Öne Çıkanlar çin İyi Parti kosgeb Op. Dr. Volkan Erdoğan  Harp ve Vazife Malullerine Yapılacak 2021 Yılı Ek Ödemeleri BGMP 2021 FIVB Kadınlar Kulüpler Dünya Şampiyonası 2021 Türkiye Karting Şampiyonası Emirates NBD Bank PJSC 1 Haziran 2021 tarihine kadar Ankarada uygulanacak koronavirüs önlemleri Alkın Kalkavan 20202021 Sezonu Süper Lig 9. Hafta karşılaşmalarının hakemleri belli oldu.

“Bankacılık Ortamı Dijitalleşse De Odağımızda İnsan Var”

Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, Garanti’de toplam bankacılık işlemlerinin yüzde 92’sinden fazla bölümün dijital kanallar üzerinde gerçekleştiğini belirtirken “Odağımızda insan olmaya devam edecek”dedi. 
 
 
Garanti Bankası Genel Müdürü Fuat Erbil, Garanti’de toplam bankacılık işlemlerinin yüzde 92’sinden fazla bölümün dijital kanallar üzerinde gerçekleştiğini, para yatırma çekme işlemleri hariç  şubelerin payının ise yüzde 8’lere indiğini söyledi. Garanti’nin dijital bankacılıkta 20. yılını kutladığını belirten Erbil, dijital bankacılığın artan yaygınlığına ve önemine karşın, bankacılık işlemlerinin odağında insanın yer almaya devam edeceğini vurguladı. Erbil “ Türkiye’de bankacılıkta hala çok büyük bir potansiyel var. Çok genç ve bir nüfusa sahibiz ve bu kesimleri bankacılık sektörüne kazandırmakta şubeler önemini koruyor. İşin tanımı hızla değişiyor olsa da şubesiz müşteri kazanmak ve korumak zor. Türkiye’de bankacılığın büyümesi de şubeleşmeyi gerektiriyor.Bankacılıkta kullandığımız ortamlar, platformlar değiştiği gibi artık şubelerin rolleri de değişiyor”dedi.
Garanti’nin dijital bankacılıkta 20.yılını kutlaması dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen Fuat Erbil,Garanti’nin mevcutta 14 milyona yakın müşterisi bulunduğunu, 9 milyonun üzerindeki  aktif müşteri kitlesinin yüzde 60’ından fazla bölümünün bankacılık işlemlerini mobil ve internet bankacılığı şeklinde dijital ortamda gerçekleştirdiğini ifade etti. Erbil, Garanti’nin dijital bankacılıkta örnek uygulamalrıyla sadece Türkiye’de değil dünya çapında haklı bir üne sahip olduğunun altını çizdi.

“YAPAY ZEKA UYGULAMALARI FAZLALAŞACAK”
Bankacılığın geleceğinde hızın çok önem kazanacağını ve yapay zeka uygulamalarının çok daha fazla kullanılacağını belirten Erbil “Biz de dijital teknolojinin sunduğu tüm olanakları müşterilerimize sunarken, şubeleşmeye ve diğer kanalların yanı sıra şubelerimiz yoluyla müşteri ihtiyaçlarına en hızlı çözümler üretmeye devam edeceğiz ”diye konuştu.  
Garanti’nin dijital bankacılıkta 20.yılını kutlaması dolayısıyla bir basın toplantısı düzenleyen Fuat Erbil  “Garanti dijital 20 yılı geride bıraktı. Garanti, ilk internet bankacılığını hayata geçirdiği günden bu yana geçen 20 yıllık sürede, dijitalleşme yolunda ortaya koyduğu vizyon, bu doğrultuda gerçekleştirdiği teknolojik altyapı yatırımları ve müşterilerine değer yaratacak yenilikçi ürün ve hizmetleriyle bankacılık sektöründe birçok ilke imza atarak öncü rol üstlendi” dedi. 
Toplantıda Garanti’nin 20 yıla uzanan dijital dönüşüm yolculuğundan kesitler aktaran Fuat Erbil, “Garanti’nin gelişimi için devrim yaratan teknolojik adımları 90’lı yılların başında atmaya başladık. Odak noktamız her zaman, teknolojideki son gelişmeleri bankacılık hizmetlerine entegre ederek, müşterilerimizin hayatını daha da kolaylaştırmak oldu. Yenilikleri ilk uygulayan ve fonksiyonel anlamda zengin sistemler kuran bir banka olarak, teknolojik dönüşümde bankacılık sektörü ve ülkemiz için bir model olmayı hedefledik” dedi.

