Bakan Selçuk; “ALO 170 Hattımıza 100.6 Milyon Çağrı Aldık”

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanlığı iletişim merkezi “ALO 170” Hattı Türkiye ve Dünyanın her yerinden çalışma hayatı ile ilgili her türlü; soru, görüş, öneri, dilek, ihbar ve şikayetleri 10 ildeki merkezlerde 1.567 çalışanı ile cevaplıyor.

Aile, Çalışma ve Sosyal Hizmetler Bakanı Zehra Zümrüt Selçuk, iletişim merkezi “Alo 170”e geçen yıl toplam 14,8 Milyon, kurulduğu günden bugüne kadar son 10 yılda 100 milyonun üzerinde çağrı geldiğini duyurdu.

Alo 170’e sadece 2 ayda 2 milyonun üzerinde çağrı geldi

2020 yılı başından bugüne kadar ALO 170’e 2 milyonun üzerinde çağrı geldiğini de bildiren Zehra Zümrüt Selçuk, “Alo 170 iletişim merkezimiz, bakanlığımızın yanı sıra bağlı kurum ve kuruluşlarımızdan Sosyal Güvenlik Kurumu Başkanlığı, Türkiye İş Kurumu ve Mesleki Yeterlilik Kurumu olmak üzere 190 farklı konu başlığında yurtiçi ve yurtdışında yaşayan vatandaşlarımıza 7 gün 24 saat esasına dayalı kesintisiz hizmet sunmaktadır. Kamu hizmetindeki dijitalleşme sayesinde, bürokrasiyi azaltarak hızlı, etkin, maliyetsiz ve aracısız bir hizmet alma mekanizması oluşturduk.” dedi.

Alo 170 çalışanları 355 bin saatin üzerinde eğitim aldı

Alo 170 çalışanlarının, çalışma hayatına dair güncellenen konu ve mevzuatlar hakkında belirli periyodlarla eğitim aldığını belirten Bakan Selçuk, “Hizmet kalitemizi en iyi hale getirmek için Alo 170 çalışanlarına bugüne kadar 355 bin saatin üzerinde eğitim verildi.” ifadelerini kullandı.

Gelen çağrıların yüzde 92’si anında çözülüyor

İletişim Merkezine gelen çağrıların yüzde 92’sinin görüşme sırasında anında çözüldüğünün altını çizen Bakan Selçuk, daha detaylı araştırılması ve incelenmesi gereken konuların ise birimlere yönlendirilerek 2 iş günü içinde sonuçlandırıldığını kaydetti.

Çağrı merkezine geçen yıl gelen çağrıların yüzde 92’si ilk kontakta çözüme kavuşturuldu. ALO 170 hattına yönelik vatandaş memnuniyeti yüzde 93 olarak gerçekleşti.

Alo 170, 10 ilde 1567 çalışanla hizmet veriyor

Çağrı merkezinde, Ankara, Bayburt, Elazığ, Karaman, Kütahya, Muş, Sivas, Şanlıurfa, Trabzon ve Zonguldak olmak üzere 10 ilde bin 567 personel hizmet veriyor. 

9 milyon 200 bin dakikanın üzerinde memnuniyet odaklı dış arama yapıldı

İletişim Merkezine vatandaşların bağlanma süresi ortalama 3 saniye iken, yoğun mesai günlerinde hatta bekleme süresi ise maksimum 180 saniye olarak kaydedildi. İletişim Merkezi kuruluşundan bugüne kadar 9 Milyon 200 bin dakikanın üzerinde, vatandaşlara memnuniyet odaklı dış arama yapıldı.

ALO 170, 17 bin vatandaşa mobbing desteği sağladı

Hattın hizmetleri kapsamında geçen yıl, 5 uzman psikolog tarafından, yaklaşık 17 bin vatandaşa da mobbing desteği sağlandı.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.