Türk moda sektörünün yanı sıra dünya lüks perakende sektörünün de önde gelen oyuncuları arasında yer alan BEYMEN, 2018 yılında yüzde yüzde 42 büyüyerek yılı 1.8 Milyar TL ciro ile kapattı.
2018 senesinde mağaza yatırımlarına devam eden BEYMEN, yenilenen BEYMEN Panora mağazasını Nisan ayında hizmete sundu. Daha büyük bir metrekereye ulaşan BEYMEN Panora bünyesine kadın, erkek, ayakkabı- çanta, Blender departmanlarına ek olarak dünyaca ünlü güzellik ve exclusive niş parfüm markalarının satışa sunulduğu kozmetik departmanını da eklendi. Haziran ayında BEYMEN Antalya Maxx Royal, Kasım ayında ise BEYMEN Mersin Marina yeni mağaza açılışları gerçekleştirildi. Aralık 2018 itibarı ile BEYMEN, multibrand mağazaları, BEYMEN Club’lar ve BEYMEN Monobrand Butikler ile toplam net 51.323metrekare’lik bir alanda 90 mağaza ile hizmet veriyor.
2018 yılında, alışverişlerde kadınlar Valentino, Alexander McQueen, Saint Laurent, Celine ve Bottega Veneta’yı, erkekler ise Etro, Valentino, Tods, Alexander McQueen, Dolce&Gabbana ve Z Zegna’yı tercih ederken, BEYMEN’in kendi markaları BEYMEN Collection, Academia ve BEYMEN Club da ilk sıralarda yer aldı. Exclusive marka ve ürün gamıyla son yılların en hızlı büyüyen ve en çok yatırım yapılan kategorisi olan kozmetik kategorisinde Christian Dior, Burberry, Nars, Parfums de Marly, Creed ve Hermes öne çıkan markalar oldu.
BEYMEN 2018 Yılında da Turistlerin Gözdesi Oldu
BEYMEN’in yabancı turist cirosu 2018 yılında da yükselişini sürdürdü ve % 133 büyüme ile 330 Milyon TL’ye ulaştı. Turist satışlarının toplam BEYMEN cirosundaki payı ise % 23 olarak gerçekleşti. Ciro sıralamasında ilk sırada Çin gelirken, onu Suudi Arabistan, Kuveyt, Azerbaycan ve Katar takip etti. Turistler dünya markalarının yanı sıra BEYMEN’in kendi markaları olan BEYMEN Collection, Academia ve BEYMEN Club’a da büyük ilgi gösterdi. BEYMEN Zorlu Center, BEYMEN İstinye Park ve BEYMEN Nişantaşı en çok turist ağırlayan lokasyonlar oldu.
Beymen.com’dan İstikrarlı Büyüme
BEYMEN’in offline kanalda yakaladığı büyüme, online alışveriş sitesi Beymen.com’daise %44’lük bir oran ile gerçekleşti. Müşterilerin alışveriş deneyimlerini iyileştirmek için alt yapı çalışmalarına yoğunlaşılan 2018 yılında 38 milyonkezziyaret edilen Beymen.com'da desktop kullanıcı sayısı % 16, mobile, web site kullancı sayısı %64 ve app kullanıcı sayısı % 79 arttı.2018 yılında toplam trafiğin % 70'i, cironun % 56'sı mobile cihazlardan geldi . Mobile uygulamadan gelen cironun payı ise % 32'den %38,6'ya yükseldi.
BEYMEN Club % 44 Büyüdü
2018 yılında %44’lük net büyüme performansı gösteren BEYMEN Club, toplam 48 mağazaya ulaştı. Yıl boyunca İstanbul Maltepe Piazza, İstanbul İstmarina, Bodrum Midtown, İstanbul Palladium ve Ankara Atakule BEYMEN Club mağazalarının açılışları gerçekleştirildi.