Öne Çıkanlar chp genel başkanı kemal kılıçdaroğlu cumhurbaşkanı DEVA PARTİSİ Genel Başkanı Ali Babacan Sağlık Bakanı Dr. Fahrettin Koca Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı Koca Dünya bugünün gündemi HAVA HAREKATI türk silahlı kuvvetleri süt ihracat tsk

CHP'li Erdem: Halka Hizmet Diyerek Oy İsteyenler Halkı Perişan Ediyor

CHP İstanbul Milletvekili Eren Erdem, İstanbul’da metro altgeçitlerinde bulunan bantların ihalelerine ve bu bantlarda oluşan arızaların tamir edilmemesine ilişkin Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a yazılı soru önergesi verdi.

HALKA HİZMET DİYEREK OY İSTEYENLER HALKI PERİŞAN EDİYOR!
Önergesinde altgeçitlerde bulunan taşıma bandı ihalelerinin hangi firmalara verildiğini ve bu bantların aylarca tamir edilmemesinin gerekçelerini soran CHP’li Erdem, Arslan’a sık sık yaşanan arızalar nedeniyle mağdur olan insanların sorununun çözülüp çözülmeyeceğini sordu.İBB’nin yurttaşları aylardır mağdur ettiğini belirten Erdem, “Metro altgeçitlerindeki bantları her gün yüzbinlerce insan kullanıyor. Bu bantların yapılması için çeşitli firmalara ihaleler veriliyor, yurttaşın cebinden alınan paralarla bu hizmetler yaptırılıyor.Herhangi bir arıza durumunda ise ne yazık ki bedelini yine yurttaş ödüyor. Firmalara ‘oldu bittiye’ getirircesine hızlıca ihaleleri verenler, bir arıza olduğunda arızayı düzeltmeyip insanları aylarca mağdur edebiliyor. Halka hizmet diyerek oy isteyenler halkı bu şekilde perişan ediyor; dolayısıyla iş kamu hizmetine değil, kamusal eziyete dönüşüyor.” dedi.
İşte CHP’li Erdem’in Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan’a yanıtlanması istemiyle verdiği soru önergesi:
 
 
TÜRKİYE BÜYÜK MİLLET MECLİSİ BAŞKANLIĞI’NA
Aşağıdaki sorularımın Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan tarafından yazılı olarak cevaplandırılmasını arz ederim.
 
Eren ERDEM
İstanbul Milletvekili
 
İstanbul Gayrettepe Metro İstasyonu, Zorlu AVM altgeçitte bulunan yürüyen bantlar sık sık bozulmakta ve çoğu zaman tamiri çok uzun sürmektedir ve bu nedenle bantları kullanmak zorunda olan, engeli bulunan, yük taşıyan veya sağlık sorunları olan insanlar için bantlardaki arıza çeşitli sıkıntılara neden olmaktadır. Sorun yurttaşlar tarafından ilgili mercilere iletilse de dek hiçbir sonuç alınamamaktadır. İstanbul Büyükşehir Belediyesi bilgi edinme amacıyla verilen dilekçelere, bahsi geçen altgeçidin Zorlu firması tarafından yapıldığını ve ekipmanların bakım ve onarımından yine aynı şirketin sorumlu olduğunu belirterek yanıt vermiştir. İBB yetkilileri yine başka bir soruya ise bant arızasının giderilmesi için yurtdışından parça geleceğine yönelik yanıt vermiş ancak aylardır herhangi bir gelişme olmamıştır. Konuya ilişkin onlarca yurttaş defalarca şikâyette bulunmasına rağmen şu an itibariyle sorun ve mağduriyetler hâlâ devam etmektedir.
Bu çerçeveden hareketle;
1.            Bahsi geçen bant arızası ne zaman başlamıştır? Yürüyen bantlar monte edildiği tarihten itibaren kaç kez bozulmuştur?
2.            Bant arızasının uzun süredir tamir edilmemesinin gerekçesi nedir? İlgili birimlere ne kaç şikâyet başvurusu yapılmıştır?
METRO ALTGEÇİTLERİNDE BULUNAN BANTLARININ İHALELERİ HANGİ ŞİRKETLERE VERİLDİ?
3.            İBB’den ilgili bölgenin yürüyen bant ihalesini hangi yüklenici firma almıştır? Hangi gerekçelerle bu firmaya verilmiştir? İhale yapıldıysa ihaleye katılan diğer firmalar ve teklifleri nelerdir?
4.            Yüklenici firma ile yapılan sözleşmede arıza durumunda tamir süresi ve yedek parça bulundurma zorunluluğu şartı yazmakta mıdır?
5.            Zamanında tamir edilmeyen yürüyen bant için İBB bu firmadan tazminat almakta mıdır? Alıyorsa ilgili firmadan ne kadar ücret tanzim edilmiştir?
6.            İBB’nin yurttaşlara verdiği yanıtta bahsettiği parçalar yurtdışından ne zaman talep edilmiştir ve hangi gerekçelerle hâlâ getirilememektedir?
7.            Bahsi geçen bölge dışında İstanbul’da kaç bölgede benzer arızalar yaşanmaktadır? Mağdur olan yurttaşların sorununu çözmeye yönelik herhangi bir tedbir alınacak mıdır?
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.