Öne Çıkanlar finans tisk afad 5.1 paralel Amanya mülteci john kerry Belçika Grand Prix SINAV HAFTASI NE YAPMALIYIZ BeStyle Dergisi Temmuz sayısı Savcı Hüseyin Kaplan teslim oldumu

Bakan Turhan: Yatırımları Sürdüreceğiz

Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Cahit Turhan, Üçüncü Havalimanı’nda yaşanan olayları işaret ederek, “Yaşadığımız bu son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar kamuoyunda özellikle olumsuz bir algı oluşturarak yatırımlarım aksadığını, gecikeceğini, hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını özellikle belirtmek isterim. Tabii ki yatırım bütçemiz kullanırken etkin ve verimli kullanmak, yerinde kullanmak öncelikleri tespit ederek kullanmak bugün en önemli kuralımızdır. Bundan sonra bu ölçüler içerisinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz” dedi.

Bakan Turhan, Ankara-Pozantı otoyolunun Ankara-Niğde kesiminin şantiyesinde incelemelerde bulundu. 42 metre uzunluğunda ve 100 ton ağırlığındaki viyadük kirişinin yerine yerleştirilmesini izleyen Turhan, basın açıklaması yaptı. Pozantı otoyolunun en önemli kesiminin Ankara-Niğde bölümü olduğunu söyleyen Turhan, “Kapıkule’den başlayıp ülkemizin güney sınır kapılarına uzanan otoyol ağımızın son halkasını oluşturuyor. Ankara-Niğde otoyolunu Yap-İşlet-Devret (YİD) yöntemiyle inşa ediyoruz. Kamu kaynağı kullanmadan bu proje üstlenici firma tarafından finansmanı temin edilip yapımı ve işletilmesi tamamlandıktan sonra idareye devredilecek” şeklinde konuştu.

“1 BUÇUK MİLYAR AVRO”

Projenin 275’i anayol 55’i bağlantı yolu olmak üzere 330 kilometreden ibaret olduğunu aktaran Turhan, “Projenin maliyeti yaklaşık 1 buçuk milyar avro. Proje inşaat süresi 2022 yılı içerisinde bitmesi öngörüldü ancak üstlenici firma gerekli tedbirleri akarak, kapasitesini artırarak projeyi 2020 yılı içinde hizmete almayı hedefliyor” dedi. Proje kapsamında 5 viyadük, 77 üstgeçit köprüsü, 12 köprülü kavşak 451 adet menfez, 34 köprü, 2 bakım merkezi, 5 otoyol park alanı ve servis alanı, 11 gişe alanı ve 2 adet alım gişesi inşa edileceğini belirten Bakan Turhan, “Bu güzergahta hizmet alacak yolcularımız, sürücülerimiz daha konforlu ve güvenli hizmet alacaklar. Adana-Ankara arasındaki Bu güzergah tamamlandığında mevcut güzergahtan 30 kilometre yol kısalacak. Otoyol standardında olması dolayısıyla dur-kalklar, beklemeler olmayacak sürekli akım koşullarında hizmet vereceğiz bu da ekonomi ve zaman tasarrufu demek” dedi.

“ÇALIŞMALAR DEVAM EDİYOR”

Türkiye’de devam eden tüm ulaşım projelerinde çalışmaların devam ettiğinin ve projelerin önemli bir kısmının YİD yöntemiyle yapıldığının altını çizen Turhan, “Bunların başında burada olduğu gibi önümüzdeki günlerde, 29 Ekim’de açacağımız İstanbul büyük havalimanı var. Yine Çanakkale Boğaz geçişini de içinde bulunduran Malkara-Gelibolu-Lapseki otoyolumuzda, İstanbul-İzmir otoyolunda, Kuzey Marmara otoyolunda, İzmir Çandarlı otoyolunda yine YİD ile yaptığımız çalışmalar devam ediyor” diye konuştu.

“YİD PROJELERİMİZİ İHALE EDECEĞİZ”

Türkiye genelinde 350 milyar Türk Lirası değerinde yatırım-proje tutarının olduğunu ifade eden Turhan, “Bunların yaklaşık yüzde otuzunu YİD oluşturuyor. Ülkemiz kendi kendisini finanse edebilen bir ekonomik güvenilirliğe sahip olma avantajıyla ulaştırma projelerinde YİD kullanıyoruz. Bundan sonra da yeni YİD projelerimizi önümüzdeki dönemde yine ihale edeceğiz. Önemli projelerimizi bu yöntemle yapacağız. Yaşadığımız bu son günlerde ülkemize yapılan bazı dış kaynaklı saldırılar kamuoyunda özellikle olumsuz bir algı oluşturarak yatırımlarım aksadığını, gecikeceğini, hatta duracağını belirten bazı söylemler duyulmakta. Bunların hiçbir gerçek yönü olmadığını özellikle belirtmek isterim. Tabii ki yatırım bütçemiz kullanırken etkin ve verimli kullanmak, yerinde kullanmak öncelikleri tespit ederek kullanmak bugün en önemli kuralımızdır. Bundan sonra bu ölçüler içerisinde yatırımlarımızı sürdüreceğiz” değerlendirmesinde bulundu.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.