Öne Çıkanlar Bendevi Palndöken haberleri gaziantep valisi soru önergesi gündem farah zeynep abdullah Yedinci Adam 27 Kasım 2017 Gündemi bayraktar kararname Anadolu Hayat Emeklilik 2017 yılı ilk çeyrek finansal sonuçları Recep Zengin chp seçim beyannamesinde tarımla ilgili neler yer aldı Midnight Special

Türk Telekom’un 2017 Dönemine Ait Net Kârı  1,1 Milyar TL Olarak Gerçekleşti

Türk Telekom’un konsolide gelirleri 2017’de, 2008’deki halka arzdan bu yana sağlanan en yüksek büyümeyle, yüzde 12,6 artarak 18,1 milyar TL oldu.  31 Aralık 2017 itibariyle toplam abone sayısı 41,7 milyona ulaşan Türk Telekom'un faiz, amortisman ve vergi öncesi kârı (FAVÖK), güçlü gelir büyümesi ve verimlilik programlarının istikrarlı bir şekilde uygulanması sayesinde yüzde 18 yıllık rekor büyüme ile 6,45 milyar TL oldu. FAVÖK marjı ise yıllık 1,6 puan artışla yüzde 35,6’ya ulaştı. Türk Telekom’un 2017 dönemine ait net kârı da güçlü büyüme ve faaliyet kârın artışının etkisiyle 1,1 milyar TL olarak gerçekleşti.

Türk Telekom rekorlarla dolu 2017 yılsonu finansal sonuçlarını açıkladı.

2017’nin hem Türkiye ekonomisi hem de Türk Telekom için büyüme açısından oldukça başarılı bir yıl olduğuna dikkat çeken Türk Telekom CEO’su Dr. Paul Doany, şu değerlendirmeyi yaptı: “Türk Telekom tarihinde rekorlarla kapattığımız 2017, yerli ve milli teknolojileri üretmek, Türkiye’nin dijital geleceği için yeni değerler inşa etmek ve de dünyaya Türk mühendisliğini ihraç etmek için attığımız başarılı adımlarla hatırlanacak özel bir yıl oldu. Bugüne kadar olduğu gibi 2017’de de Türkiye’ye yatırım yapmaya devam ettik. 2016’da internet, sabit ses ve mobilde markalarımızı tek çatı altında birleştirmiştik. 2017’de bu marka birleşmesinden maksimum sinerji ve verimlilik artışı yaratmaya, tüketicilere yeni değer önerileri sunmaya, mükemmel müşteri deneyimi için başlattığımız EMPATİ programına, yerli ve milli teknolojiler inşa etmeye ve de tüm bunların birer neticesi olarak Türkiye’ye yatırım yapmaya odaklandık. Bu odaklanmamız ve vizyonumuz sayesinde 2017 sonuçları, hem ana operasyonlar hem de gelecek için yeni tohumlar ekme açısından oldukça başarılı geçti. 2017’de uyguladığımız başarılı büyüme stratejilerimiz, tüketicilerin günlük hayatına değer katan yeni ürün ve hizmetlerimizle mobil ve internet segmenti gelirlerinde kaydedilen güçlü artış, Türk Telekom’un konsolide gelirlerindeki rekor büyümenin arkasındaki itici güç oldu. 2017 yılında elde ettiğimiz bu başarılarla 2018’e daha güçlü ve bizi bekleyen büyük fırsatlarla başladık. 1 Ocak 2018 itibariyle telekom hizmetlerinde tek tip vergilendirmenin uygulanmaya başlanması sektör açısından önemli bir gelişme. Türk telekomünikasyon sektörünün bütün paydaşları adına daha şeffaf bir vergi rejimi getirilmesinden ötürü, sektör yetkililerine teşekkür ediyorum.”

Doany: “Ülke kalkınmasının kilidi internette rekor abone büyümesi”

Türk Telekom’un ülke kalkınmasında kilit bir önemi bulunan internet kullanımının yaygınlaşmasına katkı sağlamak amacıyla inovatif ürün ve hizmetler geliştirmeye devam ettiğini kaydeden Doany şunları söyledi: “Türkiye’nin dijital haritasını çıkardığımızda bazı şehirler internet yaygınlığı açısından Türkiye ortalamasının üzerinde ve bazı şehirler ise ne yazık ki bunun oldukça altında. Türk Telekom olarak Türkiye’de, Avrupa’da yüzde 70’ler olan internet yaygınlığını sadece artırmayı değil, aynı zamanda doğu ve batı illerimiz arasındaki dijital uçurumun azaltılmasına da katkı sağlamayı amaçlıyoruz. Bunu gerçekleştirebilmek için yalnızca Türkiye’nin dört bir yanına ulaştırdığımız 256 bin kilometrelik fiber altyapıyı yönetmekle yetinmiyoruz. İnternetin erişilebilir olabilmesi için 2017’nin ortasında, sadece 14,90 TL’ye 4mbps ve 20 GB içeren ‘İnternet Bizden’ adıyla özel bir paket sunduk. Bunun da katkısı ile özellikle internet tarafında 1,1 milyonluk 2008’den bu yana rekor bir abone artışı görmekten memnuniyet duyuyorum.”

