Öne Çıkanlar bursa California Ceviz Komisyonu hemoroid nasıl geçer 19 Aralık 2018 Gündemi türkiye g20de kaçıncı sırada fenerbahçe-galatasaray odeaban basket maçı yükselir grup gündem 2018 Ampute Futbol Dünya Kupası Tudors Divan Erbil Hava Harekatında kaç terörist öldürüldü

Allianz Türkiye'nin Bu Yıl Büyüme Hedefi Yüzde 20'nin Üzerinde

Sigorta sektörü denince akla ilk gelen kuruluşlardan biri olan  Allianz Türkiye 2015 yılında yüzde 23.5 büyümeyle 7 milyar TL prim üretimi rakamına ulaştı. Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, global Allianz’ın Türkiye’yi büyümenin motoru bir ülke olarak gördüğünü belirterek, “Allianz, Türkiye’de sigorta pazarında büyük bir potansiyel görüyor ve uzun vadeli bir bakış açısıyla yatırımlarına devam ediyor” dedi. Aylin Somersan-Coqui , Allianz Türkiye’nin  2016 yılı için de yüzde 20’nin üzerinde büyüme hedeflediğini açıkladı. Bünyesinde, Allianz Sigorta, Allianz Yaşam ve Emeklilik ile Allianz Hayat ve Emeklilik şirketlerini bulunduran Allianz Türkiye konsolide sonuçlarla 2015 sonu itibarıyla brüt primlerde 4,6 milyar TL, bireysel emeklilik üretiminde de 2,4 milyon TL olmak üzere 7 milyar TL ciro gerçekleştirdi. Trafik branşındaki olumsuz gelişmelere rağmen Allianz Türkiye’nin, net kârını 2014 ile aynı seviyede koruyarak, 372 milyon TL kâr elde ettiği açıklandı.

Allianz Türkiye’nin müşteri sayısının yüzde 11,4 artarak 5,6 milyona çıktığını ve faaliyet gösterilen tüm alanlarda büyüme stratejisi içerisinde hareket ettiklerinin altını çizen Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, güçlü büyümelerindeki ve sektör liderliğini korumalarındaki en önemli etkenin sürdürülebilir büyüme ve müşteri odaklı yaklaşım olduğunu söyledi.

 

BES’TE PAZAR PAYI YÜZDE 17.6

 

2015 mali sonuçlarını ve 2016 hedeflerini duyurmak üzere şirket üst yöneticisi Ersin Pak’ın da katılımıyla bir basın toplantısı düzenleyen Allianz Türkiye CEO’su Aylin Somersan-Coqui, hayat dışı branşlarda 4,05 milyar TL  prim üretimi ve yüzde 26 oranında büyüme ile sektör lideri olan Allianz Türkiye’nin, hayat sigortalarında da yüzde 24,5 oranında bir büyüme kaydettiğini söyledi. Aylin Somersan-Coqui,. Allianz Türkiye’nin, bireysel emeklilikte  2015 yıl sonu verilerine göre 8,44 milyar Türk lirası fon büyüklüğe, yüzde 21,2 büyümeye ve yüzde 17,6 pazar payına ulaştığını belirtti. Aylin Somersan-Coqui , bireysel emeklilikte 2016’nın ilk çeyreğinde sektör, fon büyüklüğünün 51,70 milyar TL’ye çıkarak  yüzde 29,1 büyüdüğünü belirterek,  Allianz Türkiye’nin  2016 yılı için yüzde 28,3’lük büyüme hedeflediğini söyledi.

Aylin Somersan-Coqui finansal sonuçlarla ilgili olarak şu değerlendirmede bulundu:

“Faaliyet gösterdiğimiz tüm alanlarda büyüme stratejisi içerisinde hareket ediyoruz. Stratejimizin temelini, sürdürülebilir büyüme ve müşteri odaklı yaklaşımımız, dengeli portföyümüz ve farklı segmentlere çoklu satış kanallarımız üzerinden, güçlü teknik altyapımızla ulaşabilmemiz oluşturuyor.Temel prensibimiz her bir riski doğru ve adil bir şekilde fiyatlandırmak. Kısa süreli fiyat hareketlerinden ziyade, uzun süreli ve sürdürülebilir fiyatlandırma politikası her zaman önceliğimiz. Sektörde büyümeyi sağlamak için fiyatlarla değil, inovasyon, ürün ve hizmet kalitesinde rekabetin öne çıkması gerektiğini vurguluyoruz. Önümüzdeki yıllarda da bu doğrultuda hareket edeceğiz.”

