Öne Çıkanlar Kavurma nasıl yapılır? lezzetli bir kavurma yapmanın sırları neler? tezcan gözaltı 57. alay rus medyası esenyurt istanbulda iki polis benzin ne kadar kavurmanın incelikleri Cristina Meson nurten saydan

Tüp Mide Ameliyatı Sonrası Oruç Tutulur Mu?

Tüp mide ameliyatı sonrasında hastanın minik midesini yormadan az ve sık besin tüketilerek maksimum fayda sağlanmak amaçlanır. Eksik tüketilen veya tüketilemeyen besinler nedeniyle beslenmenin kalitesinin düşük olması, değişen metabolizma (sindirim-emilim) ve önerilen beslenme programlarına uymama gibi nedenlerle besin öğesi yetersizliği ortaya çıkmaktadır diyen Prof. Dr. Hasan Altun, "Tüp mide ameliyatı sonrasında sıvı alımı uzayan ve sıcak yaz günlerinde olabildiğince artış göstermelidir. Vücudumuzdaki sıvı dengesini normal düzeylerde tutmak için günde en az 6 bardak su içimi önemlidir. Suyun eksik veya yetersiz tüketilmesi durumunda baş ağrısı, halsizlik ve uyku problemleri oluşacaktır. Ameliyat sonrası minik mide ile lıkır lıkır su içimi olamayacağından gün boyu yudum yudum su tüketilmesinde fayda vardır." dedi.

Prof. Dr. Hasan Altun, "Yukarıda belirttiğimiz şartları yerine getirebilmek adına sağlık sorunu olan/olmayan; ameliyat geçirmiş hastaların iftar, sahur ve ara öğünlerde gerekli enerji, protein, vitamin ve mineralleri dengeli şekilde alabilmeleri için ilk 1 sene dolmadan oruç tutmalarını önermiyoruz." dedi.

Altun, "Ameliyat sonrasında 1. Senesini doldurmuş hastalarımızın yandaş sağlık problemleri yoksa, diyetisyen eşliğinde sağlıklı bir ramazan menüsü planlanarak oruç tutmasında engel görmüyoruz. İftardan sonra beslenmeye su ile baslanmalı, katı sıvı kuralları çiğnenmeden sudan yarım saat sonra et, tavuk, balık, hindi, peynir gibi yüksek proteinli besinleri tüketmenizi istiyoruz. Yarım saatlik aradan sonra dilerseniz yemeğe çorba ile devam edebilirsiniz. Günlük hayatınızda nasıl azar azar, sık sık beslenmek gerekiyorsa ramazanda da bu alışkanlığı sürdürmelisiniz. Gün boyunca alamadığınız besin öğesi ihtiyaçlarınızı karşılamak zorundayız. Bunun için öğün sayısı artırılmalı ve mutlaka sahura kalkmalısınız. Sahurda bol su içilmeli, aşırı yağ ve tuzlu besinler tüketilmemelisiniz. Sahurda sadece su içerek niyetlenmek veya gece yiyip yatmanın son derece zararlı olduğu unutulmayın. Bu nedenle sahurda protein içeren süt içilmeli, yoğurt, peynir gibi gıdalar yenmeli, kan şekerinin düşmesini önlediği için yanına mutlaka ekmek eklenerek bir öğün yapılmalıdır. Yemek olarak da çorba, az yağlı yapılmış sebze, zeytinyağlı yemekler veya hafif kahvaltılardan birini seçmek en doğrusu olacaktır." dedi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.