Öne Çıkanlar ankara nusaybinde son durum Biri Türk 7 Camiyi Kapatıyor Mayıs 2017 Tüketici Güven Endeksi Diz ağrılarından korunmanın en etkili yolu Şehit Kaya Aldoğan Caddesi okullarda süt dağıtılacak mı erdoğan gataya gitti mi tuzla tskdan savunmaya yatırım OHAL Komisyonuna Gelecek Bir Mesele Değildir sergi açılışlarında içki içilmesi yasak mı

Ramazan’da Susamayı Önleyen "Su Formülü"

Mübarek Ramazan Ayı’na sayılı günler kala Dr. Buğra Buyrukçu, hem oruçluyken susamayı azaltacak su formülünü verdi, hem de kilo almadan Ramazan’ı tamamlamanın yollarını anlattı.

Fitoterapi Uzmanı Dr. Buğra Buyrukçu, yaklaşan Ramazan öncesi oruç tutacaklara bu süreci en rahat geçirmeleri için önemli tavsiyelerde bulundu. Ramazan Ayı’nda yaklaşık 17 saat oruç tutulacağını anımsatan Dr. Buyrukçu, “Bu kadar uzun bir sürede hem susuzlukla mücadele etmek hem de iftarda kontrollü yemek tüketmek gerekecek. Çok zor gibi görünüyor değil mi? Aslında her ikisi için de çözüm var. Oruçluyken susuzluğu azaltmak için ‘su formülü’, kilo almadan bu mübarek ayı geçirmek için de ‘sağlıklı diyet’ programı uygulanabilir” dedi.
  
Bu Karışım Susuzluğa Karşı

Dr. Buğra Buyrukçu, Ramazan’da susamayı azaltacak su formülünü şöyle açıkladı: 
       

“1 litre su içerisine 6-8 adet karanfil, 1 kabuk tarçın, 1 orta boy zerdeçal kökü, 1 limon dilimlenerek atılır ve 12 saat beklenir. İftar ile birlikte içine 2 çorba kaşığı sirke konularak tüketilmeye başlanır. Özellikle sahurda tüketilmesi etkisini daha da arttırır. Eğer su içemiyorsanız, su oranı yüksek meyve ve sebzeler yiyerek de susuzluğunuzu giderebilir, su dengenizi sağlayabilirsiniz. Örneğin kerevizin yüzde 95’i, brokolinin yüzde 91’i, dolmalık biberin yüzde 92’si, greyfurtun yüzde 91’i, karpuzun yüzde 92’si, domatesin yüzde 94’ü su…” 

Ramazan’da 3-4 Öğün Beslenin

Dr. Buğra Buyrukçu,  oruç ibadeti yerine getirilirken metabolizmanın yavaşlamaması, sağlığın korunması için de 3-4 öğün beslenilmesi gerektiğini söyledi. Bu öğünleri, “Sahur öğünü, 2 aşamalı iftar öğünü ve kişiye göre değişmek şartıyla iftardan 2 saat sonra meyve-kuruyemiş öğünü” şeklinde tarif eden Dr. Buyrukçu, “Sahur öğünü kahvaltı gibi düşünülmelidir” dedi. Ramazan’da kilo almamak için iftardan 1.5 saat sonra 45 dakikalık tempolu yürüyüş yapılabileceğini de kaydeden Dr. Buyrukçu, “Tatlı krizine karşı da yoğurt içine 1 çay kaşığı toz tarçın ekleyebilir veya iftardan 2 saat sonra 2 top dondurma ya da 1 kase tarçınlı sütlü tatlı tüketilebilir. Yatma vaktinden 2 saat öncesinde besin tüketimi bırakılmalıdır” dedi. 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.