Öne Çıkanlar tesk genel başkanı bendevi palandöken kılıçdaroğlu palandöken fetö şehit abd tesk adana yunanistan tüik Pandemi Kuşadası Belediye Başkanı Ömer Günel

CarrefourSA, 2017’de Dengeli Büyüme Ve Karlılığa Odaklandı

Sabancı Holding ve Carrefour iştiraki olan, Türkiye organize perakende sektörünün önde gelen kuruluşlarından CarrefourSA’nın Genel Müdürü Z. Hakan Ergin “2017’de “Dengeli Büyüme ve Karlılığa” Odaklandık” dedi. CarrefourSA, 2016 yılında satışlarını yüzde 14 arttırıken, operasyonel karlılığını da yüzde 2,7’ye çıkardı.

Düzenlediği basın toplantısında CarrefourSA’nın 2016 performansını ve 2017 hedeflerini anlatan Genel Müdür Hakan Ergin, günde 500 bin müşteri ağırladıklarını söyledi.Göreve geldiği tarihten bu yana “müşterilerimize nasıl daha iyi hizmet sunarız” hedefiyle yenilikler peşinde koştuklarını vurgulayan, attıkları her adımda “Önce Müşteri” anlayışıyla hareket ettiklerini belirten Hakan Ergin, “Bir yıldır tüketicilerimize güzel bir alışveriş ortamı, bol ürün çeşitliliği ve kalite sunmak için var gücümüzle çalışıyoruz. Çalışmalarımızı bir adım öne götüreceğiz, gelecek aydan itibaren Türkiye’nin dört bir yanında müşterilerimizin evlerine konuk olarak alışveriş tercihlerini yerlerinde gözlemleyeceğiz” dedi.

-2016’YA ORANLA DAHA FAZLA YATIRIM-

Geçtiğimiz yıl süreçlerini gözden geçirdiklerini, bu yıl marketlerden istihdama, CRM’den lojistiğe hemen her alanda yatırım yapacaklarını vurgulayan Hakan Ergin, “Ülkemizin şartlarını ve de tüketiciyi iyi anlayan ekibimizle, müşterilerimize, tedarikçilerimize, yatırımcımıza ve çalışanlarımıza değer yaratmayı sürdüreceğiz. Fransız ortağımız Carrefour’un deneyimi ve Sabancı Grubu’nun gücünü arkamıza alarak CarrefourSA’nın geleceğini daha da başarılı kılacak önemli yatırım ve atılımları gerçekleştireceğiz” ifadelerini kullandı.

-“50 ÜRÜNDE YÜZDE 14 İNDİRİM YAPTIK”-

CarrefourSA’nın faaliyet gösterdiği her alanda değişim başlattıklarının altını çizen Hakan Ergin, “Yıl içinde marketlerimizden alışveriş yapan tüketicilerimizin alışkanlıklarını gözlemledik. Ortaya çıkan sonuçları, en iyi ürünü en iyi fiyat garantisiyle verme sözümüz doğrultusunda etiketlere yansıtmak amacıyla 550 üründe yüzde 14 indirim gerçekleştirdik. Böylelikle Kırmızı Sepetlerimizi ortaya çıkardık. Bu sayede, 2017 yılının CarrefourSA müşterileri adına Tasarruf Yılı olacağına inanıyoruz” şeklinde konuştu.

-“OPERASYONEL MÜKEMMELLİĞE BÜYÜK ÖNEM VERİYORUZ”-

Ergin, yaşanan değişimle birlikte CarrefourSA’nın 2016 yılındaki satışlarını 2015 yılına oranla yüzde 14 artırarak 4 milyar 492 milyon TL’ye çıkarırken, 2016 yılının son çeyreğinde operasyonel karlılığın yüzde 2,7 oranına ulaştığını, net karlılıkta başa baş noktasına geldiğini bildirdi. Operasyonel mükemmelliğe büyük önem verdiklerini, deposundan, reyonuna, ürün alımından sergilenmesine multiformatlardaki tüm süreçleri iyileştirdiklerini, eksiklerini tamamladıklarını kaydeden Ergin, şunları söyledi:
“İlk olarak müşterilerimizin o bölgede tercih ettiği ürünleri doğru bir şekilde raflara yerleştirmek için tüm tedarik zinciri sistemimizi gözden geçirdik. Bunun sonucunda büyük bir verimlilik sağladık. Aynı zamanda müşterimize de daha iyi bir hizmet sunmuş olduk. Sonrasında market formatlarımızda yenilenme yoluna gittik. Ayrımı yalnızca söylemlerimizde değil, ürün, fiyat, lokasyon, personel seçimi alanlarında da gerçekleştirdik. Organizasyon şemamızı da buna uygun şekilde değiştirdik.”

-400 METREKARENİN ALTINDAKİ MARKETLERDE VERİMLİLİK DÜŞTÜ-

Hakan Ergin, Türkiye’de geçtiğimiz yılda 400 metrekare altındaki marketlerde ciddi bir büyüme yaşandığına dikkat çekerek; “Ürün çeşidinin ve hizmet farklılaşmasının az olduğu bu formatlarda ağırlıklı olarak faaliyet gösteren şirketler için ciddi verimlilik sıkıntısı olduğuna yönelik veriler bulunuyor. Çok hızlı büyümeye dayalı bu verimlilik sıkıntısının bu tür şirketlerde artarak devam edeceğini öngörüyoruz” dedi.

Türkiye perakende sektörünü 1990’ların başında hipermarket anlayışıyla tanıştırdıklarının altını çizen Ergin; şöyle devam etti:

“İlk göz ağrımız hipermarketlerin formatını değişen tüketici davranışları, beklentiler ışığında yeniliyoruz. Hipermarketlerimizin hem haftalık ya da aylık alışverişin adresi olmasını hem de alışveriş haricinde vakit geçirilebilecek bir alan olmasını hedefliyoruz. Tüketicilerimizi, Mart ayı sonunda bu yeni oluşumumuzu birlikte deneyimlemeye davet ediyoruz. Restoranın yanı sıra ürün çeşidimiz farklılaştırıyoruz, keyifli alışveriş sunmak için çocuk oyun alanları inşa etmeye başlıyoruz, market içi etkinlikler başta olmak üzere hiper markette geçirilen her dakikanın keyifli olması için planlamalar yapıyoruz. Bu çerçevede ilk olarak İstinye ve Merter’deki hipermarketlerimi yeni yüzleriyle göreceksiniz. Bunun yanı sıra diğer hipermarketlerimizi de vizyonumuz çerçevesinde gözden geçiriyoruz.”

-CARREFOURSA GURME-

Market formatlarına ilişkin olarak bilgi aktaran Hakan Ergin, süper marketlerin, ürün ve fiyat konusunda durmadan yenilendiğini ve mini marketlerin de kolay ve hızlı alışveriş imkânı sunması nedeniyle günlük ihtiyaçların karşılanması adına tercih edildiğinin kaydetti. Ergin, yeni yılla birlikte CarrefourSA Gurmelerin özgün hale geldiğini belirterek; “Tasarımı, logosu, ürün çeşidinin değiştiği, AB segmentine uygun alışveriş imkânı sunarken özgünlüğünü koruyan bir markamız haline geliyor. Gurme değişimini ilk olarak İzmir Mavişehir Gurme marketimizde tüketicilerimizle buluşturacağız. Sizleri bu marketimizde de ağırlamak istiyoruz. Ürün çeşidi, atmosferi ile müşterilerimizi şaşırtacağız” diye konuştu.

Anahtar Kelimeler:
CarrefoursaHakan Ergin
Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.