Öne Çıkanlar çin galatasaray MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli Koronavirüs vakıfbank chp Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar İYİ Parti Genel Başkanı Meral Akşener AİLE chp genel başkanı kemal kılıçdaroğlu ak parti

En Çok Okuyanlar Belli Oldu: Kadınlar

Türkiye’de kültür, sanat ve eğlencenin buluşma noktası D&R, Kadınlar Günü dolayısıyla Türkiye’deki kadın alışkanlıklarını inceledi.   Buna göre, en çok kadınların okuduğu tespit edildi.

Verilere göre, D&R’ın 28 şehirdeki 153 mağazasının verilerine göre kitapların yüzde 64’ü kadınlar tarafından satın alınıyor. Kadınların tercih ettiği kitapların ise yüzde 65’i macera türünde. En çok kitabı Bursa, İstanbul ve Antalyalı kadınlar okuyor.

Türkiye’de kadınların okuma alışkanlıklarına ilişkin ilginç sonuçlar:

“En çok Roman Okuyorlar: Verilere göre kadın okuyucuların ilk sırasında Türk romanları var. İkinci sırada ise çocuk gelişimi kitapları geliyor. En çok satan üçüncü kategori ise sağlık.

Fantastik ve Macera Seviyor: Kadınlar en çok fantastik ve macera türünde kitap okuyor. Satılan kitaplar içinde en çok talebi yüzde 65 ile macera türü görüyor.

Erkekler Yüzde 36’da Kaldı: D&R’da satılan kitaplar cinsiyete göre incelendiğinde yüzde 64 ile en büyük payı kadınlar alıyor. Kitapların sadece yüzde 36’sı erkekler tarafından alınıyor.

En Çok Bursalılar Okuyor: Müşteri sayısına göre satışlar incelendiğinde en çok Bursa’daki kadınların kitap satın aldığı görülüyor. Bursa’yı İstanbul, Antalya, Muğla ve İzmir takip ediyor.

En Çok Alıveriş 38-43 Yaş Arasında: 17-78 yaş arasında yapılan araştırmaya göre kadınların en çok alışveriş yaptığı yaş aralığı ise 38-43.

Üç Alışverişten İkisi Kitap: D&R verilerine göre kadınların yaptığı her üç alışverişten ikisi kitap üzerine oluyor.”


 

 
 
 
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.