Öne Çıkanlar Millî Savunma Bakanı Hulusi Akar Koronavirüs chp Covid19 terörist kılıçdaroğlu pkk AİLE galatasaray rusya abd tesk genel başkanı bendevi palandöken

Nissan 2016 Yılında  Rekor Kırdı

Nissan 2016 yılında yüzde 2,5 büyüme ile 5 milyon 559 bin 902 otomobil ve ticari araç ile rekor seviyede satış gerçekleştirdi. Şirket ABD ve Çin’de sırasıyla yüzde 5,4 ve 8,4’lük büyüme kaydederek her iki pazarda da yeni rekor kırdı.

Nissan Türkiye, yüzde 21 büyüme ile hem pazar payını önemli oranda artırdı, hem de sene başında hedeflediği yüzde 10 büyüme hedefini ikiye katladı. 2016 yılında 32 bin 53 adet araç satışı ile bir rekora imza atan Nissan, 2015 yılında yüzde 2,73 olan pazar payını yüzde 3,26’ya çıkardı.

Nissan SUV ailesinin vazgeçilmezleri Qashqai ve X-Trail, Nissan’ın dünyada ve Türkiye’de en çok ses getiren modelleri oldu. JATO 2016 yılı verilerine göre dünyada en çok satılan SUV Nissan X-Trail olurken, aynı zamanda dünyanın en çok satan 5. Modeli olarak da yerini aldı. 2016 yılında 18 bin 365  adet satış ile Nissan Qashqai ise Türkiye’de en çok satılan SUV olma başarısını yakaladı.

Nissan’ın bir başka önemli ürünü olan, geniş kitlelerin kullanımına sunulan ilk seri üretim elektrikli otomobili Nissan LEAF 2010 Aralık ayındaki lansmanından bu yana 250 binden fazla satış kaydederek dünyanın en çok tercih edilen elektrikli aracı oldu.

Renault-Nissan İttifakı

Tüm dünyada toplam 9,96 milyon adet araç satışı gerçekleştiren Renault-Nissan İttifakı 2016 yılında önemli bir büyüme kaydetti. Geçen yıl ittifaka ait markaların toplam satışları dünyada satılan her dokuz otomobilin birine denk geliyor. Mitsubishi Motors, şirketin yüzde 34 hissesinin Nissan tarafından alınmasıyla geçtiğimiz sonbaharda ittifaka katıldı ve bu katılımla birlikte 2016 yılında ittifak dünyanın en büyük dördüncü şirketi seçildi.   
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.