoruz. Denim satışlarını yüzde 21 yükseltmenin yanı sıra tüm life style ürün kategorilerinde çift haneli büyüme gerçekleştirdik. Müşterilerin beklentilerini en iyi şekilde anlamak ve tüm ihtiyaçlarını karşılamak adına

‘En Mutlu Mavi Müşterisi’ vizyonuyla önemli çalışmalar gerçekleştiriyoruz. İlk çeyrek performansı gösteriyor ki, Mavi’nin her yıl 1 milyonun üzerinde yeni müşteri kazanma geleneğini 2019 yılında da sürdüreceğiz” dedi.

“2019’da önceliğimiz operasyonel verimlilik, etkin tedarik, stok ve nakit akışı yönetimiyle dalgalanmalara karşı sağlam bilanço yapımızı korumak ve yatırımlarımızı verimlilik esasına göre yönlendirmek” diyen Yavuz şu bilgileri verdi: “Bu dönemde stratejik noktalarda varlığımızı güçlendirmek adına 3 yeni mağaza açılışı gerçekleştirirken 4 mağazamızı genişlettik ve toplam satış alanımız 149 bin metrekare oldu. Mayıs ayıyla beraber satışlarda gördüğümüz pozitif etkiyle sene sonu için belirlediğimiz hedefleri gerçekleştireceğimizi öngörüyoruz. 2019 için planladığımız büyüme, net mağaza açılışı ve satış artışı hedefimizi koruyoruz. Müşterilerimizle kurduğumuz bağ, kaliteli insan kaynağımız, ürünlerimize duyduğumuz güven ve güçlü yönetimimiz ile sağlam performansımızı ileri taşımaya devam edeceğiz.” 

Mavi, konsolide gelirini geçen sene aynı döneme göre yüzde 21 artırdı

Konsolide

Mavi’nin konsolide gelirleri % 21 artarak 648 milyon TL’ye çıktı.
FAVÖK, % 2,3 artarak 74 milyon TL’ye ulaştı ve FAVÖK marjı % 11,4 olarak gerçekleşti. (TFRS16 etkisiyle 133 milyon TL)
Net kâr 15 milyon TL oldu. (TFRS16 etkisiyle 10 milyon TL)
Net borcun FAVÖK’e oranı 0.4 (x) olarak gerçekleşti.
Konsolide e-ticaret gelirleri % 114 artış gösterdi. Yurtdışı e-ticaret gelirleri % 132 büyüdü.
Globalde toplam mağaza sayısı 425 oldu.

 

Türkiye

Mavi’nin Türkiye’deki gelirleri % 19 büyüdü ve 524 milyon TL’ye yükseldi.
Bir önceki seneyle birebir aynı mağazaların (like-for-like) büyümesi ise % 15,5 oldu.
300 perakende mağaza ve 149 bin m2 perakende satış alanına ulaşıldı.
Tüm ürün kategorilerinde büyüme gerçekleşti. Jean % 21, ceket-mont % 23, tişört %20, gömlek % 12, aksesuar % 18 artış gösterdi.
Mavi, Türkiye’de sektörün lider CRM programı Kartuş’la 5.4 milyonu son 2 yılda aktif toplamda 7.5 milyon müşteriye ulaştı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.