Öne Çıkanlar Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar cumhurbaşkanı recep tayyip erdoğan Kabuklu ceviz mi kabuksuz ceviz mi tüketmeliyiz TFF Yönetim Kurulu Kararları Odeabank Nakit Yönetimi ve Dış Ticaret Direktörü Ahmet Zafer Seyar kemal kılıçdaroğlu haberleri 19 Haziran 2020 Gündemi İyileşen Toplam Hasta Sayısı İsrail AİLE ırak almanya

Dyt. Kürüm Egzersizden Önce Ne Yenmesi Gerektiğini Açıkladı

Liv Hospital Diyet ve Beslenme Uzmanı Orçun Kürüm, egzersiz öncesi aç mı yoksa tok mu olunması gerektiğine dair kafa karışıklıklarını önceleyecek açıklamalarda bulundu.


Birçok kişinin daha çok yağ yakacağı düşüncesiyle aç karnına egzersiz yaptığını belirten Dyt. Kürüm, daha çok yağ yakılması için aç karnına yapılan egzersizlerin doğrudan vücuttaki yağ depolarını azaltacağı anlamına gelmediğini ifade etti. Kürüm, “Antrenman öncesi bir öğün ile daha uzun süre ve etkili antrenman yaparak daha fazla kalori harcayabilirsiniz. Ayrıca aç karna olduğunuzda ve egzersiz uzun sürdüğünde kas yıkımı da artacaktır ve istenmeyen sonuçlar olacaktır” dedi.

Antrenman Öncesi Ne Yemeliyiz?

Egzersiz öncesi beslenmenin amacını, “Hipoglisemiyi önler. Yani hissedilen hafif sersemlik, enerji düşüklüğü, yorgunluk ve göz kararması gibi belirtiler düşük kan şekeri ile alakalıdır” olarak açıklayan Kürüm, midede biriken sıvıyı azaltarak kaslara enerji taşınacağını belirtti.

Dyt. Kürüm, “Antrenman öncesi ne yemeli?” sorusuna ise antrenman öncesi ne yenileceğinin kişiden kişiye, egzersizin türüne, amacına, süreye ve hatta ortamın ısısına göre bile değişkenlik göstereceğini belirtti. “Eğer bir saat içinde antrenman yapılacaksa daha önceden denenip bilinen, sindirimi kolay olan muz, granola bar, küçük bir kase müsli gibi karbonhidratı yüksek ama yağ miktarı az olan gıdalar tercih edilmelidir” diyen Kürüm, antrenmana bir saatten fazla bir süre varsa karbonhidrat açısından zengin bir yemek yenilmesi gerektiğini açıkladı.

Aç Karnına Sabah Egzersizi Enerjiyi Düşürüyor

Sabah egzersizi öncesi yenilen öğünün daha iyi ve daha uzun süre performans sergilemeye yardımcı olacağını ifade eden Kürüm, sporcular üzerinde yapılmış birçok çalışmanın bunu desteklediğine dikkat çekti. Gece boyunca kan şekerini düzenlemeye yardımcı olan glikojen depolarının boşalmasının ve düşük kan şekeri seviyesinin performansı doğrudan etkilediğini, enerji için beslenmenin ihmal edilmemesi gerektiğini vurguladı.

Anahtar Kelimeler:
Enerji
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.