Öne Çıkanlar YDG-H budo seferleri cizre devlet hastanesi Muharrem İbrahim Aybar cumartesi makoun litre 16 Ocak 2017 TBMM Gündemi patlama st. regis oteli Dünya Kupası müsia dan 1 mayıs açıklaması

Rot Pazarında Dünyaya Açılan Ditaş “Yerli otomobil Sürecine Katkı Yapmaya Hazırız”

Niğde'de1972 yılında çok ortaklı işçi şirketi olarak kurulan DİTAŞ, bugün otomotiv sanayinin en büyük rot üreticilerinden biri  haline gelirken, üretimin yüzde 60’ından fazlasını da dünyaya ihraç ediyor.2017 yılını yüzde 50’yi aşan büyüme ile tamamlayan DİTAŞ Doğan Yedek Parça ve İmalat A.Ş bugün 30 ülkeye gerçekleştirdiği ihracatı da her yıl artırırken, dünyanın en büyük otomotiv kuruluşlarıyla yeni işbirliklerinin de kapısını açıyor.Ditaş CEO’su Selim Baybaş, otomotivin  yanı sıra savunma-havacılık, raylı sistemler ve tarım alanında da Ar-Ge faaliyetlerine hız verdiklerini belirtirken, yerli otomobil üretim sürecine de katılmaya hazır olduklarını söyledi. Mevcut ortaklık yapısına göre Doğan Holding şirketin yüzde 72.62 hissesini elinde bulundururken, Ditaş’ın yüzde 27.38’i de halka açık durumda.


OTOMOTİV  SEKTÖRÜNÜN DEV KURULUŞLARI  MÜŞTERİSİ
Ditaş’ın Niğde’de kurulu tam entegre tesislerinde basın mensuplarına açıklamalarda bulunan  DİTAŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili ve İcra Kurulu Başkanı  Selim Baybaş Üretimde 40. yılını tamamlayan DİTAŞ’ın , uzman personeli ve sektörde uzun yıllara dayanan tecrübesiyle “Türkiye’nin ilk rot üreticisi” ve Türkiye'nin en büyük araç üreticilerinin "A" sınıfı tedarikçisi olduğunu belirtti.  Selim BaybaşDİTAŞ’ın , 30 yılı aşkın başarılı geçmişi ile direksiyon ve süspansiyon sistem parçaları üretiminde, yurtiçine olduğu kadar yurtdışı araç üreticisi firmalara da yüksek kaliteli orijinal ürün sağladığını hatırlattı.  Selim Baybaş, Ditaş’ın aralarında otomotiv sektörünün önde gelen  kuruluşları Tofaş, Fiat,Ford, Mercedes Benz, Daimler,Renault Truck, Iveco,Otokar, Temsa, Isuzu, Türk Traktör,Tümosan, Hattat Tarım Makinaları, Karsan, BMC’nin de bulunduğu otomotiv  sektörünün birçok kuruluşuna hizmet verdiğini söyledi.


4.5 MİLYON ADET ÜRETİM KAPASİTESİ
Baybaş “Ditaş, rotbaşı, rotil, rotkolu, salıncak kolu, çeki kolu, stabilizatör kolu ve V çeki kolu gibi araç alt yapı parçalarını üretmek amacı ile 1972 yılında kuruldu. 1978 yılında faaliyete geçti ve günümüzde yıllık 4.5 milyon adetlik üretim kapasitesi ile Türkiye'nin en büyük Orijinal Ekipman’a (OE) üretim yapan rot üreticisi konumuna geldi”dedi. DİTAŞ’ın, dünya pazarlarında hem orijinal ürün tedarikçisi ve hem de yenileme pazarında bilinen bir marka olma yolunda önemli adımlar attığını vurgulayan Selim Baybaş, Türkiye'de ticari araç imalatçılarının rot talebinin yüzde 80'ini, binek araçlarının da yüzde 15'ini karşılıyoruz. Yenileme pazarında da yüzde 25 paya sahip durumdayız” dedi.


YURTDIŞI FAALİYETLERİ
Globalleşen dünyaya daha hızlı entegre olmayı amaçlayan DİTAŞ’ın yurtdışı faaliyetlerini anlatan Selim Baybaş bu konuda şu bilgileri Verdi:  “, 2014 yılı içinde ürettiği ürünlerin Amerika kıtasında satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmek üzere Amerika Birleşik Devletleri’nin New Jersey eyaletinde Ditaş America LLC unvanlı ve Asya Pasifik Ülkeleri’nde satış ve pazarlamasının yapılabilmesi amacıyla Çin Halk Cumhuriyeti’nde faaliyet gösterecek Ditaş Trading Shanghai Co. Ltd. unvanlı bağlı ortaklıklarını yüzde 100 pay sahibi olarak kurdu. Bununla birlikte Rusya’nın da dahil olduğu Bağımsız Devletler Topluluğu’nda satış ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek amacıyla Rusya Federasyonu’nda faaliyet gösteren D Stroy Ltd. şirketini satın aldı”.


