Öne Çıkanlar galatasaray Koronavirüs Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar Covid19 terörist rusya chp bugünün gündemi enflasyon gündem özeti AİLE cumhurbaşkanı erdoğan

Bakan Avcı Diyarbakırlı Öğrencinin TED'e Kaydını İstedi

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, “Geleceği eğitimcilerin kuracağı, hep söylenen bir gerçektir. Biz eğitimciler, bize yüklenen bu ‘geleceğin mimarları’ sorumluluğundan doğrusu biraz ürkmüyor değiliz” dedi.

Milli Eğitim Bakanı Nabi Avcı, Türk Eğitim Derneği (TED) tarafından Ankara Koleji'nde düzenlenen “Türkiye'nin Geleceğine İnanıyoruz: Geleceği Okuyoruz” konulu TED 4. Uluslararası Eğitim Forumu'na katıldı.

Bakan Avcı, geleceği eğitimcilerin kurduğu sözünü hatırlatarak, “Geleceği eğitimcilerin kuracağı, hep söylenen bir gerçektir. Biz eğitimciler, bize yüklenen bu ‘geleceğin mimarları’ sorumluluğundan da doğrusu biraz ürkmüyor değiliz” diye konuştu.

Bütün dünyada sanayi devrimiyle şekillenen bir eğitim anlayışının 20. yüzyıl sonuna kadar geçerli olduğunu aktaran Avcı, bilgisayar teknolojisinin ilerlemesiyle hayatın bütün alanlarında köklü değişiklikler başladığını aktardı. Hayatın bütün alanlarının dijital devrimin etkisiyle adeta mutasyona uğradığını, iletişim araçlarının olağanüstü çeşitlendiğini, iletişim biçimlerinin değiştiğini anlatan Avcı, şöyle devam etti:

“Bilgi kaynakları arttı, bilgiye ulaşmak hem kolaylaştı hem yaygınlaştı hem de ucuzladı. Bu alanda, bilgi sahasında okulun, kitabın ve öğretmenlerin biricikliği sona erdi. Eğitim kurumları, eğitimciler kendileri dışındaki bilgi kaynaklarıyla rekabet etmek zorunda kaldılar. Kabul edelim ki bu değişim fırtınasına çok da hazırlıklı yakalanmadılar. Medya ve internet üzerinden gelişen bir kültürün tesiri altında büyüyen çocuklar için onların okula gelmelerini anlamlı kılacak tedbirleri almak, okulları daha cazip, daha yaşanır hale getirmek, onların dünyasını da kuşatacak yöntemleri geliştirmek için biraz daha elimizi çabuk tutmamız gerekiyor ancak bilgisayarlar, eğitimcilerin şaşkınlıklarını üzerlerinden atmalarını beklemeden dünyayı değiştirmeye devam etti, ediyor. Geleceğin sadece eğitimciler tarafından şekillendirileceğini artık o kadar kolay söyleyemiyoruz. Eğitimcilerin bilgisayarların yaşattığı eğitim dalgası karşısında edilgen kaldıklarını, uyum sağlamaktan, ayak uydurmaktan başka çıkar yol bulamadıklarını efendice kabul etmeliyiz.”

-“FATİH PROJESİ DÜNYAYA MODEL OLDU”-

Teknolojinin eğitime uyarlanması konusunda ne yapacağına ve nasıl yapacağına, eldeki verilere ve bugünkü bakışlara göre karar vermiş bir ülkenin Milli Eğitim Bakanı olduğunu vurgulayan Avcı, bu doğrultuda FATİH Projesi'nin bir örnek teşkil ettiğini dile getirdi ve şöyle açıkladı:

“FATİH, eğitim teknolojisi alanında dünyanın en başarılı projesidir. Bugün itibarıyla gerçekleşme oranı da yüzde 70 düzeyindedir. Burada, okullarımızda kurulumu tamamlanan yaklaşık 430 bin etkileşimli tahtadan, fiber optik internete erişim imkanı kazanan bir o kadar derslikten ve eğitim ortamından söz ediyorum. Bu rakamlara 5 yılda ulaştık, önümüzdeki 3 yıl içinde de bütünüyle bu alt yapıyı tamamlamayı planlıyoruz. FATİH, artık bir model olmuştur ve dünyada büyük bir ilgiyle takip edilmektedir.”

Avcı, FATİH Projesi'ni güçlü ve devamlı kılan en önemli unsurun Eğitim Bilişim Ağı (EBA) olduğunu belirterek, EBA'nın 12 milyona yakın kayıtlı üye sayısı, yaklaşık 1 milyon içeriği sunabilme yeteneğiyle dünyada benzeri olmayan bir eğitim destek sistemi olduğunu ifade etti.

-“ÖĞRETMEN-ÖĞRENCİ MÜNASEBETİNİN YERİNİ HİÇBİR ŞEY ALAMAZ”-

Öğretmen ve öğrenci münasebetinin ve etkileşiminin yerini hiçbir şeyin ikame edemeyeceğine dikkat çeken Avcı, eğitimin bütün aşamalarını teknolojiye yıkmak gibi bir politikanın eğitime dahil edilemeyeceğini bildirdi.

“Milli Eğitim Bakanlığı olarak FATİH Projesi ve EBA ile bugünün gereklerini yerine getirirken yakın gelecekte hangi nitelikte zorluklarla ve zorunluluklarla karşılaşacağımıza dair öngörülerimizi yapmaya çalışıyoruz” diye ifade eden Avcı, yeniliklerin geliştirilmesi, takip edilmesi yönünde de bir sistem yürüttüklerini ve geleceğe ilişkin tüm görüşleri takip ettiklerini vurguladı.

-“AVCI, DİYARBAKIRLI ÖĞRENCİNİN TED'E KAYDINI İSTEDİ”-

TED Genel Başkanı Selçuk Pehlivanoğlu, konuşmasının sonunda Bakan Avcı'ya TED meşalesini verdi. “Şu anda Yeşilçam filmlerini aratmayacak bir anı yaşıyorum” diyen Avcı, kendisine 2016-2017 öğretim yılında başarılı ancak maddi olanakları kısıtlı bir öğrenci için meşale takdim edildiğini belirtti. Avcı, konuşmasını şu sözlerle sürdürdü:

“Dün ben Diyarbakır'daydım, bir kadın önüme geçti ve bana bir not verdi. İsmini vermeden okuyacağım, ‘Sayın Nabi Avcı, Diyarbakır’a son geldiğinizde kızım Erdoğan’a çiçek vermek istemişti, sizin sayenizde Erdoğan’ın yanına gidebilmişti. Sayın Bakanım, o günden bugüne sizin isminiz bizim evde pamuk dede, siz bizim pamuk dedemizsiniz. Sayın Bakanım, kızım şimdi 9 yaşında, inşallah 5. sınıfa geçecek. Başarılı bir çocuk. Kızımın kaydını TED Koleji'ne almak istiyoruz. Ne olur kızım için yardım edin, kızımı TED Koleji'ne alsınlar. Ellerinizden öpüyorum.’ Ben de bu notu özellikle yanıma aldım ki Selçuk Bey'e, ‘Burs imkanlarımız nedir, ne yapabiliriz, bu çocuğumuz için bir şey yapabilir miyiz’ diye. Demek ki bazen hayat sanatı da solluyor. ‘Sanat, hayatı taklit eder’ derler, evet bugün öyle oldu. Bu arada Yeşilçam'a selam gönderiyorum.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.