 

HAYAT DIŞI BRANŞLARDA YÜZDE 26 BÜYÜME İLE SEKTÖR LİDERİ

 

Aylin Somersan-Coqui, 2015 finansal sonuçlarına göre; hayat dışı branşlarda sektör, 27,26 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 20 büyürken, Allianz Türkiye’nin, 4,05 milyar Türk lirası prim üretimi, yüzde 26 büyüme ve yüzde 14,9 oranında pazar payı elde ederek sektör liderliğini devam ettirdiğini belirterek şu bilgileri verdi:

“Özellikle trafik branşı ve sağlık branşında önemli büyüme kaydedildi. Trafik branşında sektör, 6,94 milyar Türk lirası prim üretimiyle  yüzde 36,8 büyürken, Allianz Türkiye 1,19 milyar TL  prim üretimiyle yüzde 74,5 büyüdü ve yüzde 17,2 pazar payı elde ederek birinci oldu. Sağlık branşında sektör, 3,43 milyar TL prim üretimiyle yüzde 17,3 büyürken, Allianz Türkiye 1,25 milyar TL  prim üretimiyle yüzde 17,2 büyüdü ve yüzde 36,5 pazar payı elde ederek birinci oldu. Hayat dışı branşlarda 2016 yılında sigorta sektörünün ilk çeyreğinde ise sektör, 9 milyar 627 milyar Türk lirası prim üretimiyle yüzde 38,1 büyürken, Allianz Türkiye 1 nmilyar 331 milyonTürk lirası prim üretimi, yüzde 47,1 büyüme ve yüzde 13,8 oranında pazar payı elde etti.”

 

HAYAT SİGORTALARINDA YÜZDE 24,5 BÜYÜME

 

Toplantıda Aylin Somersan-Coqui  tarafından verilen bilgiye göre, hayat branşında sektör, 3,76 milyar TL  prim üretimiyle yüzde 14,7 büyürken, Allianz Türkiye, konsolide verilere göre yüzde 24,5 büyüme oranına ulaştı. Ferdi kaza üretimi hariç 548 milyon TL  prim üreterek, yüzde 14,6 pazar payı elde etti ve sektör ikincisi oldu.

Hayat branşının 2016 ilk çeyrek döneminde ise sektör, 1,10 milyar TL  prim üretimiyle yüzde 16,3 büyürken, Allianz Türkiye, konsolide verilere göre yüzde 10,9’luk bir büyüme kaydetti. Bu dönemde ferdi kaza üretimi hariç 147 milyon TL  prim üreten Allianz Türkiye, yüzde 13,4 pazar payı ile sektör ikinciliğini korudu. Allianz’ın 2016 yılı için hedefi ise  yüzde 14,2 büyüme. 

 

 

“İLK MADDEMİZİ  MÜŞTERİ ODAKLILIK OLUŞTURUYOR”

 

Rekabetin fiyat üzerinden değil, ürün ve hizmet kalitesi ile inovasyon üzerinden yapılması gerektiği yönündeki yaklaşımlarının belirleyici olmaya devam edeceğini vurgulayan Aylin Somersan-Coqui, büyümelerindeki ve sektör liderliğini korumalarındaki en önemli etkenlerden olan müşteri odaklı yaklaşım hakkında şunları söyledi:

“Türkiye’de tüketicilerin, sigorta sektöründen daha anlaşılır, daha esnek ve daha hızlı çözümler beklediğini görüyoruz ve kurum olarak bu yönde hareket ediyoruz. Gündemizin ilk maddesini müşteri odaklılık oluşturuyor. Bunun için de müşterilerimize, memnuniyeti en üst düzeye çıkaran anlaşılır hizmet ve ürünler sunmakla kalmayıp, onlarda olumlu duygular uyandıran, unutulmaz deneyimler yaratmak istiyoruz. Müşterilerimizin hayatlarının tüm evrelerinde, sadece hastalıkta değil, sağlıkta da koruyucu çalışmalarla yanlarında olmak için çalışıyoruz. Sigortacılıkta devrim yaratan Modüler Sağlık Sigortası, doğrudan müşterilerimizin ihtiyaçlarına odaklanmış yapısıyla sektörde bir ilk olan Allianz’ım mobil uygulaması, ihtiyaca uygun olarak tasarlanabilme özelliğiyle dikkat çeken Tamamlayıcı Sağlık Sigortası gibi pek çok inovatif girişimle, müşteri memnuniyeti ve teknoloji odaklı yeni nesil sigortacılığın öncülüğünü yapmaya devam ediyoruz."

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.