GARANTİ ‘NİN İLKLERİ
Konuşmasında Garanti Bankası’nın sektördeki “ilk”lerine de değinen Erbil, şu bilgileri verdi: “1997’de finansal internet uygulamalarını müşterilerimizin hizmetine sunmak amacıyla internet bankacılığını başlattık. 1998’de, internet kullanımını yaygınlaştırmak ve müşterilerimizin erişim problemini en aza indirmek için yeni bir internet servis sağlayıcısı kurduk. Sanal POS sistemini sunan ilk banka olduk. Hemen ardından Türkiye’nin ilk ticaret sitesi olan eticaret.garanti.com.tr’yi kurduk. Hem dijitalleşme hem ödeme sistemlerine yatırım yaparak, Türkiye’nin ilk çipli kredi kartı Bonus Card’ı kullanıma sunduk. İlerleyen yıllarda, CepBank uygulamasıyla hızlı para transferini sağlayan, dünyadaki ilk banka olduk. Türkiye’de ilk kez ATM üzerinden kartsız fatura ödeme ve para yatırma hizmetlerini sunduk” .Erbil Türkiye’nin gelecek dönemde ancak katma değeri daha yüksek işlerle gelişeceğini ve bu noktada “teknolojik gelişim” ile “verimlilik” kavramlarının en önemli iki unsur olduğunu vurguladı.

“TÜM UYGULAMALARI KENDİ İÇİMİZDE GERÇEKLEŞTİRİYORUZ”
Toplantıda Garanti Bankası’nın Teknoloji ve Operasyondan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Hüsnü Erel ise teknolojik altyapıda geliştirdikleri tüm ürün ve hizmetlerin temelinde; basitlik, hız ve güvenilirlik yattığını ifade ederek şu değerlendirmede bulundu:
Bu yolculukta ilk günden bu yana, işlemlerin anında yansıdığı senkronize bir altyapı kullanıyoruz. 20 yıl önce kurmaya başladığımız ve sürekli yenilediğimiz bu sağlam altyapı sayesinde bugün, ‘internet’ ve ‘hız’a paralel giderek değişen müşteri ihtiyaçlarına anında çözüm üretiyoruz. Ayrıca Garanti’nin teknolojiyi etkin bir şekilde uyarlama başarısının ardında, tüm uygulamaları kendi içinde geliştirmesi yer alıyor. Garanti Teknoloji bünyesinde, mobil de dahil olmak üzere uygulama geliştirme, kullanıcı deneyimi, büyük veri analitiği gibi özelleşmiş dallar için takımlarımız bulunuyor”.
 
5 MİLYON AKTİF DİJİTAL MÜŞTERİ
Garanti Bankası’nın Dijital Bankacılıktan Sorumlu Genel Müdür Yardımcısı Didem Dinçer Başer de, Garanti Bankası’nın  20 yıla uzanan dijitalleşme sürecini değerlendirerek “ Garanti her zaman sektöre yön veren, öncülük eden ve fark yaratan bir kurum oldu. Bugün geldiğimiz noktada, 5 milyon aktif dijital müşteriye hizmet veriyoruz. Bunun yanında 3,9 milyon aktif mobil müşterimiz var. Garanti’nin tüm müşteri işlemlerinin yüzde 92’si dijital kanallardan gerçekleşirken, kredi kullanımının yüzde 45’i yine dijital kanallarda yapılıyor.” dedi.
Bugün Garanti’nin, hem bağımsız kurumlar hem de müşterileri nezdinde en beğenilen şirket konumunda olmasının, 20 yıldır dijitale odaklanmanın bir sonucu olduğunu belirten Başer, “Türkiye Bankalar Birliği’nin 2016 yılı 4. çeyrek verilerine göre, Türkiye’de bireysel müşterilerde dijital finansal işlemler hacminde yüzde 24’lük payla öncü konumumuzu sürdürüyoruz”dedi.

GARANTİ CEP GÜNCELLENİYOR
Dijital dönüşümde altın kuralın müşteri ihtiyaçlarına yönelik iyi bir kullanıcı deneyimi yaşatmak olduğunu vurgulayan Başer, “Kısa bir süre sonra güncellenecek olan ve 4 milyon kullanıcısı bulunan Garanti Cep bu yaklaşımın en taze örneklerinden biri. Müşterilerimizi dinleyerek güncellediğimiz Garanti Cep, en hızlı şekilde erişmek istediği hesap ve kart bilgileri, güncel işlem bilgileri ve sık yapılan işlemleri ön plana çıkararak, daha kullanıcı odaklı bir deneyim sunmayı hedefliyor” dedi.

BİYOMETRİK UYGULAMALAR
Teknolojideki trendleri yakından takip ederek her zaman yenilikçi ürünler sunmayı hedeflediklerini belirten Başer, Garanti’nin dijital bankacılığın geleceğine dokunan ürünleri hakkında şu bilgileri verdi: “Sesle bankacılık işlemi yapılmasını sağlayan Mobil İşlem Asistanı MİA sayesinde tüm bankacılık işlemleri Garanti Cep’te sesle gerçekleştirilebiliyor.Çok yakın zamanda klavye gibi yarattığımız yeni deneyimler sayesinde, mesajlaşılan  kişilere para göndermek hatta farklı bankacılık işlemlerini yapabilmek mümkün olacak. Ses Biyometrisi konusunda da, bankamızın çağrı merkezine bağlanan kullanıcıları doğal konuşmaları esnasında tanıyarak, işlemlerini ek bir doğrulamaya ihtiyaç olmadan gerçekleştirme çalışmalarımız başladı. Göz Tanıma ise göz yapısını tanıyarak müşteriyi doğrulayarak Garanti Cep’e girilmesini sağlıyor”.(

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.