Doany: “Türk Telekom olarak 41,7 milyon aboneyi kucaklıyoruz”

Sunduğu cazip tarifelerle Türk Telekom’un Türkiye’de internet ve ödemeli TV kullanımının artışına katkı sağladığını vurgulayan Doany şöyle devam etti: “Türkiye’de önemli bir gelişim potansiyeli bulunan ödemeli TV segmenti daha çok eve ulaşabilmemiz açısından bizim için stratejik öneme sahip. Bu alanda büyüme trendimiz hızla devam ediyor. 2017 sonunda 2,7 milyon TİVİBU abonesine ulaşmış olmamız sevindirici. Ek olarak, cazip internet ve TİVİBU tarifelerimizin sabit ses abonelerimiz tarafından da olumlu karşılandığını ve dünyadaki trendin aksine abone artışı kaydettiğimizin altını çizmek isterim. 2017’nin üçüncü çeyreğinde sabit ses tarafında uzun bir aradan sonra ilk defa abone artışı gerçekleştirdik. Yalın DSL hatları dahil, toplam sabit erişim hat sayısı 2017 4. çeyrekte halka arzdan bu yana en yüksek baz artışı olan 251 bin net kazanım ile 13,7 milyona ulaştı. Tüm bu başarılar sayesinde, toplam abone sayımızın halka arzdan bu yana rekor bir şekilde 2,8 milyon artması ile kucakladığımız abonelerimizin büyüklüğü 41,7 milyona ulaştı.”

Abone kazanımındaki rekorların, gelir ve FAVÖK açısından da yeni rekorlar getirdiğini belirten Doany, “Türk Telekom, 2017’de gelirlerde yüzde 12,6, FAVÖK’te ise yüzde 18,0 artış kaydederek halka arzdan bu yana en yüksek büyüme oranlarına ulaştı. 2017 boyunca, şirketin tüm birimlerinde uyguladığımız verimlilik programları da başarılı oldu ve FAVÖK marjı geçen yılsonuna göre 1,6 puan artışla yüzde 35,6’ya ulaştı” dedi.

Doany: “EMPATİ’yle kendimizi müşterinin yerine koyuyoruz”

Ağustos 2017’de Türk Telekom’un mükemmel müşteri deneyimi hedefiyle EMPATİ programını başlattığını hatırlatan Doany şu bilgileri verdi: “Bütün faaliyetlerimizde, odak noktamız müşterilerimiz. 41,7 milyon müşteriye hizmet sunma konusunda ciddi bir sorumluluğumuz var. 2017’de, daha iyi bir müşteri deneyimi yolculuğu için doğrudan benim yönettiğim ve kendimizi müşterinin yerine koyduğumuz heyecan verici bir girişim olan EMPATİ programını başlattık. Bu proje çerçevesinde benden başlayarak her bir Türk Telekom çalışanı sorunların belirlenmesi ve bunlara çözüm bulunmasında önemli bir rol oynamaktadır. Bu projenin Ağustos ayındaki başlangıcından bu yana, ilk aramada çözüme kavuşturulan müşteri talep oranı önemli bir artış gösterdi ve 2018 yılında daha fazla ilerleme kaydetme yolunda kararlılığımız sürmekte. Buna ek olarak, 250 Türk Telekom ofisimizin optimizasyonu için çalışıyoruz. Bir taraftan ofislerde sunduğumuz ürün ve hizmet yelpazemizi arttırırken, pilot ofislerde iştiraklerimizden Innova’yla geliştirdiğimiz akıllı mağaza konseptimizin tanıtımını yakın zamanda gerçekleştirdik. Bu şekilde, müşteri hizmetlerinde uçtan uca mükemmeliyeti güçlendirmeyi ve böylece şirketimizin değerini arttırmayı hedefliyoruz.”

Doany: “Türkiye’yi geleceğe bağlayacak inovatif başarılara imza attık”

2017’de Türkiye’nin dijital dönüşümüne yön veren önemli projeleri hayata geçirdiklerini belirten Doany, “2017’de Türkiye’nin ilk yerli ve milli platform özellikli dijital klavyesi TAMBU’yu kullanıcıların beğenisine sunduk. İsmini ‘aradığımız tam da bu’ özdeyişinden alan TAMBU sayesinde, Türk Telekom müşterisi olsun ya da olmasın ve hangi mesajlaşma aracı ya da sosyalleşme kanalını kullanırlarsa kullansınlar tüketicilere ‘kişiselleştirilmiş’ bir şekilde ‘bağlanabileceğiz’. Türkiye’nin ilk dijital klavyesi TAMBU’nun indirilme sayısı 3 ayda 4,5 milyona ulaştı. İleride, TAMBU gibi adından söz ettirecek yenilikçi dijital ürün ve servisler sunmaya devam edeceğiz” diye konuştu.

Doany: “2017 Türk mühendisliğini dünyaya açtığımız bir yıl oldu”

Türk Telekom’un 2017’de uluslararası başarılara da imza attığını kaydeden Doany sözlerini şöyle sürdürdü: “2017’de geliştirdiği projeler ve üyeleri açısından dünya telekom sektörünün Şampiyonlar Ligi olarak değerlendirilen Open Networking Foundation (ONF) ve Open Network Automation Platform (ONAP)’a ortak statüde üye olduk ve teknolojik gelişmelerin dünya mutfağında Türk mühendisliği olarak yer almaya başladık. Ayrıca yüzde 100 iştirakimiz olan Argela, geliştirmiş olduğu Yazılım Tanımlı Ağ (Software Defined Network – SDN) bazlı, şebekeyi sanal ve programlanabilir bir şekilde dilimleyerek yoğun kullanımlı yerlere daha fazla kapasite sunabilen ProgRAN ürününü, dünyanın önde gelen telekom operatörlerinden Telefonica, Verizon ve Orange’a başarıyla entegre etti. Böylece Türk mühendisliğini somut olarak dünyanın hizmetine sunmuş olduk. Tüm çalışanlarımıza 2017’de böylesine başarılı bir performans sergiledikleri ve Türkiye’mizi geleceğe bağlamak adına özveriyle çalıştıkları için teşekkür ediyorum.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.