Öne Çıkanlar Gülnaz Uskun bodrumda sosyal sirk levent gök Türkeş Açıklaması Halime Ana Sertab Erenerin temmuz konserleri TÜİK Tüketici Güven Endeksi Açıklandı istanbul büyükşehir belediyesi hangi plajlara temizlik ve cankurtaran hizmeti veriyor Engel Yok Gaziantep valiliği Türk Kullanıcılar Futbolla İlgili Tartışmalarda Yoğun Yer Alıyor A

Çocukların Göz Sağlığı İçin Beş Süper Besin

Gelişen teknolojinin hayatı kolaylaştırırken çocukların göz sağlığını olumsuz etkilediğini ve evde de okulda da teknolojik cihazlara maruz kalan çocukların görme yeteneğinin bozulduğunu, ilerleyen yaşlarda daha ciddi göz rahatsızlıklarına açık hale geldiğini belirten Diyetisyen Emre Uzun, çocukların göz sağlığını koruyan besinler hakkında bilgi verirken, çocukların iştahla yiyeceği tarifler verdi. 

Diyetisyen Uzun, bedenin her organının işlevini sağlıklı sürdürmesini sağlayan yeterli ve dengeli beslenmenin çocukların göz sağlığını korumak için de şart olduğunu belirtti. Betakaroten, C vitamini, E vitamini açısından zengin besinler yaş ilerledikçe görme yeteneğinin zayıflamasını yavaşlattığını ifade eden Uzun, lutein, zeaksantin, çinko ve selenyum içeren besinlerin gözleri güçlendirmek ve görme duyusunu korumak için çok önemli olduğuna dikkat çekti. 

Uzun ‘beş süper besin’ olarak nitelediği havuç, koyu yeşil yapraklı sebzeler, yumurta, badem ve yağlı balıkların sağladıkları yararları şöyle açıkladı: 

“Havuç

Annelerin havuç ye de gözlerin kuvvetlensin öğüdü bir şehir efsanesi değildir. Havuca turuncu rengini de veren A vitamini, öncül maddesi betakaroten sayesinde retinanin ve gözün diğer bölümlerinin fonksiyonlarını sorunsuz bir şekilde yerine getirmesine yardımcı olur.

Koyu Yeşil Yapraklı Sebzeler

Antioksidan özelliğe sahip olan lutein ve zeaksantin, katarakt maküler dejenerasyonun gelişmesini önlerler.

Yumurta

Yumurta sarısı tam bir lutein ve zeaksantin kaynağıdır. Aynı zamanda retinayı koruyucu etkisi olan çinko mineralini de içermektedir. Bu üçlü maküler dejenerasyonun gelişmesini önler.

Badem

Barındırdığı E vitamini sayesinde maküler dejenerasyonun gelişimini yavaşlatır. Günde bir avuç badem, günlük E vitamini ihtiyacımızın yarısını karşılar.

Yağlı Balıklar

Tuna, somon, orkinos, hamsi, alabalık gibi yağlı balıklar, retinada bulunan bir yağ asidi olan DHA bakımından zengindir. Bu sayede kuru göz sendromuna bağlı göz hastalıklarını önleyici özellikleri vardır.”
 
Diğer Yardımcı Besinler

Uzun, bu beş süper besinin yanı sıra çocukların süt, yoğurt, kırmızı et, tavuk eti, kuru baklagiller, sebzeler, meyveler, ekmek, bulgur, makarna, pirinç vb. besinleri de her öğünde yeterli miktarda tüketmesine özen göstermek gerektiğini vurguladı.
Uzun, çocukların özellikle kemik ve diş gelişimi için günde iki üç su bardağı süt veya yoğurt, 1 kibrit kutusu kadar beyaz peynir tüketmelerini sağlamakta yarar bulunduğunu söyledi. Ayrıca Uzun, hastalıklara karşı daha dirençli olmaları ve sağlıklı büyüme ve gelişmelerini sürdürebilmeleri için her gün en az beş porsiyon taze sebze veya meyve tüketmelerini önerdi.

Göz Sağlığına İyi Gelen Tarifler

Diyetisyen Emre Uzun çocuklarda çok sık rastlanan iştahsızlık olgusunu ve sevmedikleri besinleri yememe inadını aşmak için hayır diyemeyecekleri iki tarifin onların göz sağlıklarını korumak için de büyük yarar sağlayacağını ifade etti.
 
Bademli Yulaflı Sütlaç

Uzun, bademli yulaflı sütlacın malzemelerini,  2 çorba kaşığı pirinç, 400 ml süt, 8-10 adet kıyılmış badem, 1 çorba kaşığı yulaf, 1 çorba kaşığı organik sızma zeytinyağı, üzeri için: çilek ve  ahududu olarak sıraladı. Hazırlanışını ise şöyle anlattı, “Küçük bir tencereye süt ve pirinci koyun, kaynayana kadar orta ateşte pişirin. Kaynama noktasına gelince ocağın altını kısın, aralıklarla karıştırarak 20 dakika pişirin. Tavada ısıttığınız zeytinyağına yulaf ile bademi ekleyin, hafif renk alana kadar kavurup ocaktan alin. Sütlacı henüz ilikken kaselere paylaştırın. Üzerine kavrulmuş yulaf ve bademden serpiştirip çilek ve ahududu ekleyerek servis edin.”
 
Balıklı Kek Tarifi

Balıklı Kek Tarifi için öncelikle gerekli olan malzemeleri Uzun şöyle sıralarken, “1 kg palamut fileto, 1 adet soğan, 1 yumurta, 4 yemek kaşığı un, 1 tatlı kaşığı kabartma tozu, 1 tutam maydanoz, 1 tutam dereotu, 1 çorba kaşığı galeta unu”, hazırlanışını “Balık, soğan, maydanoz ve dereotunu rondo’dan geçirin. Yumurta, kabartma tozu, galeta unu ve unu karıştırıp yoğurun. Balığı köfte gibi şekillendirip galeta unuyla kızartın” ifadeleriyle anlattı.
 
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.