AR-GE’YE 2 YILDA 3 MİLYONLUK YATIRIM
Ar-Ge Merkezi’nin kuruluşunda 2 milyon TL’nin üzerinde bütçe yatırdıklarını ve 2018 yılı için 1 milyon TL’lik yatırım planladıklarını aktaran DİTAŞ Yönetim Kurulu Başkan Vekili Baybaş, ana stratejilerine paralel olarak koydukları hedeflerin başında “Otomotiv sektörü için Ağırlık Azaltma” geldiğini ifade etti. Alternatif malzeme olarak ise alüminyum kullanımı ile ürün geliştirme, kompozit malzemeler ve yenilikçi tasarımlar ile ürün ağırlık azaltma çalışmaları yapan DİTAŞ Ar-Ge Merkezi, bu hedefi geniş kapsamlı yürütmek için OTEP bünyesinde Araç Hafifletme Ar-Ge grubuna dahil oldu.
Ar-Ge Merkezinde halen 20 araştırmacı, 15 teknisyen ve 3 destek personelinin görev yaptığını belirten Selim Baybaş, “Bu doğrultuda gerçekleştirdiğimiz yatırımlar ve yeniden yapılanma ile müşteri kalite memnuniyeti, tasarruflu üretim ve üretimde verimlilik artışının yanı sıra, hatasızlaştırma ile maliyetleri aşağı çekmeyi başararak sürdürülebilir bir yapıya ulaştık. Global projelerde araç üreticileri için co-designer (tasarım ortağı) olarak yer alıyoruz. Bu kapsamda hem tasarım yapıp hem de ürünü hayata geçirme kabiliyetine sahibiz. Tasarımdan üretime kadar sektör için bir çözüm noktasıyız.” şeklinde konuştu.


SATIŞLARIN YÜZDE 60’INI İHRACAT OLUŞTURUYOR
2017 yılında yüzde 50 büyüdüklerini ve gerçekleştirdikleri cironun yüzde 60’ını yurtdışı satışlarının oluşturduğunu belirten Selim Baybaş, ABD pazarının kendileri için çok önemli olduğunu vurguladı. 2014 yılında içinde ürettikleri ürünlerin Amerika kıtasında satış ve pazarlama faaliyetlerini yürütmek üzere ABD’nin New Jersey eyaletinde Ditaş America LLC unvanlı bir şirket kurduklarını belirten Baybaş, buradan tüm Kuzey Amerika pazarına ulaşabildiklerini söyledi. Rusya’nın da dahil olduğu Bağımsız Devletler Topluluğu’nda satış ve pazarlama faaliyetleri gerçekleştirmek amacıyla Rusya Federasyonu’nda faaliyet gösteren D Stroy Ltd. şirketini satın aldıklarını belirten DİTAŞ Yönetim Kurulu Başkan Yardımcısı Selim Baybaş, yüzde 100 yerli sermaye ile Anadolu’nun kalbinden, Amerika kıtasına ulaşan bir başarı öyküsü yazdıklarını söyledi.


OTOMOTİV YANI SIRA RAYLI SİSTEMLER, TARIM VE SAVUNMA- HAVACILIK
Selim Baybaş, 40 yıldır ürünlerindeki tüm ana operasyonları Niğde’de kurulu entegre fabrikasında, gerçekleştirerek otomotiv sektörüne hizmet verdiklerini belirtirken, “Ar-Ge Merkezimizi de Niğde’de kurarak, Anadolu’nun kalbinde beynimizle de yer alıyoruz” dedi.
Sektörde ana oyuncu konumunda olan birçok ana sanayi firması ve global anlamda hizmet veren yedek parça firmaları ile çalışmalarını sadece otomotiv alanı ile sınırlamayarak 2017 yılı şirket stratejisi "Ulaşım Endüstrisinin Bir Parçası ve Çözüm Ortağı Olmak" olarak belirlediklerini aktaran Baybaş, bu doğrultuda Otomotiv, Raylı Sistemler, Tarım ve Savunma-Havacılık olmak üzere 4 ana endüstri grubunda Ar-Ge çalışmalarını yoğunlaştırdıklarını vurguladı.
 

Avatar
Adınız
Yorum Gönder
Kalan Karakter:
Yorumunuz onaylanmak üzere yöneticiye iletilmiştir.×
Dikkat! Suç teşkil edecek, yasadışı, tehditkar, rahatsız edici, hakaret ve küfür içeren, aşağılayıcı, küçük düşürücü, kaba, müstehcen, ahlaka aykırı, kişilik haklarına zarar verici ya da benzeri niteliklerde içeriklerden doğan her türlü mali, hukuki, cezai, idari sorumluluk içeriği gönderen Üye/Üyeler’e aittir.