Öne Çıkanlar AİLE gündem özeti Melatonin hormonu Kuru Gürültü Covid19 Medikal Aile Terapisi nedir CHP Adana Milletvekili Ayhan Barut Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk Kırklareli Valisi Orhan Çiftçi Aboubakar Aleksey Navalnıy bahçeli

Japon Gıda Devi Ajinomoto  Türkiye’yi Bölgesel Üs Yapacak

Ülker’den Bizim Mutfak markasını,  gıda sektörünün önde gelen kuruluşu Kükre Gıda’dan Kemal Kükrer markasını satın alarak Türkiye pazarına giren Japon Ajinomoto (Tadın Özü) Türkiye’yi şirketin büyüme stratejisinde Orta Doğu, İran, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Rusya için bir bölgesel üs haline getireceğini açıkladı.


Ajinomoto’nun sahibi olduğu Örgen Gıda ve Kükre Gıda Şirketlerinin İcra Kurulu Başkanı Sinan Altun, bünyesinde Türkiye’nin köklü gıda markası Kemal Kükrer’in yanı sıra Bizim Mutfak’ı bulunduran Ajinomoto’nun 2020 hedefinin gıda ve içecekte dünyanın ilk 10 markası arasına girmek olduğunu belirterek  “Ajinomoto Grup, Türkiye’nin içinde bulunduğu bölgedeki ülkeleri ‘Rising Stars (Yükselen Yıldızlar)’ olarak tanımlıyor ve ülkemizi de bölgenin merkez üssü olarak görüyor” dedi. 


“YÜKSELEN YILDIZLARIN PAYI DÖRT KAT ARTACAK”
Japonya’da 1909 yılında kurulan ve bugün dünyanın en büyük gıda şirketleri arasında yer alan ve 2016 yılı cirosu 10 milyar doların üzerinde bulunan Ajinomoto’nun, Türkiye’de yatırımlarla büyümeyi hedeflediğini belirten Sinan Altun, şimdiye kadar Türkiye’ye 500 milyon TL’nin üzerinde yatırım yapan Ajinomoto’nun Türkiye’nin önemli gıda üreticileri arasına girdiğini söyledi. Sinan Altun, Türkiye’nin de aralarında bulunduğu “Yükselen Yıldızlar” grubunun, Ajinomoto’nun cirosunun halen yüzde 2’sini oluşturduğunu ifade ederek, Türkiye’yi coğrafi üs haline getirerek 2020’ye kadar bu oranı yüzde 8’lere başka bir deyişle yaklaşık 4 katına çıkarmak olduğunu belirtti.


“TÜRKİYE’NİN EN BÜYÜK GIDA FİRMALARINDAN BİRİYİZ”
Ajinomoto Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Toru Okazaki ile birlikte bir basın toplantısı düzenleyen Sinan Altun “Ajinomoto, 109 yıllık köklü geçmişi, yaygın global ağı ve  bin 700 kişinin çalıştığı güçlü Ar-Ge departmanı ile bugün dünyanın en önemli ve en büyük gıda üreticileri arasında yer alıyor. Ajinomoto’nun bugüne kadar 500 milyon TL’den fazla yatırım yaptığı Türkiye’de de çok büyük hedefleri var. Yaptığımız yatırımlarla alanımızda Türkiye’nin en büyük gıda firmalarından biri olduk. Yeni yatırımlarla bu kapasitemizi artırarak ve zenginleştirerek çok daha iddialı bir konuma ulaşacağız” dedi.


“TÜRKİYE BEŞ YILDA , BÖLGESEL ÜRETİM ÜSSÜMÜZ  OLACAK“
‘Sağlıklı Beslen, Sağlıklı Yaşa’ felsefesine bağlı olarak faaliyet gösteren Ajinomoto’nun büyüme hedeflerinin Türkiye’ye verdiği önemi gösterdiğini vurgulayan Altun, Türkiye’deki yatırımlara devam edileceğini belirterek şöyle konuştu: “Ajinomoto Dünya’nın iddialı global şirketlerinden biri. Ajinomoto, 2016 yılında 10,07 milyar ABD doları net satış gerçekleştirdi. Ajinomoto’nun işletme karlarının yüzde 49’u Japonya’da, yüzde 41’i five stars olarak adlandırdığı Tayland, Vietnam, Filipinler, Endonezya ve Brezilya’da; yüzde 8’si Kuzey Amerika ve Avrupa’da yüzde 2’si ise rising stars olarak adlandırdıkları Türkiye’nin de içinde olduğu Ortadoğu, Afrika, Hindistan bölgesinde gerçekleşti. Türkiye’nin de içinde olduğu yatırımların yeni başladığı bu bölgede 2020 hedefimiz bu oranı yaklaşık 4 katına çıkarmayı hedefliyoruz. Temel hedefimiz, 5 yıl içinde Türkiye’yi bölgesel üretim üssü haline getirmek. Türkiye; Orta Doğu, İran, Kuzey Afrika, Balkanlar ve Rusya için bir üs olacak. Ayrıca Ajinomoto’nun Ar-Ge gücünden yararlanarak, yeni ürünlere de odaklanacağız. Yol haritamızı belirledik; emin adımlar ve verimli yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz.”


UMAMİ DE PAZARA GELİYOR
Sinan Altun, Ajinomoto’nun ürün gamında yer alan ve gıdalara, yemeklere tatlı,tuzlu,ekşi ve acı karışımı olarak ayrı bir tad katan Umami’yi de yakın bir zamanda Türkiye pazarına sunacakları bilgisini verdi.


“TÜRKİYE’NİN VİZYONUNA GÜÇ KATMAYA HAZIRIZ”
Basın toplantısında kısa bir değerlendirme yapan  Ajinomoto Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Toru Okazaki de, “Türkiye’nin son yıllarda sahip olduğu ekonomik vizyon ve büyüme potansiyeline duyduğu inanç ile güçlü yatırımlara imza atıyoruz. Ajinomoto olarak global ölçekteki Ar-Ge altyapımız, geniş ağımız ve uzmanlığımızla dünyaya açık, rekabetçi, ekonomisini büyüten bir ülke olmayı hedefleyen Türkiye’nin vizyonuna güç katmaya hazırız” dedi. Türkiye pazarına yönelik ilginin temel nedeni olarak neyi gördükleri yönündeki bir soruya Toru Okazaki “ Türkiye’nin çok orijinal, kendisine has bir mutfağı var. Amerika ve Asya ülkelerine çok kolay girdik. Çünkü bu ülkelerin mutfak kültürleri esnek. Türkiye pazarına birçok yönden araştırma yaptıktan sonra yatırım yapmaya karar verdik. Acelemiz yok, yatırımlarla büyümeye devam edeceğiz” şeklinde yanıt verdi.

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.