Öne Çıkanlar Ege uludağ Voleybol palandöken rusya ihracat Panathinaikos afynkarahisar veli ağbaba Fenerbahçe 10 Kişi Kalan Atiker Konyasporu Yenemedi Carolo Basket Yeniköy Panayia Rum Ortodoks Kilisesi ve Mektebi Vakfı

Yılbaşında Nasıl Beslenmeli?

Liv Hospital Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Binnur Şimşek, yılbaşında çeşitli gıdaları çok fazla tüketmenin, yeni yılın ilk gününde gaz şikayetlerine sebep olabileceğini belirtti.

Yılbaşı sofralarının her zaman bir şölen olduğunu, fakat yeni yılın ilk gününde gaz şikayeti, şişkinlik ve sindirim sistemi rahatsızlığı ile uyanmamak için yapılması gerekenleri bildiren Liv Hospital Gastroenteroloji Uzmanı Doç. Dr. Binnur Şimşek, yılbaşı gecesi öncesinde güne bol su içerek başlanması ve kahvaltı ile ara öğünlerin atlanmaması gerektiğini belirtti. 

Gün içerisinde 2-2,5 litre su tüketilmesi gerektiğini ifade eden Şimşek, yılbaşı gecesini sağlıklı bir mideyle atlatabilmek için şu önerilerde bulundu:

“Gün içerisinde 8-10 bardak yani ortalama 2- 2,5 litre su tüketin.

Öğle yemeğinde lif içeriği yüksek besinleri tercih edin. Öğün atlamadan 2-3 saat aralıklar ile az az ama besin öğeleri bakımından kaliteli ara öğünler tüketin.

Yılbaşı yemeğinde ızgaralar, fırında, haşlama veya buğulama yöntemleri ile pişirilmiş besinleri seçmeniz, hindi veya tavuk yiyecekseniz beyaz kısımlarını derisiz olarak tüketmeniz uygun olacaktır.

Mezelerden çok yağlı ve bol baharatlı olmayan ve mayonez ilave edilmemiş yiyecekleri tercih ederseniz sindirim sisteminizi yorulmaz.

Et grubu seçeneğinizin hemen yanına alacağınız buharda pişirilmiş veya sote edilmiş sebzeler bağırsaklarınızı korur.

Yılbaşı sofralarının vazgeçilmezlerinden olan iç pilav tüketimini sınırlandırmanız doğru yaklaşım olacaktır.

Yeni yılın hep ağız tadı ile geçmesi düşüncesi ile yiyeceğiniz sütlü tatlı veya meyve tatlıları gecenizin yıldızları olabilirler.

-YILBAŞINDA ERKEKLER 2 KADEH, KADINLAR 1 KADEH İÇMELİ-

Alkol içecekseniz, mutlaka kaliteli protein içeriği olan yoğurtlu mezelerle ve az yağlı peynirlerle tüketmeye çalışın. Sağlıklı beslenme alışkanlıkları içerisinde erkeklerin 2 kadehten, kadınların ise 1 kadehten fazla alkol içmemeleri ve alkol içeriği daha düşük olan içecekleri tercih etmesi gerekir.”

-YENİ YILIN İLK GÜNÜ İÇİN ÖNERİLER-

Doç. Dr. Binnur Şimşek, yılbaşı gecesini sağlıklı atlatamayanlar için de şunları önerdi:

“Çok fazla tüketim yaptığınızı düşünüyorsanız güne bol su içerek başlamalısınız.

Sabah kahvaltınızda yağsız yoğurt, 2- 3 dilim ananas ve 1- 2 ceviz tüketebilirsiniz. Gün içerisinde su tüketiminizi arttırabilir, papatya, melisa, adaçayı, ıhlamur gibi bitki çayları içebilirsiniz.

Hafif tempolu yürüyüşler yapabilir, metabolizmanızın canlanmanızı vücudunuzdan toksinlerin uzaklaşmasını sağlayabilirsiniz.

Öğle ve akşam yemeklerinde ise sebze yemekleri ile yoğurt veya cacık tüketmek de yine sağlıklı bir yıla başlamanıza yardımcı olacaktır.

Ara öğünleri mutlaka yapmalı, günü ılık bir duş alarak tamamlamalısınız.”

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.